Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Moravskoslezském kraji 21.8.2014 5.9.2013 NatTech MSK CZ.1.07/1.1.00/44.0008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tuto šablonu lze použít jako počáteční soubor pro aktualizace projektu
Advertisements

Active Citizens - komunitní vzdělávání pro střední školy Úvodní setkání učitelů Praha 18. března 2013.
KROK ZA KROKEM K MODERNÍ ŠKOLE Registrační číslo: CZ.1.07/1.2.08/
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Jihomoravském kraji
PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI Ing. Zdenka Kučerová.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Jihomoravském kraji Pracovní schůzka koordinátorů ZŠ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Neratovice 24. ledna 2014 Cestou přírodovědných a technických oborů napříč Středočeským krajem Stáž pedagogických.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Neratovice 19. února 2014 Cestou přírodovědných a technických oborů napříč Středočeským krajem SETKÁNÍ.
„Přírodní vědy moderně a interaktivně“ „Natural Sciences in Modern and Interactive Way“ Město Orlová.
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Konference „k projektu Moderní metody profesního vzdělávání“ Martina Volná Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
VLED Vzdělávání v lesnických disciplínách. Podstata projektu Vytvoření unikátního vzdělávacího kurzu s 10 studijními programy se zaměřením na lesnické.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
Vzdělávání pro budoucnost Délka trvání – 20 měsíců Místo realizace – Olomoucký kraj projekt realizovaný v Olomouckém kraji – vpb.cepac.cz.
CHCI BÝT JAKO VY ZŠ VELTRUSY Projekt schválený Zastupitelstvem Středočeského kraje v rámci 2. výzvy 2. globálního grantu v oblasti podpory 1.2 Rovné příležitosti.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly II. CZ.1.07/1.1.32/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
Nástroje daňových úlev
10. krajské setkání metodiků Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/
Miroslav Nečas Tomáš Vybíhal
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/ Partner 19 Střední škola polytechnická,
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji Ing. Vítězslav Prokop – vedoucí praktik Střední škola strojírenská.
Podpora rozvoje vzdělávání v rámci ROP Střední Morava Mgr. Miroslav Gajdůšek, MBA Vedoucí Odboru školství, mládeže a tělovýchovy Krajského úřadu Olomouckého.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI Leoš Křeček.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.1.00/ I.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji.
HLAVNÍ CÍL PROJEKTU Zlepšit podmínky pro výuku strojírenských oborů.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Zahajovací konference projektu Zahajovací konference projektu „Chceme mít blíže do světa.“
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou 2. Setkání Řídícího výboru 21. června 2016, MÚ Kralupy nad Vltavou.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.1.00/ Ing.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Seminář pro žadatele Výzva 02_16_041 VOŠ
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
Individuální projekt OP VVV
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
Šablony OP VVV a podpora nadání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
Implementační projekt KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Šablony pro SŠ a VOŠ výzva I
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Aktuální informace o projektu
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Workshop 2: Šablony pro střední a vyšší odborné školy
Informace o projektu IKAP
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Moravskoslezském kraji NatTech MSK CZ.1.07/1.1.00/

Začátek projektu březen 2013 – oslovení 16 vybraných škol MS krajem ………… Polovina dubna –

Žádost předložena 3. května 2013 – necelý měsíc na vypracování projektu Žádost předložily všechny kraje 53 mil. – 216 mil. (MSK) finančních partnerů zapojených ZŠ

Moravskoslezský kraj 14 finančních partnerů14 finančních partnerů 216 mil Kčcelkem 216 mil Kč. 2,8 mil. – 23,8 mil. Kč (naše škola 12,8 mil. Kč) spolupráce se ZŠ – každý partner spolupracuje min. se 4, z toho 2 místní a 2 z okolí  minimálně 56 ZŠ zapojených v MSK

Hlavní cíl projektu podpora přírodního a technického vzdělávání na SŠ a ZŠ zvyšování kvality přír. a tech. vzdělávání podpora přírodního a technického vzdělávání na SŠ a ZŠ v MSK, která bude realizována zejména prostřednictvím neinvest., invest. a metodické podpory. Cílem projektu je zároveň zvyšování kvality přír. a tech. vzdělávání v SŠ a ZŠ v MSK.

Další cíle projektu zvýšení zájmu žáků SŠ a ZŠ spolupráce mezi ZŠ a SŠ v krajizvýšení zájmu žáků SŠ a ZŠ o tech. a přír. obory prostř. navázání a udržení dlouhodobé spolupráce mezi ZŠ a SŠ v kraji; spolupráce SŠ a ZŠ se zaměstnavatelirozvoj spolupráce SŠ a ZŠ se zaměstnavateli, využití stávající spolupráce SŠ, příp. ZŠ, se zaměst., popř. navázání spolupráce s dalšími zaměstnavateli a větší zapojení ZŠ do spolupráce se zaměst.; vytvoření společné odborné platformyvytvoření společné odborné platformy pro setkávání ped. prac. SŠ a ZŠ tak, aby znalosti a dovednosti absolventů ZŠ lépe odpovídaly požadavkům SŠ;

modernizace učeben volnočasové aktivity žáků SŠ a ZŠmodernizace učeben a jejich využití pro výuku a volnočasové aktivity žáků SŠ a ZŠ v souladu s kurikul. reformou a ŠVP a zvýšení zájmu žáků SŠ a ZŠ o tech. a přír. obory; nové metody a formy prácevyužití výstupů předchozích projektů OP VK zaměřených na nové metody a formy práce v tech. a přír. vzděl. a výstupů, které směřují k podpoře badatelsky orientovaného vzděl. s přír. a tech. zaměřením; metodou CLILzvýšení podílu tech. a přír. předmětů na SŠ vyučovaných metodou CLIL a zvýšení jazykové vybavenosti žáků SŠ v tech. a přír. předmětech.

Trvání projektu 23 měsíců Srpen 2013 – červen 2015

Realizace projektu na VOŠ, SOŠ a SOU Kopřivnice

Realizační tým Ing. Jiří SumbalIng. Jiří Sumbal – projektový manažer Ing. Iva FajkusováIng. Iva Fajkusová – věcný manažer Ing. Marie Schäferová, Mgr. Ivana ČípováIng. Marie Schäferová, Mgr. Ivana Čípová – koordinátoři Ing. Marta Zálešáková, Ing. Jiří Pištecký, Mgr. Miloš Šlupina, p. Alan BřuskaIng. Marta Zálešáková, Ing. Jiří Pištecký, Mgr. Miloš Šlupina, p. Alan Břuska – metodici aktivit Asistent projektu, koordinátoři ZŠ, pedagogičtí pracovníci

Modernizace výuky nově pořízené učebny a dílnynově pořízené učebny a dílny (SOŠ, SOU) budou využívány pro výuku přír. a techn. předmětů nové dílenské vybavenínové dílenské vybavení (SOŠ, SOU) sady nářadí, speciální pracovní stoly, CNC soustruhy a frézky učebna CAD systémůučebna CAD systémů (SOŠ) zakoupení velkoformátového plotru bezbariérový přístup (SOŠ)bezbariérový přístup (SOŠ) tzv. schodolez a realizace dalších stavebních úprav pro studujícího imobilního žáka

Aktivity pro ZŠ

1.Pracovní výchova pro žáky ZŠ Výuka problematických témat předmětu Pracovní výchovaVýuka problematických témat předmětu Pracovní výchova s využitím modernizovaných učeben, zapojeni i žáci naší školy (příprava polotovarů) 2 hodDélka 2 hod., dop. od 8.00 hod., odpol. od hod., 3 skupinyŽáci ZŠ rozděleni na 3 skupiny (rozdělit předem) – zámečnická dílna, stolařská dílna a učebna CAD Rámcový rozpis poslán na ZŠ ExkurzeExkurze – 8/1D, 4/2D, 4/3D

2.Technický workshop Seznámení s oborySeznámení s obory vyučovanými na naší škole 6 hod.Celkem 6 hod. ve třech 2hodinových blocích s využitím modernizovaných učeben a nového vybavení 3 skupinyŽáci rozděleni (předem) na 3 skupiny, postupně se seznámí s jednotlivými obory Rámcový rozpis rozeslán na ZŠ ExkurzeExkurze – 4/1D, 1/2D, 1/3D

3.Technický kroužek pro ZŠ Určen pro skupinu 12 žáků ze zapojených ZŠ 2 hod. 1  za 14 dní, středa2 hod. 1  za 14 dní, středa od hod. Náplň: o Práce ve stolařské dílně o Zámečnické práce o Technické projektování jednodenní exkurzeSoučástí - jednodenní exkurze po technických památkách regionu

Aktivity pro naše žáky

4.Kroužek programování CNC Pro žáky všech technických oborů SŠ Náplň - programování CNC strojů Využití nově pořízené CNC frézky s příslušenstvím a řídícím systémem, CNC soustruhu a soupravy nářadí 2 hodiny 1  za 14 dní

5.Kroužek tech. projektování SOU kroužek tech. projektování SOŠ Náplň - technické kreslení a návrh technických sestav v programech CAD nad rámec povinné výuky dané ŠVP Využití nově pořízeného velkoformátového plotru a výstupy z dalších projektů (šablony, Tvorba elektronických učebnic apod.) Pro zájemce, 2 hod. 1  za 14 dní, v odpoledních hodinách

Celkové časové zatížení projektu AktivitaPočet hodin Pracovní výchova768 Technický kroužek60 Technický workshop1 224 Kroužky tech. proj. SOU, SOŠ120 Kroužek programování CNC60 Exkurze1 120 CELKEM 3 352