Nikola Malá, 3.A Gymnázium U Balvanu březen 2013

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium U Balvanu Biologie Jana Rohánková A.
Advertisements

Kateřina Jiráková4.A Učebna biologie č. 6  Učebna biologie se nachází v prvním patře naší školy.  Učí zde paní profesorky Ondřejová a Vojířová.
Jana Janoušková Gymnázium U Balvanu 16 3.ročník
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Bakteriologie Určování bakterií.
Obecná biologie.
Obecná charakteristika živých soustav
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE1_05 Tematická.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_622_BUŇKA, TKÁŇ, ORGÁN Téma: ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ.
Projevy života Život je jeden z nejsložitějších přírodních dějů, které probíhají v organismech. Hlavní projevy života: PŘÍJEM POTRAVY VYLUČOVÁNÍ DÝCHÁNÍ.
Charakteristika skupiny
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Zkoumání a ochrana přírody
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Rostliny.
Práce vyjadřuje osobní názory autorů. Práce vznikla v rámci výuky. Práce v žádném případě nevyjadřuje stanoviska Českého vysokého učení technického v Praze.
Biologie 1.ročník.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.05 Anotace: Prezentace vysvětlí základní rozdíly mezi jednobuněčnými a mnohobuněčnými organismy, procvičuje a opakuje učivo. Vzdělávací.
1.ročník šk.r – 2012 Obecná biologie
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Biologické vědy.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s některými biologickými vědami a.
BIOLOGICKÉ VĚDY Podle zkoumaného organismu
- zabývají se studiem živých soustav
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Úvod do zoologie. charakteristické znaky a vlastnosti buňka velikost tvar stavba: fagocytóza eukaryotní 10 – 100 μm, nejčastěji 10 – 20 μm různý – podle.
Didaktika přírodopisu 2
BIOLOGICKÉ VĚDY Podle zkoumaného organismu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Bi1BP_ZNP2 Živá a neživá příroda II Biologické vědy
Biologie 3.ročník.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu3 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
Mnohobuněčné organismy
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Didaktika učiva biologie člověka
BUNĚČNÁ STAVBA ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Základní struktura živých organismů
Biologická technika – část Zoologická technika Historický vývoj biologických metod : (Linné, Lamarck, Darwin, Wallace, van Leeuwenhoek – s.m., v 2.pol.17.
Didaktika učiva biologie člověka
Viry VY_52_INOVACE_PR VYPRACOVALA: Mgr. Jana Víchová DATUM: září 2011 URČENO PRO: 6. ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda - Přírodopis KLÍČOVÁ.
Neboli BUNĚČNÁ BIOLOGIE CYTOLOGIE. Čím se zabývá cytologie? Druhy, tvar a velikost buněk = morfologie Vnitřní stavba, druhy organel = anatomie Pochody.
Obecná charakteristika. NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_7A_02_TEMA.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
Základní znaky a rozmanitost života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Název prezentace (DUMu): Buňky
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Didaktika učiva biologie člověka
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
Vztahy mezi populacemi - negativní
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Bakterie.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Rozdělení biologických věd
Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_BUŇKA 1_P1-2
2. Organismus a prostředí Základy ekologie pro střední školy 1.
Název Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Wernerová Název materiálu: VY_52_INOVACE_Pr.7.We.22_Mnohobunecne_organismy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název prezentace (DUMu): Vlastnosti živých soustav
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Didaktika učiva biologie člověka
Somatologie zkoumá vlastnosti nejdokonalejšího a nejsložitějšího organismu, lidské bytosti zahrnuje mnoho vědních oborů.
Základní škola, Hradec Králové
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Tělní tekutiny živočichů Cévní soustava Vylučovací soustava
4. Buňky.
Transkript prezentace:

Nikola Malá, 3.A Gymnázium U Balvanu březen 2013 Výuka biologie Nikola Malá, 3.A Gymnázium U Balvanu březen 2013

Učebna č.6 zde probíhají klasické hodiny biologie učebna je vybavena různými exponáty a tématickými plakáty

Učebna č.16 zde probíhají laboratorní práce studentů

Počet hodin týdně v jednotlivých ročnících + biologický seminář pro 3. a 4. ročník ( 2 hodiny/týden)

Rozložení učiva v jednotlivých ročnících

1.ročník Obecná biologie – živé soustavy vznik a vývoj uspořádání a chemická stavba obecné vlastnosti úrovně organismů Buňka prokaryotická eukaryotická buněčný cyklus Viry stavba, životní cyklus virová onemocnění viroidy a priony Bakterie dělení, výživa a rozmnožování významné skupiny bakterií bakteriální onemocnění

Rostliny buňka, stélka, pletiva morfologie, anatomie, fyziologie rozmnožování, růst a vývin systém a evoluce nižší rostliny vyšší rostliny

2. ročník Houby stavba a funkce způsoby výživy a rozmnožování přehled zástupců význam hub a lišejníků Protista anatomie, fyziologie přehled Živočichové vznik mnohobuněčnosti evoluce orgánů a orgánových soustav rozmnožování

3. ročník Biologie člověka vývoj pohybová soustava tělní tekutiny, krev, oběhová soustava dýchací soustava trávící soustava vylučovací a kožní soustava regulační soustavy choroby

4. ročník Biologie člověka rozmnožovací soustava ontogeneticky vývoj Genetika molekulární genetika genetika buněk, populací, člověka Ekologie podmínky života populace ekosystém ochrana Geologie geologická historie Země

Děkuji za pozornost.