Grammar – Verb „to be“ Střední odborná škola Otrokovice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zustandspassiv Střední odborná škola Otrokovice
Advertisements

Im Café bestellen Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dana Novotná Dostupné
Účtování materiálových zásob, způsob A
Snímače polohy I Střední odborná škola Otrokovice
Základní výpočty mzdy Střední odborná škola Otrokovice
Grammar – Verb „to do“ Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Čechová.
Ocelové zárubně Střední odborná škola Otrokovice
OSOBNÍ ZÁJMENA A SLOVESO BÝT VE VĚTÁCH V PŘÍTOMNÉM ČASE
Sloveso BÝT – minulý čas
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_36.
Sloveso BÝT – přítomný čas
Číslo: VY_32_INOVACE_15_14 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Past simple.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_12 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Past simple.
PAST SIMPLE (MINULÝ ČAS PROSTÝ) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michaela Kuklová. Dostupné z Metodického portálu
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_670_MINULÝ_ ČAS_SLOVESA_BÝT TÉMA: MINULÝ.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_01
Oceňování zásob Střední odborná škola Otrokovice
BÝT (kladný a záporný oznamovací způsob)
Náklady – členění Střední odborná škola Otrokovice
Rozdělení motorových vozidel
Schématické znázornění logických funkcí
Použití obilovin v kuchyni
Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výnosy – členění Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Klimánková.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Klikový mechanizmus, demontáže a montáže
Tázací dovětky- Question Tags
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present continuous Klíčová slova přítomný čas průběhový,
Present continous- Přítomný čas průběhový Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Grammar – Possessive pronouns
Vlastnosti posloupností
Rozdělení zeleniny Střední odborná škola Otrokovice
Word – Hypertextový odkaz
Excel – základní početní operace
Exponenciální rovnice řešené pomocí logaritmů
Grammar – Past simple Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Čechová.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_02
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
DHM – degresivní odpisy
Předmět a očekávaný výstup
Posloupnosti – základní pojmy Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_18
Příklad na zpracování účetních dokladů
Snellův zákon lomu Střední odborná škola Otrokovice
City of London Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Kameníková.
Souvislý příklad na zásoby
Typy a výpočty hospodářského výsledku
DHM – lineární odpisy Střední odborná škola Otrokovice
Okna zdvojená Střední odborná škola Otrokovice
Střední odborná škola Otrokovice Prague – culture and sport facilities Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Aritmetická posloupnost – základní pojmy
Bricklayer Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Renata Vondráková Dostupné.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_428_Minulý čas slovesa TO BE AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Conversation – What´s the time Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.
Lineární nerovnice Střední odborná škola Otrokovice
Geometrická posloupnost – základní pojmy
Sloveso TO BE V přítomném, minulém i budoucím čase Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ To be - otázka Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_15.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová Long form I am you are he is she is it is we are you are they.
Č. DUMu: VY_22_INOVACE_02_TO BE – krátká odpověď
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov Autor: Ing. Miluše Uhlířová
VY_32_Inovace_ To be – zápor Project 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Transkript prezentace:

Grammar – Verb „to be“ Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Čechová Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. www.zlinskedumy.cz

Charakteristika DUM Název školy a adresa Střední odborná škola Otrokovice, tř. T. Bati 1266, 76502 Otrokovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0445 /2 Autor Ing. Alena Čechová Označení DUM VY_32_INOVACE_SOSOTR-Ae-AJ/1-AJ-2/2 Název DUM Grammar – Verb „to be“ Stupeň a typ vzdělávání Středoškolské vzdělávání Kód oboru RVP 26-57-H/01 Obor vzdělávání Autoelektrikář Vyučovací předmět Angličtina Druh učebního materiálu Výukový materiál Cílová skupina Žák, 15 – 16 let Anotace Výukový materiál je určený k frontální výuce slovesa „to be“ Náplň: sloveso v přítomném čase, v záporu a otázce, minulý čas slovesa Vybavení, pomůcky Dataprojektor Klíčová slova Anglická gramatika, sloveso to be, zápor, otázka, přítomný a minulý čas slovesa Datum 13. 3. 2013

Grammar – Verb „to be“ Contents 1. Přítomný čas slovesa „to be“ Definování, použití a praktické příklady 2. Sloveso „to be“ v záporu a otázce 3. Minulý čas slovesa „to be“

Přítomný čas slovesa „to be“ - být I am - já jsem we are - my jsme you are - ty jsi you are - vy jste he is - on je they are - oni, ony, ona jsou she is - ona je it is - to, ono je   V angličtině se používají stažené tvary slovesa: I´m, you´re, he´s, she´s, it´s, we´re, you´re, they´re Podmět musí být v angličtině vždy vyjádřen: Jsem Eva. I am Eva. Je šťastný. He is happy. Jsou Češi. They are Czech. Podmět se nevyjadřuje např. v ustálených spojeních: Thank you.

Sloveso „to be“ v záporu a otázce Zápor tvoříme přidáním „not“ za příslušný tvar slovesa to be. I am not já nejsem we are not my nejsme you are not ty nejsi you are not vy nejste he is not on není they are not oni, ony, nejsou she is not ona není it is not - to, ono není Příklady: Není spokojená. She isn´t happy. Nejsou špatní. They´re not bad. Otázka se tvoří přehozením slovosledu: [1] Příklady: He is my brother. On je můj bratr. Is he my brother? Je on můj bratr? They´re not at home. Oni nejsou doma. Aren´t they at home? Nejsou oni doma? 

Minulý čas slovesa „to be“ Oznamovací věta: I, he, she, it – was you, we, they – were Příklad: I was there. Byl jsem tam. People were at the station. Lidé byli na nádraží. Zápor: I, he, she, it – wasn´t you, we, they – weren´t Příklad: It wasn´t good. Nebylo to dobré. You weren´t at school. Nebyl jsi ve škole. Otázka: was - I, he, she, it…? were - you, we, they….? Příklad: Was he there? Byl tam? Were you at school? Byl jsi ve škole?

Cvičení slovesa „to be“ v přítomném čase 1. Odpovězte na otázky pomocí osobních zájmen: Are Eva and Michal at school? (no) ………………................................. Is eva young girl? (yes) ……………………………………………………………….. 2. Přeložte: Jsou doma. Proč nejsi v práci? 3. Odpovězte kladně i záporně: Is this your dog? Is she from London? Are you a writer? 4. Doplňte správný tvar slovesa „to be“: Petr ……… eighteen. ……. and Viky ………… from Prague. This ……. my teacher. My brother and his friend ………… not students. You ……… my best friend.

Cvičení slovesa „to be“ v minulém čase 5. Doplň slovesa : was, wasn´t, were, weren´t [1] We ……………..in the restaurant on Friday. There……………….any chips, so Petr…………………happy about that. It………….nice evening. It……………..half past ten, but we…………….. hungry. 6. Přeložte: Ona byla ve třídě. Kdo byl v autobuse? Byli jsme v kuchyni. Včera jsem nebyl veselý. On nebyl na letišti. Kočka nebyla v zahradě. Byli jste v divadle? Kdo nebyl v kině? Byli tví kamarádi doma?

Řešení cvičení Cvičení 1. No, they aren´t at school. Yes, she is young girl. Cvičení 2. They are at home. Why aren´t you at work? Cvičení 3. Yes, it´s my dog. No, it isn´t my dog. Yes, she is. No, she isn´t. Yes, I am. No, I am not. Cvičení 4. Is, he, are, is, are, are Cvičení 5. were, were, wasn´t, was, was, weren´t Cvičení 6. She was in the class. Who was on the bus? We were in the kitchen. I wasn´t happy yesterday. He wasn´t at the airport. The cat wasn´t in the garden. Were you at the theatre? Who wasn´t in the cinema? Were your friends at home?

Questions Vytvoř zápornou větu s použitím slovesa „to be. Vytvoř otázku s použitím slovesa „to be“. Vytvoř otázku s použitím slovesa „to be“ v minulém čase.

Seznam obrázků: [1] anonym, j0299171.wmf, [vid: 15. 8. 2012], dostupné z: klipart Microsoft Office [2] anonym, 00441894.wmf, [vid: 15. 8. 2012], dostupné z: klipart Microsoft Office [3] anonym, 00441988.wmf, [vid: 15. 8. 2012], dostupné z: klipart Microsoft Office [4] anonym, 00441968.wmf, [vid: 15. 8. 2012], dostupné z: klipart Microsoft Office [5] anonym, 00441952.wmf, [vid: 15. 8. 2012], dostupné z: klipart Microsoft Office [6] anonym, 00441898.wmf, [vid: 15. 8. 2012], dostupné z: klipart Microsoft Office [7] anonym, 00198771.wmf, [vid: 15. 8. 2012], dostupné z: klipart Microsoft Office

Seznam použité literatury: [1] ] Kolektiv, STEP BY STEP 1, nakladatelství Fraus, 2007

Děkuji za pozornost 