Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk 6-8 Název Budoucí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_05_LITERÁRNÍ VÝCHOVA
Advertisements

VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Tematická oblast: Ruční zpracování kovů Okruh: Závity
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Have got + parts of body.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_P8_26 Sada DUMPřírodopis 8 Předmět Přírodopis Název materiáluSmysly člověka 1. část Anotace Žáci pomocí prezentace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Česká dramatická tvorba
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_49.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová Budoucí čas- Future tense.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_425_Budoucí čas AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová ROČNÍK,
VY_22_INOVACE_59_BUDOUCÍ_ČAS_WILL Název:Budoucí čas - will Jméno a příjmení autora:Mgr. Ondřej Havlíček Vzdělávací oblast/ vzdělávací obor: Jazyk a jazyková.
ROZMNOŽOVÁNÍ MECHŮ VY_52_INOVACE_B1 – 30 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
GOTIKA. GOTIKA ROMÁNSKÝ SLOH RENESANCE GOTIKA.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_50.
Funkční gramotnost II. -opakování grafy - mapy - počasí J. Poddaná.
VY_32_INOVACE_A1-05 HALOGENIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
UHLIČITANY A SÍRANY VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
PTÁCI 1 VY_32_INOVACE_F2 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present simple and continuous Klíčová slova Přítomný.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
MÍZNÍ CÉVY, SLEZINA A BRZLÍK
ŠPANĚLSKO Bára Bažantová 7.B.
VÝZNAMNÉ ALKANY Klikni na odkaz Odkaz č.1. VÝZNAMNÉ ALKANY Klikni na odkaz Odkaz č.1.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických prvcích Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák rozlišuje chemické.
Vypravování o prázdninách
VY_32_INOVACE_PSYPS12360ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaAnglický jazyk NázevGoing.
Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No
VY_32_INOVACE_TMM20860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present continuous Klíčová slova přítomný čas průběhový,
VY_32_INOVACE_PSYM23660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
VY_32_INOVACE_PSYM22860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_13 Název materiálu: Vazba „be going to“ Tematická oblast: Angličtina 2. ročník – strojírenské obory.
VY_32_INOVACE_423, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_F Soustava rozmnožovací - muž AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : květen 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová.
VY_32_INOVACE_PSYM22660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_PSYPS12560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_29_SVALY_PREDNI_CAST
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o destilované vodě Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák zná vlastnosti.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_TMM20460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS13660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_750_VYHLÁŠENÍ_ČESKOSLOVENSKA TÉMA: Vyhlášení.
VY_32_INOVACE_426, 22. sada, Prvouka
Označení DUM 14 _ 06 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
VY_32_INOVACE_TMM20660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_433_Vyjadřování budoucnosti AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Označení DUM 13 _ 06 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYPS13960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_49.
16.1 Leisure time Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk Autor: Zuzana Tonderová.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_30_SVALY_ZADNI_CAST
V angličtině vlastně neexistuje něco jako 'budoucí čas', je jen několik způsobů vyjádření budoucnosti. Dnes se podíváme na budoucí čas tvořený pomocí slovesa.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk 6-8 Název Budoucí čas Klíčová slova Vyjadřování budoucnosti, budoucí čas, will, tázací věty, zápor, odpovědi na otázky Pomůcky Počítač, projektor Druh interaktivity Výklad učiva Stupeň a typ vzdělání Základní vzdělávání – 2. stupeň Potřebný čas 45 minut Velikost 704 kB Zdroje Viz Použité zdroje

Základní škola s rozšířenou výukou výtvarné výchovy, Teplice, Koperníkova 2592, Bc. Miroslava Kutílková

 V angličtině vlastně neexistuje něco jako 'budoucí čas', je jen několik způsobů vyjádření budoucnosti. Dva nejčastější jsou:  1) budoucí čas tvořený pomocí slovesa WILL  2) spojení BE GOING TO.

 1. Vyjadřuje v anglickém jazyce budoucí úmysl. Jde ovšem pouze o obecný záměr, ne o definitivní rozhodnutí nebo přesně naplánovaný děj. He'll change his job. Změní zaměstnání. We'll travel abroad. Budeme cestovat do zahraničí.

 2. Vyjadřuje v angličtině předpoklad mluvčího nebo jeho názor. V těchto případech jde o děje nejisté, věta proto bývá často uvozena slovesy think, be sure, hope, believe, suppose a podobně nebo obsahuje výrazy jako perhaps, possibly, probably, surely. They'll probably study art. Budou pravděpodobně studovat umění.  Podobně se will užívá v angličtině u dějů obvyklých, u kterých předpokládáme, že nastanou. It will snow in winter. V zimě bude sněžit.

 3. Vyjadřuje v angličtině okamžité, předem nepromyšlené rozhodnutí něco udělat.  Can I walk you home? - No, thank you. I'll take a taxi. Mohu vás doprovodit? - Ne, děkuji. Vezmu si taxi.  Please, tell him about it. - O.K. I'll call him. Řekni mu o tom, prosím.- Ano. Zavolám mu.

 Nejčastějším způsobem vyjádření budoucnosti je vazba s pomocným slovesem WILL.  Toto sloveso má pro všechny osoby stejný tvar a následuje za ním vždy základní tvar významového slovesa.

OSOBA WILL VÝZNAMOVÉ SLOVESO

 I will go - půjdu you will go - půjdeš he/she/it will go - půjde we will go - půjdeme you will go - půjdete they will go - půjdou  Pomocné sloveso WILL obvykle v mluvené angličtině zkracujeme na 'LL - ve výslovnosti zůstává pouze / L /. I'll go, you'll go, he/she/it´ll go

 V otázkách dochází k inverzi, tedy přesunutí pomocného slovesa před podmět  Will you help me?  Will he go?  Will I go?  What will he do?

 Zápor se tvoří přidáním částice NOT za pomocné WILL (I will not help you, they will not come), ale většinou se používá stažený tvar I won't be here tomorrow. She won't like it. WILLNOT WON´T

 Short answers: Will you help me? Yes, I will. Will you be at the party tonight? No, I won´t.

Budu lékařem. I will be a doctor. Obr. č. 1

Oni budou mít dítě. They will have a baby. Obr. č. 2

Bude pršet. It will rain. Obr. č. 3

Půjde Jane na Benovu narozeninovou oslavu? Will Jane go to the Ben´s birthday party? Obr. č. 4

Nebudu to jíst. I won´t eat it. Obr. č. 5

 Materiál vychází ze vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace, předmětu Anglický jazyk. Žáci se seznámí se základními gramatickými pravidly pro tvorbu budoucího času (future tense).  Žák si osvojí pravidla pro používání budoucího času, naučí se tvořit oznamovací, tázací i záporné věty pomocí slovesa will.  Prezentace je určena zejména k expozici, délka aktivity 45 minut.

prubehovy.pdf c Budouci-cas.html Obr. č. 1: 13&biw=1600&bih=744&tbm=isch&tbnid=jdCcGWYSTag7cM:&imgrefurl= om/2011/04/05/why-be-a- doctor/&docid=PmkGuTJMYEBr3M&imgurl= &w=600&h=401&ei=qLrfTs7iFobMtAaZpNGWCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=770&vpy=445&dur=3931&hovh=183&ho vw=275&tx=128&ty=123&sig= &page=1&tbnh=152&tbnw=203&start=0&ndsp=21&ved=1t: 429,r:17,s:0&ndsp=21&ved=1t: 429,r:17,s:0 Obr. č. 2: 3&biw=1600&bih=744&tbm=isch&tbnid=I8kfvQ2aLD0c0M:&imgrefurl= avi/letadlem-v-tehotenstvi-je-to- bezpecne.html&docid=RsC91og4f_kN1M&imgurl= 10/ jpg%253Fd41d&w=440&h=330&ei=F7zfToGvI4XvsgakotDNCA&zoom=1&iact=hc&vpx=1059& vpy=325&dur=3444&hovh=194&hovw=259&tx=122&ty=128&sig= &page=11&tbn h=159&tbnw=222&start=211&ndsp=21&ved=1t:429,r:12,s:211= &page=11&tbn h=159&tbnw=222&start=211&ndsp=21&ved=1t:429,r:12,s:211

Obr. č. 3: m=isch&tbnid=r- Gk6NAxUGGKWM:&imgrefurl= g=1&imgurl= t=hc&vpx=255&vpy=158&dur=3231&hovh=163&hovw=310&tx=196&ty=80&sig= &page=1 &tbnh=97&tbnw=184&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:1,s:0t:429,r:1,s:0 Obr. č. 4: lz=1T4ACAW_csCZ401CZ413&biw=1600&bih=744&tbm=isch&tbnid=4NVA9ElDoGNIAM:&imgrefurl= ojeparty.cz/index.asp%3Fmenu%3D945%26record%3D8856&docid=zMSTw_dyyQ5geM&imgurl= party.cz/data/USR_038_DEFAULT/4_Golf_Hostivar_party.jpg&w=600&h=600&ei=9t_fTvayG9DKtAbbj63LCA&zoom =1&iact=hc&vpx=543&vpy=266&dur=787&hovh=225&hovw=225&tx=103&ty=149&sig= & page=10&tbnh=165&tbnw=165&start=197&ndsp=20&ved=1t:429,r:9,s:197&ty=149&sig= & page=10&tbnh=165&tbnw=165&start=197&ndsp=20&ved=1t:429,r:9,s:197 Obr. č. 5: T4ACAW_csCZ401CZ413&biw=1600&bih=744&tbm=isch&tbnid=ksG- ZWNsYocsTM:&imgrefurl= kp03QtM&imgurl= qeHiCA&zoom=1&iact=hc&vpx=1303&vpy=273&dur=149&hovh=198&hovw=254&tx=190&ty=131&sig= &page=1&tbnh=122&tbnw=153&start=0&ndsp=32&ved=1t:429,r:15,s:0