VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_6060_NES

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_TMM20160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám   Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/   Název projektu:
Advertisements

ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.09 Název pro školu:
52_INOVACE_ZBO2_4264HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
VY_32_INOVACE_TMM20160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Předmět: Zeměpis EU peníze školám
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.12/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_5760_NES
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_5960 _NES
VY_32_INOVACE_FOTF11560ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_5560_NES
VY_32_INOVACE_FOTF10760ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_16_Parní stroj a továrny
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Rybářová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Název materiálu Označení materiálu: VY_32_INOVACE_01_ Klasicismus.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma: Umění a kultura, Výtvarná.
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_4360 _NES
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
VY_20_INOVACE_SVF20860DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Novověk: Soutěž ve dvojicích.
VY_32_INOVACE_SVF35560DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_5260_NES
VY_32_INOVACE_FOTF10160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
VY_32_INOVACE_SVF35860DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_114.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_52_INOVACE_ZBO2_5864HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
L Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
VY_32_INOVACE_CHK4_5760ŠAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_4660_NES
VY_32_INOVACE_SVF32560DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Registrační číslo projektu:
VY_32_INOVACE_2D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ319 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_5660_NES
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_458.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_14 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
VY_32_INOVACE_SVF34160DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_4260_NES
George Orwell 1984 (Nineteen Eighty-Four)
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ314 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
VY_20_INOVACE_SVF21460DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
VY_32_INOVACE_Čj z 2 Vyjmenovaná slova po Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, Příspěvková.
VY_32_INOVACE_FOTF11060ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Barokní móda.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Mgr. Lenka Zedníková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Črta… SVATEBNÍ ŠATY V MINULOSTI. Přiléhavý střih, zdůrazněná vertikála štíhlé siluety, úzké rukávy, dlouhá sukně – gotické svatební šaty.
Druhá polovina 19. století (druhé rokoko)
HYGIENA A LÍČENÍ Hygiena byla samozřejmostí.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_6060_NES Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: 13. 11. 2012 Autor: Mgr. Kateřina Nesrstová Určeno pro předmět: Tvorba účesu Tematická oblast: Historie účesu Obor vzdělání: Kadeřník (69-51-H/01), 3. ročník Název výukového materiálu: druhá polovina 19. století. Popis využití: prezentace s úkoly o období 2.polovina 19. století s využitím dataprojektoru a notebooku k prohlubování a upevňování učiva. Učitel může využívat ukázky z filmu ANDĚLSKÁ TVÁŘ dostupných na www.youtube.com, kde žákům ukáže dobové kostýmy, účesy a líčení. Žáci si zapisují pouze tučně zvýrazněný text z prezentace. Na základě výkladu učitele a zápisu žáci řeší úkoly (označeny červeně). Čas: 30 minut

Druhá polovina 19. století (druhé rokoko)

v Evropě vlna revolucí, tón v módě udával francouzský císařský dvůr (Eugenie, Napoleon III.), u nás František Josef II, císařovna Sissi, v Anglii královna Viktorie (r. 1837 – 1901: viktoriánská Anglie – největší rozkvět a sláva), (1860 – v USA – zvolen prezident odpůrce otroctví A. Lincoln, 1861 – 1865 - občanská válka sever proti jihu).

Alžběta Bavorská (Sissi) RAKOUSKO-UHERSKO František Josef I. Alžběta Bavorská (Sissi) Obr.1 Obr.2

Národní divadlo v Praze (Postaveno v r. 1862) Obr.3

Světová výstava umění a průmyslu v Paříži, zúčastnilo se jí 50 226 vystavovatelů ze 41 zemí. Obr.4 technický pokrok – např. vynález šicího stroje (1858) (rozmach konfekce), ideálem se stala žena zámožná, obklopená přepychem, kterou by práce ponižovala, oděv dokazoval postavení ve společnosti.

ÚKOLY PRO ŽÁKY Kdo vládl v Rakousko-Uherské monarchii? Jakou přezdívku měla císařovna? Kde se konala 4. světová výstava umění a průmyslu v roce 1867?

ÚPRAVA HLAVY - ŽENY účes se česal do výšky, do čela spadalo několik kadeří (účesy nebyly tak ohromné jako v rokoku), v týlu vlasy rozpuštěny, natočeny do svislých loken, lokny doplněné stužkami a květinami, malé kloboučky s peřím chránily pleť před sluncem. Obr.5

Těsná šněrovačka (i při koupání), na korzetech kovová očka a háčky na přední ocelové výztuži. Obr.7 Letní korzet z roku 1890 Obr.6 Korzet z roku 1880

rok 1840 – 1870 období nazýváno „druhé rokoko“ (kvůli krinolíně), Obr.8 krinolíny rok 1840 – 1870 období nazýváno „druhé rokoko“ (kvůli krinolíně), krinolíny se vyráběly z mušelínu, hedvábí, saténu, taftu, (množství spodniček), krinolínu podpírala elastická ocelová obruč. Obr.9

DOBOVÁ KARIKATURA (1850) Obr.10

SILUETA DÁMSKÝCH ŠATŮ OD ROKU 1813 DO ROKU 1887. Obr.11

po r. 1870 – nový typ sukně, tzv. turnýra, svrchní sukně zvednutá nahoru a na sedu nabíraná přes kostru (honzík), sukně byla užší, rozšířený zadní díl vyztužovala kostice (žíněné vycpávky, drátěné podložky), dekorativní styl oděvu vyžadoval nákladné a těžké materiály – samet, brokát. Obr.12 Turnýra z roku 1871

Obr.14 TURNÝRA Obr.13

Oděv ke koupání Obr.15

Sportovní oděv Obr.16

ÚKOLY PRO ŽÁKY 4. Proč se období od roku 1848 do roku 1870 někdy říká druhé rokoko? 5. Zakreslete do své osy 3 věci nebo osobnosti typické pro toto období.

ÚPRAVA HLAVY - MUŽI kratší vlasy, špičaté kníry, dlouhé licousy někdy spojeny s kníry a také i přes bradu. Obr.17

ODĚV - MUŽI stával se střízlivým a praktickým (opak ženského), měnily se spíš detaily a materiály než střih, vycházkový oblek – frak, cylindr, hůlka, kabát bez frakových šosů. Obr.18

Oděv po roce 1870 sako, vesta a kalhoty z jednotného materiálu, košile s tvrdým připínaným límcem a tvrdou náprsenkou, tradiční kravata, motýlek, buřinka černé barvy. Obr.19

Obr. 1 - http://commons. wikimedia. org/wiki/Franz_Joseph_I Obr. č. 5 - LÜHR, G. Výtvarná výchova a základní techniky pro učební obor kadeřník. Praha : Sobotáles cz, 2004. ISBN 80-86706-03-6. s. 140 Obr. 6, 7, 10 - http://www.historiasztuki.com.pl/HISTORIA-UBIORU-13-HISTORYZMY.html Obr. 8, 9, 11, 12, 14, 15, 16, 18, 19 - http://memories-of-time.blog.cz/0902/victorian-beauty-zenska-moda Obr. 13 - http://www.korzetorium.cz/zlata-era-3.html#G1536 Obr. 17 - http://www.tyden.cz/rubriky/media/stolety-kuryr/socani-zadaji-lidove-milice-hornici-stavkuji-a-cisari-rokuji_228554.html