Přirozená čísla – zápis, porovnávání čísel, číselná osa 5. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Advertisements

Zaokrouhlování přirozených čísel 5. ročník
DESETINNÁ ČÍSLA.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
Autor výukového materiálu: Mgr. Pavel Vaško Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:17. června 2012 Číslo.
Lomená čára 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Konstrukce obdélníku 5. ročník
Kolik to stojí?.
Zápis čísla v desítkové soustavě
Elektronická učebnice - I
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
Druhá mocnina a odmocnina
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Římské číslice 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Obsah čtverce a obdélníku 5. ročník
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Povrch kvádru a krychle
zpracovaný v rámci projektu
Mapa zájmu - plány.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Obsah, jednotky obsahu 5. ročník
DESETINNÁ ČÍSLA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Násobení přirozených čísel 5. ročník
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Násobení a dělení 10, 100, 1000,… Matematika – 6. ročník *
54.1 Pamětné násobení a dělení do
Římské číslice ( 50, 100, 500, ) Matematika , 5. ročník
Matematika a její aplikace
Znalostio zlomcích.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_479_Desetinná čísla AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10)
PŘIROZENÁ ČÍSLA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
NUMERACE V OBORU DO 100 1*10 2*10 3*10 4*10 5*10 6*10 7*10 8*10 9*10
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Přirozená čísla Opakování 5.ročník.
Zaokrouhlování 5. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
28.1 Porovnávání čísel v oboru do 1000
Matematika 5.ročník Poláková J., ZŠ Věšín
ICT M Opakování 4.ročník
Tři tisíce dvě stě osmdesát dva
7..
Znaky dělitelnosti.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad pravidel při sestavování souřadnic bodů. Žák se.
Porovnávání desetinných čísel
Z CELÁ ČÍSLA POROVNÁVÁNÍ -8 < > - 22.
ČÍSLA NEJEN NAD Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_518_4TR_M Autor:
Obsahy útvarů a čtvercová síť
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Pozor, čárka I..
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
DESETINNÁ ČÍSLA.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Přirozená čísla – zápis, porovnávání čísel, číselná osa 5. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz

Přirozená čísla – jsou čísla 1, 2, 3, 4 Přirozená čísla – jsou čísla 1, 2, 3, 4. … 20, 21, 22, …11 200, 11 201, … atd. Vyjadřují obvykle počet osob, předmětů, zvířat, korun apod. K zapisování čísel používáme 10 znaků: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, kterým říkáme ČÍSLICE (arabské číslice) nebo CIFRY.

Zapiš číslicemi: čtyřicet osm tisíc sedm padesát tisíc osmdesát dvě stě devět tisíc dvě stě devadesát šest tisíc šest dva miliony sedm set čtyřicet osm padesát čtyři tisíce šedesát pět dvě stě pět tisíc devadesát devět 48 007 50 080 209 290 6 006 2 000 748 54 065 205 099

Napiš ve zkráceném tvaru: 7.10 000 + 6. 1 000 + 7 . 100 + 0 . 10 + 5 . 1 = 76 705 6.100 000 + 4.10 000 + 2 . 100 + 8 . 10 = 640 280 3.100 000 + 9 . 1 000 + 5.100 + 4 . 10 + 8 . 1 = 309 548 1 000 000 + 8.100 000 + 7. 1 000 + 2 . 1 = 1 807 002 3.100 000 + 5. 1 000 + 0 . 100 + 8 . 10 + 6 . 1 = 305 086

b) po desetitisících od 120 000 do 180 000 Zapisuj čísla: a) po stovkách od 5 700 do 6 600 5 800, 5 900, 6 000, 6 100, 6 200, 6 300, 6 400, 6 500 b) po desetitisících od 120 000 do 180 000 130 000, 140 000, 150 000, 160 000, 170 000 c) po 50 od čísla 750 do 1 150 800, 850, 900, 950, 1 000, 1 050, 1 100

Doplň tabulky: - 1 + 1 - 10 + 10 - 100 + 100 - 1 000 + 1 000 3 899 3 900 3 901 9 999 10 000 10 001 9 998 - 10 + 10 2 990 3 000 3 010 19 980 19 990 20 000 120 130 140 - 100 + 100 900 1 000 1 100 58 900 59 000 59 100 7 800 7 900 8 000 - 1 000 + 1 000 398 000 399 000 400 000 159 000 160 000 161 000 1 000 2 000

7 998 7 999 8 000 8 001 8 002 8 003 8 004 8 005 7 970 7 980 7 990 8 000 8 010 8 020 8 030 8 040 3 300 3 400 3 500 3 600 3 700 3 800 3 900 4 000 94 000 95 000 96 000 97 000 98 000 99 000 100 000 110 000 80 000 90 000 100 000 110 000 120 000 130 000 140 000 150 000

Přirozená čísla můžeme mezi sebou porovnávat Seřaď sestupně: 7 960 79 480 83 756 82 347 64 836 79 611 83 346 94 216 94 216, 83 756, 83 346, 82 347, 79 611, 79 480, 64 836, 7 960

Seřaď sestupně: 23 415 9 960 31 726 32 700 26 415 9 899 23 400 23 417 32 700, 31 726, 26 415, 23 417, 23 415, 23 400, 9 960, 9 899

Seřaď vzestupně: 5 307 5 376 5 370 5 037 537 5 073 5 703 5 730 537, 5 037, 5 073, 5 307, 5 370, 5 376, 5 703, 5 730

Porovnej čísla (použij znaky > <) 3 528 7 514 9 600 10 000 3 529 7 524 9 300 20 000 5 297 6 354 13 763 8 323 5 304 63 540 13 673 8 303 < < < < > > < >

! ! Přirozená čísla můžeme znázorňovat na číselné ose. Ze dvou různých přirozených čísel je větší to, jehož obraz leží na číselné ose vpravo od čísla menšího. ! Obraz menšího přirozeného čísla leží vlevo od čísla většího.

Napiš, která čísla jsou na číselné ose vyznačena barevnými kroužky 6 14 20 23 100 700 1 000 1 200 2 090 1 980 2 030 245 200 215 290 50 175 225 300

Na číselné ose vyznač barevnými kroužky a popiš čísla:

Justová, J., Pracovní sešit 1. díl k učebnici Matematika pro 5. ročník Praha: Alter, 2005. ISBN: 80-7245-070-0 Frýzek, M., Matematika Pracovní sešit pro 5. ročník ZŠ Praha: Kvarta, 1993. ISBN: 80-85570-35-1