Televizory nové generace: od HDTV k internetu a 3D VIII

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh s TV reklamou a nové TV stanice Červen • Propad sledovanosti zastaven, Sledovanost TV.
Advertisements

Počítač při sběru informací. CATI Computer Assisted Telephone Interviewing - (telefonické dotazování za pomoci počítače)  CATI studio  Speciálně vyškolení.
Deník veřejné knihovny na rok 2009 Změny v evidenci činnosti knihoven.
Multiplex veřejné služby 2008 – Digimedia 2008 Ing.Pavel Hanuš Manažer programu digitalizace ČT.
REGULACE INTERNETU – ANO ČI NE? ÚNOR 2009 Stanislava Dobrovolná– Research Specialist Hana Friedlaenderová – Research and Insights Manager Petr Fridrich.
Metropolitní síť. Co přináší metropolitní síť obcím  Pokrytí požadavků občanů na moderní technologie  Jistota dobrého rozhodnutí – možnost rozšíření.
Úvod do počítačových sítí Úvod. Úvod do počítačových sítí •Úvod, síťové protokoly, architektury,standardy •Fyzická úroveň •Linková úroveň •Lokální počítačové.
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Průzkum reakcí publika ČRo 1 – Radiožurnál na změny ve vysílání od ledna souhrn.
Internet Název materiálu: VY_INOVACE_xxx_internet
Televizní vysílání bude kvalitnější a zábavnější. Díky Českým radiokomunikacím. Česká hlava - Věda v ulicích a aktualizace říjen 2005.
Prezentace k semináři „ePraha – výzvy a příklady řešení“ ANALÝZA INFORMAČNÍCH POTŘEB (V PRAZE) Březen 2006 / Petr ŽIŽKA / STEM/MARK, a.s.
Letní olympijské hry Názory obyvatel ČR a hl. m. Prahy
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_140_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
DIGIMEDIA 2013 Nové horizonty rozhlasového vysílání Marcel Procházka České Radiokomunikace a.s. 13. června 2013.
Výsledky NetMonitoru a AdMonitoringu za červenec 2008 Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) MEDIARESEARCH, a. s. a GEMIUS, S. A
Projekt empirického výzkumu
Satelit – nadpozemské řešení digitalizace TV příjmu červen 2009.
Skylink slaví první milión zákazníků Praha
Komunikace o evropských fondech Názory široké veřejnosti Tisková konference Ministerstva pro místní rozvoj
Táta na plný úvazek výzkum Zlínský a Olomoucký kraj.
Postoje k mobilnímu marketingu Alena Ivánková Research Project Manager, MEDIARESEARCH 13/10/2010 – Mobile Internet Forum.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Marek Knězů PRAHA ročník setkání uživatelů GEPRO a ATLAS MISYS.
Představení mydlink TM Co je mydlink Mobilní aplikace Proč mydlink Pro koho je mydlink určen Rodina produktů mydlink.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
1 Měsíční zpráva o sledovanosti červenec 2008 MEDIARESEARCH, a. s. srpen 2008 Zdroj: ATO - Mediaresearch.
Asociace televizních organizací Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Budou chodit do knihoven? Průzkumy dospělé populace 1996 – 2007 – 2010 a nová koncepce rozvoje knihoven ČR Národní knihovna ČR.
Elektrotechnika Přenosová technika
Řešení elektronického docházkového systému Vema
TELEVIZE PUBLIC Prezentace televize, sledovanost, kontakty Květen 2010.
Pojmy a interpretace.
VÝZKUM POSLECHOVOSTI ROZHLASOVÝCH STANIC (Výsledky II/ III/2006)
semestrální práce z předmětu mab
Informatika - prezentace
Mobilní aplikace v bankovnictví Květen 2012 Hana Friedlaenderová – Insights and Research Manager Adam Štefánik – Research Analyst © Květen 2012, MEDIARESEARCH,
Tazatelská síť.
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Mobilní televize ve službách veřejného zájmu Jiří Hašek, Senior manažer řízení kategorie obsahu Jaroslav Chaloupka, Manažer kategorie zodpovědný za Televizi.
Internet.
UŽITÍ DÍLA § 12. (4) Právem dílo užít je a) právo na rozmnožování díla (§ 13), b) právo na rozšiřování originálu nebo rozmnoženiny díla (§ 14), c) právo.
TV trh s reklamou – nyní a potom Digimedia 2007 Květen 2007.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
Měření sledovanosti Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Vybrané výsledky výzkumu: „Sledování trendů v oblasti veřejných informačních služeb“ Internetová a neinternetová populace versus veřejná správa Konference.
Modernizace přístrojového vybavení pro posílení prevence nozokomiálních nákaz na oddělení CS FN Brno Brno :00 Projekt „Modernizace přístrojového.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
ISSS 2008 VÝZKUM INFORMAČNÍCH ZDROJŮ Duben 2008 / Prezentace syndikovaného výzkumu pro vybrané Krajské úřady / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Satelit = HDTV do každé domácnosti září Limity pro rozvoj HDTV Dostupnost signálu HDTV Vybavenost domácností televizory zobrazujícími HDTV Cenová.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Šetření o využívání informačních technologií ve veřejné správě Konference ISSS 2006.
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
KAM UTÍKAJÍ TV DIVÁCI Červen 2009 / Ředitel společnosti: Jan Tuček / Client Service Manager: Petr Zvára / STEM/MARK, a.s.
Televize 8. ročník.
Průzkum trhu.
Důležitost digitalizace Červen 2009 / Ředitel společnosti: Jan Tuček / Client Service Manager: Petr Zvára / STEM/MARK, a.s.
Televizory nové generace: od HDTV k internetu a 3D VIII. kulatý stůl DigiZone.cz Tereza Šimečková – Předsedkyně představenstva David Satranský – Ředitel.
Online nástroje pro sběr a administraci dotazníků Ladislava Suchá , Brno Zdroj obrázku: bredmaker, Sxc.hu.
Divák musí vědět, kdy a proč by měl investovat do nové televize Marcel Procházka Ředitel regulace a strategie DVB-T2 Televizní digitalizace
Měření sledovanosti obrazovek připojených k internetu Tomáš Bičík INNOVATION DAY, 7. října 2015.
Media Forum 2000 ATO Měření sledovanosti TV v České republice a Peoplemetrový projekt Přistoupení TV 3 Jednatelka ATO Mgr Hana Svobodová Vedoucí peoplemetrového.
Jak si stojí měření českého internetu v mezinárodním srování?
Přínos přechodu na DVBT-T2 pro koncové uživatele
průběžná zpráva z 2. etapy sběru dat
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
Informatika Internet.
Transkript prezentace:

Televizory nové generace: od HDTV k internetu a 3D VIII Televizory nové generace: od HDTV k internetu a 3D VIII. kulatý stůl DigiZone.cz Tereza Šimečková – Předsedkyně představenstva David Satranský – Ředitel sekce elektronických měření © Duben 2010, MEDIARESEARCH, a. s.

Obsah Minulost a současnost Budoucnost Kontinuální výzkum v rámci měření sledovanosti televize Monitoring přechodu na DVB Budoucnost Televize v roce 2020 – výsledky výzkumu internetové populace

© Duben 2010, MEDIARESEARCH, a. s. Minulost a současnost Informace z měření sledovanosti Kontinuální výzkum, Monitoring přechodu DVB © Duben 2010, MEDIARESEARCH, a. s.

Kontinuální výzkum pro TV měření Informace o televizních domácnostech výzkum od roku 2001 (data za 9 let), od roku 2007 vzorek 10*900 respondentů ročně. Hlavní cíl: určování a kontrola reprezentativity „peoplemetrového“ panelu (vzhledem k TV populaci 4+), zdroj adres pro rekrutaci účastníků panelu. Zadavatel a majitel dat (v rámci PEM) - ATO Partner realizace Stem/Mark.

Kontinuální výzkum … je zdrojem širokého spektra informací: Zákl. popis domácnosti+socioekonomické informace. Časový snímek všední den+víkend jednotliví členové. Sledovanost TV (vlastnictví, doba, příjem TV signálu, poskytovatel, příjem jednotlivých stanic). Další TV technika (vlastnictví, užívání). Vlastnictví počítače, internet, sledovanost TV počítač. Znalost pojmu DVB, poslechovost rozhlasu, sledování TV mimo domov.

Monitoring přechodu na DVB-T Cíle a metodika Posílení informací o populaci v regionech s významnými změnami ve vysílání TV (přechod na DVB). Od 2008 realizováno pro ATO Realizace vlny výzkumu - sběr před a/nebo po vypnutí ATV, metoda F2F + CATI, výběr reprezentativní pro daný region, realizace – STEM/MARK Obsah, cíle výzkumu (kromě sociodemografie): Zjištění aktuální vybavenosti TV technikou Zjištění typu příjmu TV vysílání (Satelit, DVBT…) Povědomí o změnách (přechod na DVB) informov., přínos Reakce domácností na změny ve způsobu šíření TV signálu Počítač, přístup na internet, příjem TV stanic a jiné…

Monitoring přechodu na DVB-T DVBT (MUX 1, 2), dostupnost signálu (stav 2010/04) Vysílací síť 2 (Multipex 2) NOVA, Prima, BARRANDOV, NOVA CINEMA, Prima COOL Vysílací síť 1 (Multipex 1) ČT1, ČT2, ČT24,ČT4 Stanice českého rozhlasu Zdroj: http://dtv.ctu.cz/mapa

Kontinuální výzkum - výstupy Možnosti příjmu TV v ČR Reakce na rozsáhlé vypínání ČT2 podzim 2008, „hrozící“ vypnutí Prahy 40,7 % 32,6 % 24,0 % 22,7 % 3,2 % Zdroj: ATO – MEDIARESEARCH, STEM/MARK, Kontinuální výzkum 2007-2009, TV domácnosti

Monitoring přechodu na DVB - výstupy Srovnání typů příjmu Zdroj: ATO – MEDIARESEARCH, STEM/MARK, Monitoring přechodu na digitální vysílání, Praha a Střední Čechy - 05/2009 Plzeňsko - 8-9/2009. ATO – MEDIARESEARCH, STEM/MARK, Kontinuální výzkum 9-11 2009, TV domácnosti .

Kontinuální výzkum - výstupy Vlastnosti TV techniky Zdroj: ATO – MEDIARESEARCH, STEM/MARK, Kontinuální výzkum 2007-2009, TV domácnosti

Monitoring přechodu na DVB - výstupy Srovnání vybavenosti TV Zdroj: ATO – MEDIARESEARCH, STEM/MARK, Monitoring přechodu na digitální vysílání, Praha a Střední Čechy - 05/2009 Plzeňsko - 8-9/2009. ATO – MEDIARESEARCH, STEM/MARK, Kontinuální výzkum 9-11 2009, TV domácnosti .

© Duben 2010, MEDIARESEARCH, a. s. Budoucnost Televize v roce 2020 Co vlastně divák požaduje od svého televizoru? výzkum, březen 2010 © Duben 2010, MEDIARESEARCH, a. s.

Charakteristika výběrového souboru Televize v roce 2020 Výběrový vzorek výzkumu: reprezentativní vzorek internetové populace ČR starší 15-ti let. 994 respondentů ~ 5 228 030 internetových uživatelů. Vážení dat zajišťuje reprezentativnost vzorku pro základní sociodemografické proměnné. Zkoumaný vzorek byl vážen podle proměnných pohlaví, věk a vzdělání respondentů na internetovou populaci ČR. Váhy mají dobré charakteristiky (rozmezí 0,688 až 1,798). Zpracování dat bylo provedeno pomocí software SPSS.

Cílová skupina, technika a terénní sběr Průzkum: Televize v roce 2020 Výzkum byl realizován technikou jednotného dotazníku prostřednictvím internetového sběru. Výzkum probíhal jako jednorázový uzavřený sběr dat. Terénní sběr probíhal v době od 19. do 23. března 2010 na webovém rozhraní MEDIARESEARCH, a.s. po e-mailové výzvě oddělení Komunikace a správy panelu. Respondenti jsou součástí netpanelu společnosti MEDIARESEARCH, a.s. Rekrutace do netpanelu probíhá kombinací několika metod s cílem vyloučit falešné identity respondentů. Těmito metodami jsou: F2F rekrutační rozhovor tazatele s respondentem a banner/pop-up dotazník na internetu v kombinaci s telefonickým ověřením vyplněných údajů, které položením stejných otázek jednoznačně vyloučí falešné identity respondentů. Netpanel byl založen roku 2006, je kontinuálně obměňován a rozšiřován, jeho socio-demografické údaje jsou minimálně 1x ročně aktualizovány. Aktuální počet respondentů v net-panelu je přibližně 6 000 osob. Instrukce respondentům byly předány prostřednictvím pokynů k výzkumu umístěných v e-mailu a na webu netpanelu. Respondenti měli k dispozici taktéž bezplatnou zelenou linku pro zodpovězení jejich dotazů k výzkumu. Systém automatické kontroly průběžně vyhodnocuje správnost vyplňování dotazníků a zajišťuje první stupeň čištění dat. Elektronická forma dotazníku umožňuje kontrolovat automaticky výraznou část vazeb mezi jednotlivými otázkami. Čištění dat zahrnuje procedury na vyplnění řady proměnných dotazníku a mnohé další kontrolní postupy vyvinuté a standardizované naší agenturou.

Výzkum: Představy o TV v roce 2020 Zdroj: netpanel MEDIARESEARCH, březen 2010 Internetová populace 15+, N=994

Výzkum: Představy o TV v roce 2020 Zdroj: netpanel MEDIARESEARCH, březen 2010 Internetová populace 15+, N=994 2020 … další kategorie: Kvalitní a zábavný obsah, hry Větší výběr TV kanálů (regionálních i celosvětových) Vysílání bez reklam nebo možnost je přeskočit Silný a kvalitní signál vysílání Nastavitelné automatické zapnutí/vypnutí/přepnutí/blokace pořadů Energeticky úspornější TV bez kabelů Možnost sledovat více programů najednou i s rozdělením zvuku (PIP) Přenos vůní a pachů .

Výzkum: Výroky respondentů Televize v roce 2020 „…kromě stávající funkce by měla umět nahradit počítač, měly by se přes televizi ovládat domácí elektrické spotřebiče (nastavení, zapnutí a pod.)“ „... připojení na internet, dotyková obrazovka, prostorové zobrazování, možnosti si hned vše objednat, záznam veškerých pořadů a možnost si je kdykoli pustit, vlastní tvoření televizního programu, ovládání hlasem” „… HD, filmové kanály 3D, prostorový zvuk, integrované přehrávače, radiopřijímač. Větší velikost, menší energetickou náročnost, absolutně bezdrátový příjem signálu. dálkové ovládání snadno nahratelné pomocí aplikace např. do mobilního telefonu. připojení k internetu, půjčovna filmů on-line. A podá mi studený pivo :-)“ „… jako multimediální prostředek se zpětnou vazbou - tj. program 'on demand', komunikace s elektronickými obchody a poskytovateli služeb vč. napojení na web“ „Líbilo by se mě, kdyby šla ovládat hlasem. A také kdybych se mohl podílet na výběru filmů, např. hlasováním, co bych chtěl v TV vidět.“ „… přímé propojení s internetem a zobrazení obsahu internetu v TV, propojení s domácí sítí počítačů, zabudované webkamery pro internetovou telefonii, možnost volby záběru kamery při vysílání tzv. živých programů, filtrování kanálů dle žánru, zabudovaný HDD pro záznam pořadů, časovače pro nahrávání“ „… hlasové povely, 3D obraz, větší rozlišení než Full HD 1080, v televizi bude počítač - (internet, surfování, hraní her), zvuk 5.1 v základu, velká vnitřní paměť“ „…kvalitní příjem signálu, kvalitní zvuk a obraz,kdykoliv možnost vyvolání odvysílaných pořadů dle individuální potřeby případně možnost reakce na odvysílané jednotlivé pořady s vlivem na pořady následující“ Televize v roce 2020

Výzkum: Závěry a možné trendy Televize v roce 2020 3 typy respondentů: neumí odpovědět (26%), nechtějí žádné změny (15%) , nějaký typ změny či vylepšení uvedli (59%). Většina uvedených funkcionalit již existuje (ve světě i ČR), ale nejsou masově rozšířené nebo o nich lidé nemají povědomí. Multifunkčnost Představa TV jako multimediálního zařízení: internet, harddisk, funkce počítače, vestavěné přehrávače, možnost ovládání ostatní elektroniky v domácnosti (interkom, …). Nové technologie Zobrazování ve 3D. Zapojení alternativních způsobů ovládání - hlasem, dotykem a případně i pohybem. Možnost automatického zapnutí, vypnutí, přepnutí či blokace pořadů. Představa TV bez kabelů a s nízkou spotřebou energie. Časová flexibilita Přání organizovat si vlastní TV čas a mít možnost přizpůsobit si výběr dle svých možností. Možnost nastavení vlastní sestavy pořadů, výběr jazyka vysílání, titulků, možnost přeskočit reklamy. Funkce archivu pořadů a půjčovny v TV. Vylepšení stávajícího Zkvalitnění stávajících funkcí televizoru: posílení signálu příjmu, technické vylepšení obrazu a zvuku. Možnost sledovat více programů najednou (PIP) s rozdělením zvuku přes sluchátka. Modernizace? Mozna nahradit jinym slovem. Obsah vysílání asi vymazat. Obsah vysílání Kvalitnější zpravodajství, s možností výběru regionu. Rychlejší a neomezený přístup k různým regionálním i celosvětovým TV stanicím.

Výzkum: Představy o TV v roce 2020 Shrnutí Čtvrtina respondentů na otázku neuměla odpovědět. 15 % dotazovaných je spokojeno se stávajícími funkcemi televize. Nejčastěji žádanou technickou funkcí je: možnost připojení na internet, zobrazování ve 3D, využití televize jako univerzálního multimediálního centra.

Děkujeme za pozornost. MEDIARESEARCH, a. s. , Českobratrská 1, 130 00 Praha 3 tel.: +420 222 717 763-4 www.mediaresearch.cz