S E N T I N E L A U T O N A P Á R U.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stavba moderní pneumatiky pro osobní automobily
Advertisements

Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
Chladící systémy vozidla
Vznik a vývoj automobilky
Výroba CAS 20/4800/400-S2R Tatra 815 Terrno 4x4.2 pro JSDHO Přeštice
Škoda 110 Super Sport „Ferat“. Škoda 110 Super Sport „Ferat“
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
Škodovky od 1964 do 2001.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
PARNÍ STROJ Zpracovali
KM STUDIOS presents - Bugatti Veyron - Bugatti Veyron je nejvýkonnější sériově vyráběný automobil na světě. sériově vyráběnýautomobilsériově vyráběnýautomobil.
Moderní design kol a koloběžek s e-pohonem
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
STROJÍRENSKÝ PRŮMYSL ČR Autor: Mgr. Jana Závodná
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel
Výkon (Učebnice strana 22 – 24)
Základní koncepce vozidel
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Radializace Nový Smokovec, září 2011.
Trolejbusy: 14Tr.
PRO MILOVNÍKY STARÝCH STROJŮ
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
CAS 25 - ŠKODA 706 RTHP Cisternová automobilová stříkačka CAS 25, je požární automobil určený k rychlému zásahu při požáru a místech s nedostatkem vody.
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Parní lokomotiva A její konstruktéři.
Tepelné motory.
Ústřední topení.
ČESKÉ ZEMĚ PŘED PRVNÍ SVĚTOVOU VÁLKOU
Vývoj železnic Koňské dráhy Parostrojní železnice
Mezinárodní autopůjčovna - auta na elektřinu nebo CNG -
Tepelné motory.
Prof. Ing. Václav Vybíhal, CSc.
Vypracoval : Valla Martin Dne :
Produktová prezentace
AUTOMOBIL SNŮ Závěrečný projekt z designu průmyslových výrobků Ing. Eliška A. Kubičková Fakulta strojní ZČU.
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
VÝKON.
ČESKOSLOVENSKÉ ZBRANĚ
Otevírací doba (duben - říjen) po , út - ne , LETECKÉ MUZEUM KUNOVICE.
Boeing 787 Dreamliner.
Vynález lodě na parní pohon a lodního šroubu
Automobily – koncepce, karoserie
MODERNIZACE AUTOBUSŮ FORST Štěpán, ŠÍMA Radim, VEDRAL Lukáš
Bugatti Veyron Valérie Grodová.
Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy
Jaderná elektrárna.
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
Kloubové a speciální autobusy, přívěsy Prototyp kloubového autobusu Š 706 RTO-K z produkce Karosy Vysoké Mýto okolo roku Prototyp kloubového.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_1189_ROZVOJ VĚDY A TECHNIKY Téma: MANUFAKTURA,
Čtyřkolka Arctic Cat Prowler HDX 700i Hasičský záchranný sbor Jihočeského kraje.
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
Anotace Žáci se prostřednictvím prezentace seznamují s vynálezy v 2.pol. 19.století Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření březen 2012 Ročník V. Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_AUT1_14 Základní koncepce osobních automobilů.
Česká hlava Věda a technika na ulici
SKORO ZAPOMENUTÁ ČESKÁ AUTA.
Dějiny ČR Vynálezy mění svět
Tanky 2. světové války Dominik Kolář.
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_17
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Termika VY_32_INOVACE_05-52 Ročník: Vzdělávací oblast:
Toyota Prius Poznámky k přednášce.
Zemědělská a dopravní technika Nové Veselí
Železniční doprava 19. stol.
POČÁTKY AUTOMOBILISMU
STROJE OVLÁDLY ŽIVOT 2. pol. 19. stol.
Transkript prezentace:

S E N T I N E L A U T O N A P Á R U

Plzeňská škodovka bývala už ve dvacátých letech minulého století průmyslovým gigantem.      Vyráběla zbraně, lokomotivy, zařízení továren. V roce 1925 koupila boleslavskou firmu Laurin – Klement a jejich vozy začínají nést logo Škoda. V rámci rozšíření nabídky výrobků kupuje vedení firmy i licenci na výrobek firmy The Sentinel Waggon Works ltd., Shrewsbury, England

Šlo o nákladní užitkový automobil poháněný parním strojem

Výhodou parního stroje byl v době vzniku celkem levný provoz Výhodou parního stroje byl v době vzniku celkem levný provoz. Oproti klasickým nákladním automobilům byl až o polovinu levnější

Další výhodou parního motoru je jeho pružnost projevující se značným zrychlením. Rovněž zastavení vozu se provádí odstavením páry do stroje. V tom okamžiku začne motor fungovat jako kompresor a samozřejmě brzdí

Parní motor má menší počet otáček, nedochází tak k jeho nadměrnému opotřebování

Nevýhodou bylo, že před použitím se musel roztopit kotel, aby vytvořil potřebný tlak páry. Posádka tak musela mít nejen zkoušky na řízení automobilu, ale i k obsluze parních kotlů

Příprava na jízdu trvala kolem 30 minut a zahrnovala doplnění vody a paliva, zatopení pod kotlem a promazání

Detail vpředu umístěného parního kotle Detail vpředu umístěného parního kotle. Topit se dalo ale vším, co hořelo (koks, uhlí, dřevěné uhlí, brikety, dříví…)

Většina Sentinelů měla na zadní nápravě dvojmontáž

Pohon zadní nápravy zajišťovaly dva Gallovy řetězy

Při provozu na silnicích je nutné osvětlení Při provozu na silnicích je nutné osvětlení... První Sentinely měly z výroby acetylenové lampy, elektřina na sebe ale nenechala dlouho čekat...

Vzadu za parním strojem byla umístěna nádrž na vodu Vzadu za parním strojem byla umístěna nádrž na vodu. Kapacita 800 l vydržela na 40 kilometrů

Přední kolo. Sentinely mohly mít plná i lisovaná loukoťová kola, na jejich výrobu byla použita ocel a litina

Odpružení obstarávala klasická podélná půleliptická listová pera

Provoz v zimě byl velmi náročný, trubky v kotli velmi často v mrazech praskaly kvůli zamrzající vodě

Sentinel poháněl dvouválcový parní stroj o výkonu 70 koní Sentinel poháněl dvouválcový parní stroj o výkonu 70 koní. Užitečná hmotnost vozu byla 5 tun

Kabina neměla kromě střechy žádnou ochranu proti nepřízni počasí Kabina neměla kromě střechy žádnou ochranu proti nepřízni počasí. Skla nebyla, ale dvoučlenné posádce bylo pěkně teplo od kotle

Plzeňská Škodovka v letech 1924-1935 vyrobila 163 těchto vozů

Škoda Sentinel se sníženou podlahou pro převoz popelnic Ale těch variant ! Škoda Sentinel se sníženou podlahou pro převoz popelnic

Škoda Sentinel se sníženou podlahou a přívěsem pro převoz popelnic připraven k expedici

Sklápěč Škoda Sentinel se zvýšenými bočnicemi pro převoz sypkých hmot

Škoda Sentinel s přívěsem a klanicemi pro převoz dřeva

Parní omnibus Škoda Sentinel, dokončen 7. října 1925

Parní omnibus Škoda Sentinel z druhé strany. Tehdy se jezdilo vlevo

Parní omnibus Škoda Sentinel, pohled do interiéru

Autovoznice Škoda Sentinel pro nástřik povrchu silnice thérem

Standardní kropící vůz Škoda Sentinel před předáním Stavebnímu úřadu hl. m. Prahy

Prototyp kropícího vozu Škoda Sentinel v průběhu praktických zkoušek

Kropící vůz Škoda Sentinel jiného typu před předáním

Parní vůz Škoda Sentinel s karosérií pro účely pivovarské (fotografie i text z dobového prospektu z roku 1925)

Škoda Sentinel se sníženou podlahou pro převoz popelnic v modelové úpravě 30. let

Parní traktor Škoda Sentinel (fotografie z dobového prospektu z roku 1925)

Parní traktor Škoda Sentinel na dvoře závodu v roce 1926

Parní vůz Škoda Sentinel zkoušený v roce 1936 jako železniční kolejové vozidlo

Železniční parní vozy Škoda Sentinel stavíme jako osobní i nákladní s rozchodem od 0,61 m do 1,67 m. Vozy docilují rychlosti 24 až 64 km za hodinu dle stoupání a vyznačují se, stejně jako parní vozy, velikou rentabilitou (fotografie i text z dobového prospektu z roku 1925)

Patrně neuskutečněný projekt parního nábytkového (stěhovacího) vozu Škoda Sentinel z 9. září 1925. Délka automobilu 9,3 m, šířka 2,26 m, výška 3,1 m. Nejmenší radius otáčení vozu 9,5 m

Jediný vůz – trojí možnost sklápění

Škoda-Sentinel (1924-1935) – Parní dříč Optimální rychlost byla 15 - 25 km/h. Při maximálním tlaku se rozjel rychlostí až 35 km/h. Palivo si mohl vozit na korbě, dělal to však málokdo, do zásobníku uvnitř se vešlo 300 kg uhlí. Na sto kilometrů se ho spotřebovalo kolem půl tuny, vody bylo potřeba celé dva tisíce litrů, ale vzadu umístěný zásobník jich pojal jen 800. Vůz mohl tedy ujet maximálně čtyřicet kilometrů. Pak bylo nutné doplnit vodu, uhlí, roztopit kotel a čekat další půl hodiny, než se vyvine dostatek páry na to, aby vozidlo mohlo jet dál. Její teplota musela dosáhnout 220° C

Výrobní štítek exempláře z TM Brno Výrobní štítek exempláře z TM Brno. V České republice jsou momentálně dle informací z vývěsní tabule na tomto voze dva pojízdné kusy

Automobily Škoda-Sentinel byly v provozu, např Automobily Škoda-Sentinel byly v provozu, např. v Praze, až do poloviny 50. let minulého století

Nakonec video SOUBOJ TRAKTORŮ https://www.youtube.com/watch?v=FLQhvruimfs (via shareaholic.com) 2014 K O N E C