Tuning osobních automobilů Adam Kohoutek 9.A
Co to je tuning? Vylepšení karoserie Světlomety Barva a lak Výfuk Kola Úprava vnitřního vybavení Hudební aparatura Sedačky Přístrojová deska Vyladění motoru Zvýšení výkonu
Historie tuningu Po 2. sv. válce v USA Mladí muži kupovali starší vozy a vylepšovali je – odlehčení a vyšší výkon Jezdily se ilegální závody V 60. a 70. letech 20. století Na hmotnost se nehledělo Důležitý byl vnější vzhled (chrom a lesk) Kožené čalounění v interiéru
Začátky tuningu v Evropě Až v 70. letech 20. století První vozy – VW Beetle Tuningové kluby a srazy Specializované časopisy
ČR a tuning Není moc rozšířený Hlavně u mladých mužů Finančně náročný Použití nehomologovaných dílů – potíže s TK Nejznámější sraz - Hradčany u Mimoně
Co lze tuningovat? V podstatě každé auto Začneme motorem Interiér Rozebrat a vyčistit Nahradit některé díly Složit Interiér Sedadla – nové potahy Přístrojová deska – neobvyklé „budíky“ Karosérie Metalický lak Nárazníky Různé motivy
Co potřebujeme? Vhodné prostory pro práci Dostatek času a peněz Nadšení a zápal pro věc Možnost sehnat neobvyklé díly a vybavení Šikovné a ochotné kamarády Vhodný automobil
Ferrari 430 Coupé
BMW Z8
Rolls Royce Drophead Coupé
Lamborghini LP640