První představitelé impresionismu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v sochařství Auguste RODIN
Advertisements

VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S
Umělecké směry 19. století
Anna Kostenko se narodila v roce 1975 v Kyjevě na Ukrajině, od roku 1991 žila
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
VY_52_INOVACE_DEK_45 SVĚTOVÉ A ČESKÉ SECESNÍ MALÍŘSTVÍ
VY_52_INOVACE_DEK_50 PAŘÍŽSKÁ ŠKOLA
Secesní architektura ve Španělsku
VY_52_INOVACE_DEK_40 Symbolismus Paula Gauguina
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Zakladatel moderního malířství?
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
VY_52_INOVACE_DEK_48 Futurismus
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
VY_52_INOVACE_DEK_60 Konceptuální umění Akční umění
VY_52_INOVACE_DEK_47 EXPRESIONISMUS A KUBISMUS
VY_52_INOVACE_DEK_62 ARCHITEKTURA FRANCIE Le Corbusier
Claude Monet
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
Realismus.
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Secesní architektura v ostatních zemích Evropy a Ameriky
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
VY_52_INOVACE_DEK_54 SURREALISMUS
IMPRESIONISMUS.
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
VY_52_INOVACE_DEK_49 NAIVNÍ UMĚNÍ
Impresionisté figurativního malířství
Benátská malířská škola
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Eduard Manet Název školy
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Zpracováno: Autor: Dobruše Fajkusová
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
KUBISMUS.
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
IMPRESIONISMUS.
Edgar Degas MgA. Lukáš Psík
Impresionismus Název školy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_17_Impresionismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Aktualizace uměleckého díla
MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY NA PŘELOMU 19. A 20. STOLETÍ - 2
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
Bar ve Folies-Bergères – Obraz životního stylu podle Édouarda Maneta
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Křivonosková Kateřina
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Křivonosková Kateřina
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

První představitelé impresionismu VY_52_INOVACE_DEK_35

První představitelé impresionismu VY_52_INOVACE_DEK_35 Datum vytvoření: 01. 08. 2013 Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová slova: impresionismus, imprese, malíř, vývoj malířství, Édouard Manet, Olympie, obraz Anotace: výkladová prezentace pro získání informací na téma První představitelé impresionismu, zodpovězení následného testu, hledání obrazů na internetu Způsob využití: výklad, test, práce s internetem

Édouard MANET - považovaný za předchůdce směru - techniku impresionistů však nikdy nepřevzal, byl spíše realista - impresionisté ho považovali za svého vůdce pro odvahu postavit se proti umělecké tradici Francie - Manet propagoval metodu ostrých silných kontrastů a provokativní náměty

- nejdůležitějším vyjadřovacím prostředkem se v jeho obrazech stala barva - umělec byl však odmítán tehdejší konzervativní kritikou, jeho obrazy neměly místo na oficiálních výstavách, které se nazývaly Salony

- Manet vyšel ze studia starých mistrů (Velázquez a Goya) - slavné obrazy Lola z Valencie a Balkon jsou toho důkazem - umělec zde užívá obdobnou techniku osvětlení, hru stínů a světel - umělce obzvláště přitahovaly náměty ze španělského prostředí (např. obraz Mrtvý toreador)

- r. 1863 odmítli akademičtí malíři vystavit v oficiálním Salonu v Paříži Manetovy práce - tato událost vzbudila takový rozruch, že úřady nakonec povolily zvláštní výstavu ze zamítnutých obrazů nazvanou Salon zamítnutých - kromě Maneta zde vystavovali další první impresionisté

- na tomto Salonu šokoval malíř pařížskou veřejnost proslulým obrazem Snídaně v trávě (Musée de Jeu de Paume, Paříž) - porušil konvenční estetiku své doby - vedle nahé ženy na obraze jsou namalováni tři muži, oblečení v tmavých oblecích

- skandál způsobil i další známý obraz Olympia - jedná se o akt mladé prostitutky, dnes pokládaný za vrcholné malířské dílo - akt má vyznít jako portrét Venuše - Manet však byl nařčen z obscénnosti - rušivý byl i kontrast nahého bílého těla s pletí černošky, která posluhuje své paní

- velkým Manetovým příznivcem a obhájcem jeho umění byl básník Charles Baudelaire, zastával se ho veřejně i Émile Zola - malíř na oplátku oba portrétoval - Manet v každém případě otvírá nové cesty modernímu malířství

Test: 1. Jaký význam má malíř Manet pro impresionisty? 2. Jakou malířskou technikou maloval a jaké si vybíral náměty? 3. Kým byl ve svém malířství ovlivněn?

Zdroje: Odehnalová Alena – Vybrané kapitoly z dějin kultury, CERM s. r. o., Brno 2001, ISBN 80-7204-211-4 Robert Cumming – Velký ilustrovaný průvodce umění, Slovart, Praha 2007, ISBN 978-80-7209-971-9