7. července 2013VY_32_INOVACE_100303_Bankovnictvi_3_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity Aktivita VI/2 - Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
6. července 2013VY_32_INOVACE_100301_Bankovnictvi_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Produkty finančního trhu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Výukový materiál zpracovaný v rámci "EU peníze školám" Projekt: Škola pro život Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: C.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Nástroje finančního trhu
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektuCZ. 1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EKO153 Název.
Peníze - půjčky Splátkový prodej Úvěrová karta Spotřebitelský úvěr
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektuCZ. 1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EKO155 Název.
Bankovní vklady téma „Finanční produkty“
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
13. července 2013VY_32_INOVACE_100305_Cenne_papiry_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
EKONOMIKA OBCHODNÍ BANKY Ing. Renata Slaná
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Úvěrové služby bank říjen 2012VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
6. července 2013VY_32_INOVACE_100302_Bankovnictvi_2_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Finanční trh a banky Vypracoval : Ing. Ingrid Ilčíková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Krátkodobý finanční majetek Bankovní účty Krátkodobé bankovní úvěry
Úvěrové obchody Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03C 8 AutorIng. Helena Svršková Období vytvořeníŘíjen 2012.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Produkty finančního trhu Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_18 Název materiáluKde si půjčit.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_12 Název materiáluBěžný účet,
Ing. Veronika Dostálková MBA ZADLUŽOVÁNÍ Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Financování firmy Zajištění finančních prostředků.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ing. Veronika Dostálková MBA BANKOVNÍ PRODUKTY Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_13 Název materiáluSpořicí.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_33 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
1 Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0206 Název vzdělávacího materiálu: Vkladové služby bank Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_40 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kam s penězi, aby nezahálely
Kód vzdělávacího materiálu:
Bankovní a nebankovní půjčky
Aktivní bankovní operace – úvěry pro občany
Aktivní bankovní operace – úvěry
Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR. Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR.
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Bankovní finanční produkty.
Transkript prezentace:

7. července 2013VY_32_INOVACE_100303_Bankovnictvi_3_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková organizace. Materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK 1.5 – EU peníze středním školám, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/

Vklady jsou cestou, jak banky získávají prostředky, které pak půjčují. Jedná se o pasivní operace, které slouží bance k opatřování kapitálu, aby mohla následně provádět aktivní operace, tedy poskytování úvěrů. Rozlišuje se několik druhů vkladů:  běžné účty  spořící účty  vkladní knížky  termínované vklady

 běžný účet slouží spíše k provádění platebního styku než k ukládání peněz  množství prostředků na účtu neustále kolísá  pro banku nejsou stabilním zdrojem financí  proto mají tyto vklady nízké úročení

 jsou sjednávány na pevně stanovenou částku a na dobu určitou (od několika měsíců až po několik let)  prostředky si nemůžeme vybrat kdykoli  peníze si můžeme vybrat až po uplynutí stanovené doby, kdy vklad končí  vklad je možné předčasně ukončit pouze za sankční poplatek  pro banku jsou stabilnějším zdrojem financí  mají vyšší úročení než běžné účty

 snadné založení  bezpečné uložení peněz (vklady jsou pojištěny)  rychlá dostupnost prostředků na běžném účtu  nízké úrokové sazby  sankce za předčasný výběr u termínovaných vkladů

Peníze získané z vkladů banky půjčují. Tyto operace se označují jako aktivní a banka v nich vystupuje jako věřitel. Poskytování úvěrů je pro banky velmi důležité, protože jim přináší zisk. Banky dnes nabízejí celou řadu úvěrů a mají pro jejich poskytování přesně daná pravidla.

Protože banka půjčuje vklady střadatelů, snaží se je investovat co nejbezpečněji. Poskytování úvěrů je vždy rizikové, a proto banky velmi důkladně žadatele o úvěr prověřují. Hodnotí se především schopnost klienta úvěr splácet, banku zajímá jeho dobrá pověst, zadluženost a likvidita. Nabídka úvěrů je pestrá, klient tak má možnost vybírat.

Úvěry můžeme rozdělit podle doby, na jakou jsou poskytovány, na:  krátkodobé (do jednoho roku)  střednědobé (do čtyř let)  dlouhodobé (delší než čtyři roky) Dále úvěry členíme na:  účelové (vztahují se na konkrétní potřebu)  neúčelové (hotovostní půjčky, kontokorenty apod.)

Podnikatelé mohou žádat banku o úvěr z mnoha důvodů. Mezi nejčastější účely úvěrů u podnikatelů patří:  Úvěr na zásoby  Úvěr na pohledávky za odběrateli  Úvěr na investice  Úvěr na pokrytí sezónního výkyvu v nákladech  Úvěrové výpomoci

Také soukromé osoby mohou žádat banku o úvěr. Mezi nejčastější účelové úvěry u občanů patří:  Hypoteční úvěr  Úvěr na výstavbu rodinného domu  Úvěr na pořízení nebo modernizaci bytu  Úvěr na nákup automobilu  Úvěr na nákup zařízení do bytu  Úvěr na nákup zboží dlouhodobé spotřeby

V současnosti jsou velmi rozšířené rychlé půjčky bez udání účelu nebo splátkový prodej. Mezi neúčelové úvěry patří:  kontokorentní úvěr  osobní půjčka  eskontní úvěr  kreditní karty

Při porovnávání nabídek úvěrů bychom měli brát v úvahu následující kritéria:  výše úrokové sazby a poplatků (RPSN)  výše úvěru, který můžeme získat  na jakou dobu můžeme úvěr získat  na co lze úvěr použít – účel  zda banka požaduje zajištění úvěru a jaké

Při vyřizování žádosti o úvěr je běžný následující postup:  úvodní schůzka v bance (podmínky poskytnutí úvěru, spolehlivost klienta)  předběžný souhlas banky  žádost o úvěr (finanční situace žadatele, účel úvěru, zajištění úvěru)  analýza žádosti bankou  poskytnutí úvěru, úvěrová smlouva  splácení úvěru klientem

Roční procentní sazba nákladů udává procentní podíl z dlužné částky, který musí klient zaplatit za období jednoho roku v souvislosti s čerpáním úvěru. Je zásadně roční, aby se dala snadno porovnávat. Zahrnuje všechny platby spojené s úvěrem, zejména:  úrok  poplatky za uzavření smlouvy, správu úvěru a vedení úvěrového účtu  pojištění schopnosti splácet

 Jak funguje kontokorentní úvěr?  Na co si dát pozor při přečerpání účtu do mínusu?  Je vyšší úroková sazba u vkladů nebo u úvěrů?

KLÍNSKÝ, Petr. Ekonomika 3. Praha: EDUKO nakladatelství s.r.o., ISBN Prezentace byla vytvořena v MS PowerPoint 2010