Společenské úlohy oděvů aneb

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

MÓDA a dnešní svět Blažek, Vápeník, Stejskalová, Rázková, Moudrá.
TEST ČTENÍ VIZUÁLNÍ KOMUNIKACE PhDr. MUDr. Miroslav Krejčíř 3 AXIS
VZHLED vypovídá o celku, složeném dojmu vytvořeném nejen odíváním, ale také vlastním lidským tělem a různými úpravami těla, které jsou viditelné může být.
Rozbor uměleckého textu
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Etnická antropologie Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
TYPOLOGIE OSOBNOSTI.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Neverbální komunikace
PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
Pierre Bourdieu a jeho význam pro historickou sociologii ( ) Bourdieu se zabýval především současnými společnostmi, historické reálie používal.
KRÁSA KOLEM NÁS Jako kýč jsou v umění označována díla, která jsou příliš okázalá, rušivá. Jedná se také o laciné napodobeniny a nekvalitní ztvárnění určitých.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Adaptivní preference pro délku nohou u potenciálního partnera
Vertikální sociální diferenciace Sociální diferenciace je součástí problematiky sociální struktury. Znamená vydělování a rozlišování jednotlivých částí.
VY_52_INOVACE_ZBO2_5364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Komunitní a otevřená škola
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
Člověk – životní podmínky, lidské tělo
Lucie Dušková G a OA Chodov
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sociální patologie SCPT SCPA
Kupní chování a EU.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Základní charakteristika
Problematika QOL – Quality of Life M. Lejska AUDIO-Fon centr. Brno.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
 Z latinského slova „cultura“ – co je pěstováno  Soubor materiálních a duchovních hodnot vytvořených lidmi v průběhu vývoje společnosti  Materiální.
Sortiment oděvních výrobků. Názvy a rozdělení výrobků k odívání se řídí normou ČSN To je závazné pro výrobu, učební texty a literaturu.
SELF-CONCEPT OF WOMEN Zuzana Brychtová. OSNOVA Self-concept a jeho užití Hledání obrazu ideální ženy Nalezení obrazu ideální ženy?? Shrnutí a rozdíly.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_075 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název práce:
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_SOCIALNI_STRATIFIKACE_13 Název školyStřední škola.
UMĚNÍ, VÍRA A NÁBOŽENSTVÍ
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Digitální učební materiál
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Mimoverbální komunikace
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Projev a image prezentujícího
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Volba budoucího povolání
Socializace Kejřová.
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
Společenská výchova – Neverbální komunikace
SŠ oděvní, služeb a ekonomiky Červený Kostelec
Sociální psychologie.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
SPECIFICKÉ KATEGORIE NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE
KULTURA Společenská kultura Kultura ; VY_32_INOVACE_D3_01
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Sociálně aktivizační služby
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Společenské úlohy oděvů aneb Sociální psychologie odívání aneb Textilní sociologie (TES)

Příbuzné obor - Sociologie role (oděv dělníků – modré límečky, lékaři – bílé pláště) gendry dítě v růžovém nebo v modrém sex – význam oděvu v sexuální přitažlivosti (viz film: Nárožný a Sobota – Já to beru, šéfe) stratifikace, skupiny, význam „já“ „my“ nebo „oni“ rozlišení oblečením (války, sportovní utkání, olympiáda, technoparty)

Příbuzný obor - Psychologie psycholog Miroslav Krejčíř – nebezpečná řeč těla (příští přednáška) Literatura: Tajná řeč těla – přeloženo z angličtiny - Levisen vizuální komunikace psychologický aspekt nakupování oděvů odívání podle nálady

Příbuzný obor – Komunikativní dovednosti výběr z řady lidí pro určitou profesi (výběrové řízení) vyjádření oděvem úctu k druhým (např. vánoce, promoce)

Literatura, zdroje Kaiser S., The Social Psychology of Clothing http://www.tes.kvalitne.cz/ Friedmann Shulz von Thun - Jak spolu komunikujeme Praha : Grada, 2005

Základní problematika vzhled je řízen a vnímán v každodenním životě sociální psychologie odívání se snaží vyslovit otázku jak komunikovat svým vzhledem

Faktory které ovlivňují lidské postoje: kultura pohlaví sociální prostředí životní zkušenosti

Terminologie Ozdoba - dekorace tělesného vzhledu Oděv - pokrývka těla z textilií Vzhled - směsice vjemů vytvořená úpravami, ozdobami nebo částmi zakrývajícími jinak viditelné oblasti těla

Terminologie Kostým - oděv patřící k jednotlivým kulturním či historickým souvislostem Styl - významná charakteristika vzhledu; popisuje linie, určitou formu či tvar Umění odívání - použití oděvů jako prostředku pro uměleckou komunikaci, vyjádření jedinečnosti a osobní tvořivosti

Móda - definice Momentálně převládající vkus Móda vyjadřuje oficiálně nezávaznou normu společenských vztahů a je také přizpůsobením se některým společenským skupinám.

Móda - definice Dnes je móda především prostředkem sebeprezentace a relativní individualizace. Módní průmysl využívá jak lidské potřeby pro odlišení, tak i pro potřeby napodobovat druhé. Módní trendy se zpravidla šíří ze středních vrstev do vrstev nižších

Odívání zahrnuje různé materiály, které jsou v kontaktu s lidským tělem doplňky – boty, rukavice, klobouky, kravaty, klenoty a další Odívání = použití těchto předmětů (získaných koupí, darováním či výrobou) k připevnění či k nošení na našich tělech

Vzhled vypovídá o celku, složeném dojmu vytvořeném nejen odíváním, ale také vlastním lidským tělem a různými úpravami těla, které jsou viditelné může být ovlivněn stravováním, úpravou vlasů, užíváním kosmetiky, tetováním a piercingem

Jak dobře vypadat Z návodu pro obchodníky s oděvy Nutno správné ohodnocení postavy Uvědomění si tělesných tvarů je jedním ze samostatných elementů při oblékání.

francouzská kurtizánka Ninon de Lenclas tvrdí: Není ošklivých žen, jsou jen ženy, které nevědí, jak se učinit krásnými.

Malé poprsí – plné poprsí ano B ne

Ramena: úzká nebo široká ?

Nízký pas – vysoký pas A ano B ne

Krátký krk A C ne ano

Dlouhý krk B ne D ano

Široké boky, vyklenuté břicho

Úzké boky, nevyznačený pas

Krátké a dlouhé ruce

Krátké nohy A ano B ne

Dlouhé nohy

Co je špatně a co je dobře? Velký zadek a sukně Co je špatně a co je dobře? Spodní řada špatně.

Příklad dobře sladěného městského oblečení (Liptovský Mikuláš 2007)