Parkovací dům SYSTEM KOMA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Advertisements

Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
TZ 21 – navrhování otopných soustav
Škroupovo náměstí – podzemní garáže na místě parku?
Výroba CAS 20/4800/400-S2R Tatra 815 Terrno 4x4.2 pro JSDHO Přeštice
Bytové domy ČSN Obytne budovy ČSN Zařizování bytů
Nový systém uskladnění sezónních pneumatik s ráfkem
Systémovým řešením z jedné ruky nabízí
STROPY 225 Katedra pozemního stavitelství, Fakulta stavební Ostrava
Beton University 2011 – Pohledový beton
Schodiště – návrh a konstrukční řešení
VOLEBNÍ PROGRAM MO PLZEŇ 3.  Za prioritu považujeme bezpečnost občanů ve dne i v noci, obzvláště pak bezpečí dětí v okolí škol a mateřských školek. 
NK 1 – Konstrukce – část 2A Přednášky: Doc. Ing. Karel Lorenz, CSc.,
Třídění PA. Kompaktní PA (KPA) -menší - měly původně pevně danou konfiguraci integrovaných modulů a byly uzavřeny v jednom pouzdře. -Pouzdro se montuje.
DOKUMENTACE ZDOLÁVÁNÍ POŽÁRU DZP
Ing. Václav Jandáček Projektová, konzultační a inženýrská kancelář
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Karel Schreiner obchodní provoz 3.ročník prodavač
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Nová dimenze Vaší archivace Nová dimenze Vaší archivace.
Technologie pro skladování tyčového materiálu Dynamické skladování
DŘEVOSTAVBY PRO BYDLENÍ
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
06/2003Přednáška č. 11 Dynamický model stárnutí objektu (části objektu) – základní popis Předmět: Modelování v řízení MR 11 (Počítačová podpora) Obor C,
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
ZAŘÍZENÍ A PROSTORY PRO DIVÁKY
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
mobilní kontejnerové nůžky
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
Stavitelství 10 Konstrukční systémy budov
GSM Lift Watch. Požadavky zákazníka – Snadná komunikace z kabiny výtahu – Bezdrátové spojení z kabiny výtahu – Dálkové nastavení a ovládání pomocí SMS.
Riziková zpráva Bytový komplex Sluneční vršek
STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby Terénní a železobetonové schodiště STA30
obytné stavby 1.roč.APS FAST 8. Přednáška TYPOLOGIE BYTOVÉHO DOMU
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Doprava v klídku.
Rodinné domy.
NBU2 LS2015 / BYDLENÍ Petr LÉDL KATEDRA ARCHITEKTURY BYTOVÝ DŮM
NBU2A LS2015 / RODINNÉ DOMY Petr LÉDL / Petr ŠIKOLA KATEDRA ARCHITEKTURY KONCEPT A DISPOZICE RODINNÉHO DOMU.
BALENÍ: Speciální balení jako součást distribučního procesu aneb
 Společnost EuroJaP Slovakia s.r.o. je exkluzivním partnerem belgické výrobní společnosti BOPLAN bvba pro prodej, instalace, návrhy řešení a komplexní.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
Prezentace společnosti PROFI REGAL s.r.o. Pro XXII. Valné shromáždění Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR 23. – 25. října 2011.
ZÁKLADNÍ POJMY VE SKLADOVÉM HOSPODÁŘSTVÍ
MM – system s.r.o. MM - system s.r.o Prezentace společnosti.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
D O P R A V A. DOPRAVNÍ SYSTÉMY MIMO MĚSTA meziměstská a mezinárodní dopravní spojení,... UVNITŘ MĚST (městský dopravní systém) – v zastavěném i nezastavěném.
Informace o projektuKontakt Skanska CZ a.s. Divize Pozemní stavitelství Čechy Murmanská 4/ Praha 10 - Vršovice tel.: fax: 267.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Obytný soubor Za Školkou
Název: Přepravní prostředky-EUR paleta Autor: Ing. Jaroslav Vrchota
Rekonstrukce bývalé textilní továrny v Hejnicích Ještědská stavební společnost spol. s r.o.
Ražba důlních děl pomocí trhací práce
ČSN EN Výbušné atmosféry – Část 37: Neelektrická zařízení pro výbušné atmosféry – Neelektrické typy ochrany bezpečnou konstrukcí „c“, hlídání.
Třídimenzionální radary Základní takticko-technické údaje radarů:
Požární ochrana 2015 BJ13 - Speciální izolace
UNA – závěrečné shrnutí – příprava ke zkoušce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Použití modulové architektury pro řešení obytné budovy, nebo hotelu
Představuje se: Střední průmyslová škola Ostrava – Vítkovice,
MOŽNOSTI ŘEŠENÍ NEDOSTATKU PARKOVACÍCH MÍST PRO NÁKL. AUTOMOBILY
Ubytovací zařízení Ztz 1.
Název: ADMINISTRATIVNÍ BUDOVA Vypracovala: Olga Merendová - VB 304
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Požární prevence v bytových domech
Chladící a mrazící zařízení, zařízení pro měření množství zboží
Mapování přístupnosti a pražská Mapa přístupnosti
Projekt do Ateliérové tvorby I.
Ateliérová tvorba Aneta Šrubařová - VB /2006.
Transkript prezentace:

Parkovací dům SYSTEM KOMA

Problémy Velkým problémem civilizace je parkování osobních automobilů, zejména ve velkých městech. Tento problém je řešen několika principy velkokapacitních garáží. Jedná se zejména o betonové skeletové garáže v podobě parkovacích domů nebo parkování pomocí různých důmyslných mechanismů.

Automatický parkovací a garážovací systém firmy KOMA je systémem modulárních parkovacích a skladovacích jednotek karuselového typu s možností prostorově libovolného uskupení jak v nadzemním tak eventuálně v podzemním provedení.

Jiné řešení Modul KOMA SYSTEMS vznikla ve spolupráci firem KOMA – ložiska a ŽĎAS a.s. Vyvinuli originální parkovací a garážovací systém. Základní myšlenkou je umožnit parkování dostatečnému množství automobilů na celé ploše a minimalizovat zejména dobu vyskladnění, vše při splnění ekologických požadavků. Zejména se jedná o minimalizaci hluku při provozu ( pod 40 dB ).

Z hlediska architektonického začlenění do požadovaného prostředí vykazuje tento systém vysokou variabilitu. Dá se použít jak v soliterním provedení, tak ve sdružených celcích. Je zde zároveň i možnost přidružení ke stávající architektuře a sjednocení obvodovým pláštěm, který lze obměňovat a volit dle požadavků architekta a nároků okolního prostředí

Karlovy Vary

Ostrava - Svinov

Ostrava - Hejtmanství

Uspořádání Jednotlivé objekty se dají sdružovat do bloků a větších částí. Přízemí může sloužit k integrované vybavenosti jak z hlediska služeb, tak i obchodu. Podle způsobu seskupení rozlišujeme :

Rohová sekce

Okruhová sekce

Seskupení

Koncepce systému - přízemí A,B komerční využití C technické zařízení D stanoviště dozorce parkoviště E zdvižná plošina

Koncepce systému – typické podlaží Budova má při třech podlažích výšku 11m a průměr cca 25m Výhodou oproti známým automatickým parkovacím systémům je : maximální prostorové využití společné nosné ocelové konstrukce pro dvě následná mezikruží Krátký manipulační čas, který u popsaného řešení představuje max 3 minuty

Koncepce systému – typické podlaží A mezikruží B automobilová plošina C technické zařízení

Koncepční schéma zpevněné jádro mezikruží komerční využití obslužná komunikace servisní a havarijní služba

Stavba konstrukce Provedení konstrukce připomíná stavebnici, kterou lze snadno sestavit, ale také demontovat a postoupit k recyklaci.

Parkování vozidla Uskladňování vozidla je provedeno na základě pokynů uživatele po jeho vystoupení z vozidla při opouštění prostoru výtahu

Podzemní parkování Systém lze umístit i do podzemí

Parametry automobilů Hmotnost vozidla max. 2 300 kg Délka vozidla max. 5 300 mm Šířka vozidla max. 2 300 mm Výška vozidla do 1 900 mm

Parametry parkovacího domu Max. průměr při třech mezikružích 26,9 m Max. výška při šesti parkovacích podlažích 21,8 m Výška přízemí 3,5 m Výška podlaží 2,5 m Světlá výška skladového podlaží 1,8 m Rozměr skladovacího místa 5,3 x 2,2m Max. skladovaná hmotnost 2000 kg/místo Rychlost výtahu 0,5 m/s Rychlost otáčení otočných plošin 1,15 m/s Čas vyskladnění ( průměr na jedno sklad. místo ) 2,5 min Délka vozidla max. 5 300 mm Šířka vozidla max. 2 300 mm

Parkování více vozidel současně Jednotlivá mezikruží jsou navzájem nezávislá, lze tedy podle zvoleného počtu mezikruží obsluhovat několik zákazníků najednou.

Výhody Významné zvýšení stávajících parkovacích kapacit ( až 4 násobně ) Bezpečné výtahy Snadná obsluha Automatizovaný samoobslužný provoz Ochrana životního prostředí Ochrana vozidel před poškozením a zcizemín Zvýšená průjezdnost komunikací ve městech Samoobslužný provoz využívající systém platebních karet Plná recyklovatelnost ocelové konstrukce Zcela nové technické řešení garážování a parkování automobilů Rychlost zaparkování Systém modifikovatelný : pro uložení kontejnerů lodní dopravy a mrazicích boxů pro uložení materiálu na paletách

Poděkování Ráda bych poděkovala panu Ing. Marečkovi za dobré rady a pomoc při zpracovávání práce Rovněž děkuji Ing. Klimentovi za poskytnuté technické údaje a rady.

Spolupracovali Markéta Kubicová studentka FAST