ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
Advertisements

Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Významné památky ČR.
Vztahy mezi Čechy a Němci
III/2 XV A
Románský sloh.
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Konec 18. století a počátek 19. století
Theodore Géricault Vor Medúzy. Theodore Géricault Vor Medúzy.
ROMANTISMUS.
Romantismus Umění 19. století.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Klasicismus a romantismus
nový umělecký sloh vzniká v polovině 12. století ve Francii
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
Gustave Courbet Barbizonská škola
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Romantismus.
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Realismus Umění 19. století.
Umělecké slohy a moderní umění 6. Romantismus a Secese
Obecná charakteristika Architektura
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
Závěr 18. století – poč. 19. století
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Přehled nejvýznamnějších malířů
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
I Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
Realismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
REALISMUS.
Romantické malířství ve Francii
III/2 7.A XV Dějepis Michelangelo, sochařství, malířství, renesance VII. ročník Mgr. Ladislav Hrdina Michelangelo.
Parlament v Budapešti (Maďarsko).
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Kateřina Hrudková, Amálie Knotová, 1.B.
Umění 1. poloviny 19. století
Umělecké směry 19. století
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
Umělecké směry 19. století
Májovci, ruchovci a lumírovci léta 19. století
HISTORICKÉ STAVEBNÍ SLOHY A JEJICH PROJEVY V LIDOVÉ ARCHITEKTUŘE
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Architektura Evropské stavební slohy.... Počínaje středověkem vnímáme v architektuře různých oblastí Evropy více či méně jednotné formální znaky. Podoba.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Rozvoj klíčových kompetencí
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Architektura do začátku 20. století.
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Kultura 1. poloviny 19. století
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
Realismus ve výtvarném umění
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Transkript prezentace:

ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/01.0009 ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ V ODBORNÉM VZDĚLÁVÁNÍ NA SOŠ LUHAČOVICE Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.

Umělecké směry 19. století romantismus

Text a fotodokumentace Text: Sabina Francová Foto: Karel Milička Fotodokumentace: www.wikipedia.com

Romantismus Charakteristika vznik v literatuře konec 18. století výtvarné umění 20. léta 19. století hledání národní identity rozpor mezi ideály a skutečností - osamělost návrat k přírodě Caspar David Friedrich: Poutník nad nebeským mořem

Architektura Novorománský sloh restaurování chrámů zničená středověká města citlivý přístup k historickým faktům purismus neživotná centra – dnes turistické atrakce Pevnost Carcassonne a jeho romantická přestavba

Romantismus Architektura obnova antiky, gotiky a románského slohu historismus novorenesance novogotika novorománský sloh druhé baroko končí v období secese Novogotická podoba architektury: londýnský Parlament a katedrála Petra a Pavla v Ostende

Architektura Novogotika vznik v Anglii venkovská sídla přesun na velké paláce forma přestává být v souladu s funkčností Novogotická podoba budapeštského Parlamentu a jeho interiér

Architektura Novogotika u nás známá jako tudorovská neboli anglická gotika venkovská sídla Novogotická podoba zámku Hluboká

Architektura Novogotika Kde najdeme tuto překrásnou novogotickou stavbu?

Architektura Novorenesance snaha o náhradu renesančních staveb v místech, kterým se renesance vyhnula Zámek Ferrières ve Francii

Architektura Novorenesance u nás spojena s národním povědomím budovy divadel školy muzea Národní divadlo v Praze

Sochařství Charakteristika od závislosti na antických vzorech k realismu, samostatný styl nevytvořilo François Rude: Johanka z Arku

Malířství Charakteristika nejvýraznější projevy obsah i forma subjektivní citovost dramatičnost pravdivost až krutost rozervanost zájem o barvu historická i současná tematika Paul Delaroche: Poprava Jany Greyové

Malířství Jean-Louis-André-Théodore Géricault (1791 – 1821) zakladatel francouzského romantismu Portrét umělce od Alexandra Colina a obraz Napoleonský kyrysník

Malířství Jean-Louis-André-Théodore Géricault manifest romantismu Portréty kleptomanů

Prám Medúsy

Malířství Eugène Delacroix (1798 – 1863) intelektuálské prostředí literárních a hudebních romantiků teoretik a kritik malíř s nejkrásnější paletou Francie Foto od Nadara a Autoportrét

Eugène Delacroix: Dante a Vergilius v pekle

Eugène Delacroix: Vraždění v Chiu

Eugène Delacroix: Svoboda vede lid na barikády

Eugène Delacroix: Židovská svatba v Maroku

Eugène Delacroix: Smrt Sardanapalova

Eugène Delacroix: Smrt Sardanapalova Šílená žena

Eugène Delacroix: Fryderyk Chopin George Sandová

Eugène Delacroix: Alžírské ženy

Malířství Angličtí krajináři John Constable 1776 – 1839) Weymouthské pobřeží typická krajina s námětem mraků, pobřeží a polí malba prosvětlených obrazů s oddělenými skvrnami, Autoportrét

Katedrála v Salisburry

Malířství William Turner (1775 – 1851) historické motivy a přírodní živly (moře) později složité kompozice osvobozené od realistických tvarů

Bitva u Trafalgaru

Sněhová bouře: Hannibal a jeho armáda přecházejí Alpy

Válečná loď Téméraire je vlečena do svého posledního přístaviště, kde bude rozebrána

Přístaviště v Calais

Rybáři na moři

Déšť, pára a rychlost – Velká západní železnice

Světlo a barva (Goethova teorie) – ráno po Potopě – Mojžíš píšící knihu Genesis

Východ slunce s netvory

malířství Barbizonská škola malíři usídlení poblíž vesnice Barbizon (Fontainebleau) inspirace holandským a anglickým krajinářstvím Théodore Rousseau: Barbisonská krajina

Malířství Jean-Francois Millet (1814 – 1875) Sběračky klasů Jean-Francois Millet (foto Nadar)

Jean-Francois Millet: Rozsévač a Žena pečící chléb

Malířství Jean-Baptiste Corot ( 1796 – 1875) jeden z největších světových krajinářů vyšel z klasicismu pobyt v Normandii a ve Fontainebleau intimní krajinomalba ovlivnil impresionisty Corot (foto Nadar)

Dívka s perlou Autoportrét

Most v Mantes

Pohled na Florencii

Corot: Most v Narmi

Malířství Caspar David Friedrich (1774 – 1840) německý romantik krajiny s osamocenými postavami – obrácenými zády (osamocení) nevidí ani diváka, naopak snaha o ztotožnění diváka s postavou Symbol lodi - pouť životem Caspar David Friedrich: Autoportrét

Caspar David Friedrich: Muž a žena v měsíčním světle

Caspar David Friedrich: Vycházející měsíc nad mořem

Caspar David Friedrich: Hrob starobylého hrdiny

Caspar David Friedrich: Milešovka

Caspar David Friedrich: Kříž v horách

Caspar David Friedrich: Křídové stěny na Rujaně a Žena v okně

Caspar David Friedrich: Etapy života