Práce s fotografiemi.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seznámení s prostředím programu
Advertisements

Prezentační manažer Kapitola 9.3 (Automatický chod - časování)
 AutorIng. Martin Allmer ŠkolaEuroškola Strakonice Datum6. Června 2013 Ročník3. Tematický okruhPráce s počítačem Číslo VM Anotace Obnovení systému Windows.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Základy fotografování kompozice snímku
Cíl úlohy Seznámit se s dalšími možnostmi počítače ve škole i mimo školní prostředí. Ověřit funkci některých periferií počítače.
Prezentační prostředky Pavel Dvořák Úspěch prezentace nespočívá jen  v dobře připraveném obsahu,  ve skvělých řečnických obratech řečníka, ale do značné.
Seznámení s počítačem.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
PERIFERIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Ostříš 2010 Nastavení foťáku a jeho ovládání. Foťáky fotomobily - nejde nastavit skoro nic kompakty namiř a foť pokročilejší kompakty (ultrazoom, skoro.
Základy digitální fotografie
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
PC komponenty.
Základy práce s počítačem – lekce I. Zvyšování IT gramotnosti zaměstnanců vybraných fakult MU.
Prezentační nástroj Open Office, Impress ZÁKLADY PRÁCE Předmět: Informatika Ročník: 6.ročník Klíčová slova: Nová prezentace, snímek, průvodce prezentací,
Tento projekt je spolufinancován z prostředků ESF EU
INFORMATIKA 9. ročník.
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.6 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Práce se skenerem, skener Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Vizualizér Vizualizér je zařízení, které zachycuje obraz přímo z neprůhledné předlohy (trojrozměrné předměty, knihy, mapy apod.). Obraz zachycený pomocí.
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
Ovládání prezenčního systému Auly. Ovládání pomocí touch panelu Celý prezentační systém se ovládá pomocí dotykového displeje (touch panelu) viz.foto.
Téma: Vektorizace obrázků -10. díl
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Úprava grafických objektů –obrázků ve Wordu 2010.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA ÚPRAVA FOTOGRAFIÍ – ZÁKLADNÍ ÚPRAVY ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Namalujte si ikonu Pokud se podíváte na pracovní plochu,uvidíte na ní mnoho malých obrázků(říkáme jim ikony), o kterých víme,že zastupují programy.Zkusíme.
Photo Booth Ing. Irena Ulu ç ay. Photo Booth Aplikace, kterou lze skvěle využít pro zaplnění volného času a zábavu Můžeme zde rychle pořizovat snímky.
Přepínání klávesnice Umístění jednotlivých znaků se na klávesnici může měnit v závislosti na tom, jakou klávesnici používáme.U nás se samozřejmě nejčastěji.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 10.0 (Záhlaví a zápatí)
POWER POINT 1 Základní pojmy Power Point - základní pojmy.
Přechody a animace VY_32_INOVACE_7C21. Pravidlo Důležitý je obsah prezentace, přechody a animace mají být příjemným, nikoliv rušivým doplňkem! Nekombinovat.
Téma: Úvod do Corelu Photo Paint -11. díl
Informatika Počítačová sestava Obrázek:
Digitální Fotoaparát Kodak EasyShare C1013.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Digitální fotografie 1.část ZS 2009 Pojem digitální fotografie Barevné modely Formáty digitálního obrazu Typy digitálních fotoaparátů Základní úpravy digitální.
MS WINDOWS Plocha. Plocha  Deska pracovního stolu  Výchozí bod pro práci s PC  Na každém počítači může vypadat různě  Uživatel si ji může sám upravovat.
Ukázka počítačové grafiky – zpracování digitální fotografie Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
WORD Vkládání obrázků. Pokud potřebujete doplnit své dokumenty o obrázky, není to pro Word žádný problém. Tyto obrázky můžete libovolně vkládat do dokumentu.
Základy VY_30_INOVACE_GR_781. CO JE TO GIMP ? Název vychází ze zkratky GNU Image Manipulation Program, což česky znamená GNU program pro úpravu obrázků.
EXCEL – tisk a tvorba grafů Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Ostatní fotografické potřeby 3. ročník Zbožíznalství.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Základy úpravy digitální fotografie Seznámení s program Zoner PhotoStudio.
ÚVOD DO PŘEDMĚTU INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE. OPERAČNÍ SYSTÉM Je v informatice základní programové vybavení počítače (tj. software), které je zavedeno do paměti.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Projektor Číslo DUM: III/2/VT/2/1/12 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
INFORMATIKA 6.ročník SESTAVA POČÍTAČE. PC – Personal Computer = Osobní počítač Počítač je zařízení, které slouží na uchování a zpracování informací. Pracuje.
Microsoft FRONT PAGE Šablona 32 VY_32_INOVACE_19_10_Front Page.
Vzdělávací oblast: Stupeň základního vzdělávání: Vzdělávací obor: Tematický okruh: Téma: Autor: Období vzniku: Určeno pro ročník: Anotace: 1. INFORMAČNÍ.
KIV/ZD cvičení 8 Tomáš Potužák.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skenování fotografie
WORDPAD Textový dokument.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Prezentační nástroj Open Office, Impress ZÁKLADY PRÁCE
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Import fotografií v Adobe Lightroom
Počítač a digitální fotoaparát
Kofigurace & napájení Windows
Malování - uložení a otevření obrázku
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Transkript prezentace:

Práce s fotografiemi

Cíl úlohy Naučit se aplikovat diaprojekci a digitální fotografii ve vyučovacím procesu. Seznámit se se skenováním starších diapozitivů, s projekčním plátnem, s digitálním fotoaparátem, s ukládáním fotografií do počítače pomocí softwaru Zoner 6 a s přípravou alb k vybranému učivu.

Úkoly 1. Před zahájením cvičení převezměte pracoviště podle uvedeného seznamu přístrojů a příslušenství a zjištěné rozdíly ohlaste vyučujícímu. 2. Promítněte diaprojektorem „Medirex h“;diapozitivy 5x5 (cca 5 ks) a diafilm (cca 1ks) s použitím ručních měničů. Promítněte tytéž snímky na bílou zeď a projekční plátno se dvěma odrazivými plochami. Zhodnoťte vhodnosti odrazivých ploch. 3.Promítněte přístrojem Braun EC 150 tytéž diapozitivy jako v úkolu (2). Využijte všechny možnosti tohoto moderního diaprojektoru. Zhodnoťte kvalitu obrazu. 4. Uložte do počítače diapozitivy skenováním pomocí přístroje Olympus ES-10 5. Digitálním fotoaparátem pořiďte snímky z učebny a uložte je do počítače. Seznamte se s programem „Zoner 6“ pro tvorbu alb a editaci digitálních fotografií. 6. Vypracovaný protokol předložte vyučujícímu k potvrzení a odevzdejte (zapište do PC). Pracoviště ukliďte.“

Videosekvence Pracoviště 2 Prohlédněte si pracoviště, seznamte se s jednotlivými přístroji podle uvedených fotografií nebo seznamu. Nesrovnalosti zapište do protokolu. Po skončení práce přístroje vypněte a pomůcky uložte tak, jak vidíte na videosekvenci. Seznam Protokol Videosekvence Pracoviště 2

Seznam vybavení pracoviště přístroji a příslušenstvím 1. Diaprojektor "Medirex h" ruční měnič diafilmů s cívkami přesouvací rámeček 5x5, 2 ks 2. Diaprojektor Braun EC 150 dálkový ovladač uložený v přístroji (vyjímatelný) zásobník diapozitivů 3. Počítač, monitor, klávesnice, myš. 4. Film scanner ES – 10 - OLYMPUS , slide holder HS – 100( zásobník na jeden diapozitiv ) 5. Digitální fotoaparát C – 2020 Z – OLYMPUS. Zdroj 6 V Stativ „Hama“. 6. Projekční plátno Reluxa na stojánku 7. Pojízdný vozík se sklopnou deskou 8. Diafilmy, soubory diapozitivů, skládací metr, textový materiál (učebnice).

Přehled pomůcek, jejich základní obsluha a popis Diaprojektor "Medirex h„ Otáčením objektivu lze obraz zaostřit. Jasný a ostrý obraz vyžaduje částečné zatemnění učebny nebo alespoň promítacího plátna. Přesouvací rámeček 5x5 s diapozitivy, ruční měnič diafilmů s cívkami. Přístroj má hlavní vypínač a přepínač jasu žárovky.

Přehled pomůcek, jejich základní obsluha a popis Diaprojektor umožňuje promítání diapozitivů pomocí dálkového ovládače. Vpřed – krátký stisk ovládacího tlačítka. Vzad – dlouhý stisk ovládacího tlačítka. Ruční ZOOM umožňuje nastavení velikosti promítaného obrazu. Diapozitivy vkládáme do zásobníku přístroje. Základní zaostření obrazu je ruční, doostřování jednotlivých diapozitivů je prováděno automaticky. Hlavní vypínač přístroje. Diaprojektor Braun EC 150 slouží k promítání diapozitivů 50x50 mm.

Přehled pomůcek, jejich základní obsluha a popis Standardní stolní počítač s kabelem RS 232 pro připojení digitálního fotoaparátu.

Přehled pomůcek, jejich základní obsluha a popis Digitální skener Olympus umožňuje snímání diapozitivů a jejich ukládání do počítače. Ve škole existuje velké množství starších diapozitivů, které je možné uchovat pro další použití v digitální podobě. Pomocí editačního softwaru Olympus je možné tyto diapozitivy upravovat.

Přehled pomůcek, jejich základní obsluha a popis Digitální fotoaparát OLYMPUS má mnoho funkcí. Pro běžnou práci ve škole je nutné vědět : - jak přístroj zapnout pro fotografování - kde je spoušť - jak si snímky prohlédnout. Snímky můžeme přesunout do počítače kabelem nebo pomocí vyjímatelné paměťové karty. Pro méně zdatné stačí přístroj zanést do sběrny foto a nechat si zhotovit papírové fotografie. Vzhledem k obtížné manipulaci s kartou u tohoto fotoaparátu ji nebudeme vyjímat !

Manipulace s projekčním plátnem Přehled pomůcek, jejich základní obsluha a popis Toto projekční plátno je oboustranné se dvěma různými odrazivými plochami. Výběr odrazivé plochy zajišťuje otočný kloub. Výšku a velikost plátna nastavujeme výsuvnou tyčí. Videosekvence Manipulace s projekčním plátnem

Přehled pomůcek, jejich základní obsluha a popis Sklon pracovní desky pro projektory je možné nastavit dvěma šrouby.

Stručný postup k jednotlivým úkolům

Proveďte úkol podle uvedených fotografií nebo seznamu. Úkol č. 1: Před zahájením cvičení převezměte pracoviště podle uvedeného seznamu přístrojů a příslušenství. Zjištěné rozdíly zapište do protokolu a ohlaste vyučujícímu. Proveďte úkol podle uvedených fotografií nebo seznamu.

Manipulace s diaprojektorem Medirex h Úkol č. 2: Promítání diaprojektorem Medirex h na bílou zeď nebo projekční plátno se dvěma odrazivými plochami. Nasazování měničů a vkládání diapozitivů do přístroje. Nerozestříhané diafilmy používáme ve škole výjimečně, protože se snadno poškodí a potrhají. Vkládáme je do měniče diafilmů. Videosekvence Manipulace s diaprojektorem Medirex h

Manipulace s diaprojektorem Braun EC 150 Úkol č.3: Diaprojektor Braun EC 150 umožňuje postupné promítání diapozitivů směrem vpřed nebo vzad. Vpřed – krátký stisk ovládacího tlačítka. Vzad – dlouhý stisk ovládacího tlačítka. Diapozitivy vkládáme do vyjmutého zásobníku a po naplnění jej vsuneme do přístroje. Ruční ZOOM umožňuje nastavení velikosti promítaného obrazu, při konstantní vzdálenosti přístroje od promítacího plátna. Základní zaostření obrazu je ruční, doostřování jednotlivých diapozitivů je prováděno automaticky. Videosekvence Manipulace s diaprojektorem Braun EC 150

Manipulace se skenerem Úkol č. 4: Uložte do počítače diapozitiv skenováním pomocí přístroje Olympus ES-10. Po zasunutí zásobníku s diapozitivem do skeneru spusťte software skeneru ES-10. Videosekvence Manipulace se skenerem Olympus ES-10

Úkol č. 4: V okně skeneru nyní vyberte náhled (Preview) a zkontrolujte, zda není diapozitiv výškově či stranově otočený. Chybu napravte změnou polohy diapozitivu v zásobníku. Naskenujte diapozitiv (Scan).

Úkol č. 4: Naskenovaný obrazek uložte do adresáře STUDENTI Úkol č. 4: Naskenovaný obrazek uložte do adresáře STUDENTI. Pro uložení více diapozitivů postup opakujte.

Manipulace s digitálním fotoaparátem Úkol č. 5: Digitální fotoaparát Olympus C 2020 Z – fotografování. Odpojte kabely od fotoaparátu a sundejte ho ze stativu, pak fotoaparát zapněte (P). Tento fotoaparát nemá možnost připojení k počítači přes rychlý USB kabel, přenos do počítače je velmi zdlouhavý. Doporučení: nastavte režim fotografování na menší rozlišení fotografií - SQ. Pozor: Při každém zapnutí fotoaparátu se automaticky pro fotografování nastaví režim HQ ! Nastavení rozlišení SQ: stiskni MENU vyber pomocí křížového tlačítka položku Q (je předposlední) označ SQ a potvrď OK. Pořiďte snímky, fotoaparát vraťte na stativ, zapojte kabel pro přenos do počítače a přepněte fotoaparát na prohlížení snímků. Videosekvence Manipulace s digitálním fotoaparátem Olympus C2020 Z

Úkol č. 5: Nyní spusťte software ZONER 6 Úkol č. 5: Nyní spusťte software ZONER 6. Fotografie přeneste do počítače pomocí kabelu RS 232.

Úkol č. 5: Vyberte Získat, poté zvolte rozhraní TWAIN Úkol č. 5: Vyberte Získat, poté zvolte rozhraní TWAIN. V okně SKENOVAT zadejte: „Cílová složka“ - C:\windows\plocha\studenti. „Prefix souborů“ - zadejte název obrázků. „Formát“ - vyberte JPG.

Úkol č. 5: Zadejte READ (náhled-index), čekejte (dlouho to trvá) Úkol č. 5: Zadejte READ (náhled-index), čekejte (dlouho to trvá). Na tři vybrané obrázky jednotlivě klikněte (nezaškrtávejte !), pak zvolte import. Obrázky se uloží (dlouho to trvá). Pak si je prohlédněte. Seznamte se z dalšími možnostmi tohoto softwaru.

Vypracovaný protokol předložte vyučujícímu k potvrzení a odevzdejte (zapište do PC). Pracoviště ukliďte.

Konec úlohy č.2