„Výstup na Mt. Everest“ Projektový den – integrovaná tematická výuka
Integrovaná tematická výuka Projekt • téměř jakékoli dovednosti (matematické operace, pravopis, orientace na mapě, výtvarná tvorba,...) se dají vztáhnout k jednomu tématu. • Věkově smíšené skupinky • učivo všech předmětů integrováno k nějakému tématickému celku • Vyhledání potřebných informací = nové dovednosti mají smysl
Jazykové centrum: • Program: • Seznámení s publikacemi o horolezectví • Historie horolezectví u nás i ve světě • Příběhy z horolezeckých výprav • Výstup: zpracování příběhu – různé slohové útvary: vypravování, zpráva, reportáž, líčení… • 2 vyu č ovací hodiny • Konzultant p. u č. Koblihová
Zeměpisné centrum: • Program: • Kdo jsou šerpové • Himaláj - film • Osobnosti E. Hillary, T. Norgay • Výstup: • pětilístek (diamant): „Himaláj“ • 2 vyu č ovací hodiny • Konzultant p. u č. Dudová
Matematicko- fyzikální centrum: • Program: • Výškové převýšení • Osmitisícovky Himalájí • Atmosférický tlak • zajímavosti:úklid odpadů, četnost výstupů za 55 let, čeští horolezci • Výstup: vytvoření mapy na zákl. práce s tabulkami, přiložených materiálů, výpočtů • 2 vyu č ovací hodiny • Konzultant p. u č. Klementová
Přírodovědné centrum: • Program: • Ekosystém hor: alpinské louky, lesy…, rostliny a živočichové • Poškozování ekosystému turistikou • Vliv nadmořské výšky na průměrnou teplotu a na celý ekosystém • Výstup: test znalostí • 2 vyu č ovací hodiny • Konzultant p. u č. Täuberová
Tělovýchovné centrum: • Program: • Fyzická příprava horolezců • Technické vybavení horolezců • Simulovaný výšlap na Mt. Everest – členové skupiny se vystřídají během dopoledne, aby zdolali Střechu světa • Výstup: • plakát - koláž o výbavě, přípravách, výškových táborech a problémech • 4 vyu č ovací hodiny • Konzultant p. u č. Palicová