Revoluční rok 1848 Francie, Itálie, Německo 2.stupeň ZŠ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Advertisements

Evropská kultura na prahu moderní doby
Sjednocování Itálie po roce 1849
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Krize francouzské monarchie a počátek revoluce
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Věk absolutismu Evropské velmoci 17. a 18.stol.
2.stupeň ZŠ Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Zápas o turecké dědictví
Bouřlivý rok 1848.
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Francouzská revoluce – od republiky k císařství
Češi a Habsburská monarchie v 19.stol. Národní obrození
Vzestup Japonska mezi moderní velmoci
REVOLUCE 1848.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Revoluce v Latinské Americe Konec amerického kolonialismu
Sjednocení Itálie a Německa Nové státy na mapě Evropy
Americká revoluce a vznik USA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Revoluce 1848/1849 v Evropě Jaro národů
Revoluce 1848/1849 v Evropě.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_454.
Sjednocení Německa.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Sjednocení Itálie a Německa
Ustanovení Italského království
Sjednocení Itálie sjednocení Německa.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Revoluce
Dějiny významných států v Evropě i ve světě
Francie v 2. pol. 19. století Lenka Ertlová.
Revoluce 1848 v Evropě.
Evropské právní dějiny
Obecné právní dějiny Vojáček.
Náboženská reformace 2.stupeň ZŠ Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Evropská kultura na prahu moderní doby
VY_32_INOVACE_2D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Revoluce
SJEDNOCENÍ ITÁLIE války Sjednotitel Itálie a jeho památník – Viktor Emanuel II.
Obchodní akademie, Střední odborná škola
Bouřlivý rok 1848.
REVOLUCE 1848/49.
Obchodní akademie, Střední odborná škola
Ludvík Napoleon a druhé císařství
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Evropské právní dějiny
Revoluce
Dějiny Francie v letech 1848 – 1851
Revoluční rok 1848 Francie, Itálie, Německo 2.stupeň ZŠ
Revoluce
Sjednocení Itálie sjednocení Německa.
SJEDNOCENÍ NĚMECKA.
Základní škola Čelákovice
Revoluční rok „Jaro národů“.
BOUŘLIVÝ ROK 1848.
Evropa v letech Věk revolucí.
Revoluční rok „Jaro národů“.
Evropa v letech Věk revolucí.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Transkript prezentace:

Revoluční rok 1848 Francie, Itálie, Německo 2.stupeň ZŠ Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1740 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Anotace Autor: Jazyk: Očekávaný výstup: Klíčová slova: Druh učebního materiálu: Cílová skupina: Stupeň a typ vzdělávání: Celková velikost: Období vytvoření materiálu: Mgr. Martin Šimek čeština uvede příčiny, průběh a důsledky revoluce roku 1848, charakterizuje zúčastněné politické skupiny a jejich cíle, zhodnotí dopad revolučních myšlenek na vývoj v Evropy Francie, Itálie, Německo, radikálové, liberálové, Napoleon III., Mladá Itálie, Cavour, Bismarck, Garibaldi prezentace žáci 8.r. ZŠ základní vzdělávání, druhý stupeň 2,92 MB leden 2013

Cíle revoluce Je vedena za Občanská práva Zrušení výsad šlechty Sjednocení států

Ve Francii se opakuje historie: Bourbonský král Francie se stává Prezidentem zvolen Prezident provádí Prohlašuje se je svržen Republikou Ludvík Napoleon Státní převrat Císařem „Druhým císařstvím“ pod vládou Napoleona III.

Napoleon III. Vlastním jménem Ludvík Napoleon, synovec velkého Napoleona Bonaparta V čem se chtěl svému strýci vyrovnat? Charakter oficiálního portrétu hovoří za vše

Projevy revoluce Požadavky, petice - za uzákonění občanských svobod Konstituční shromáždění - za vypracování spravedlivých ústav států Ozbrojený odpor proti vládě - boje s vojskem, převáženě ve velkých městech na barikádách

Symbolické vyjádření revoluce: Eugéne Delacroix – Svoboda vedoucí lid

Skupiny revolucionářů Liberálové Radikálové chtěli ponechat panovníky u moci, pokud vyhoví požadavkům revoluce Chtěli panovníky odstranit a nastolit republiky

Itálie – shluk drobných států, navíc převážně pod vládou cizích dynastií – touha po jednotném a silném národním státě

Italští radikálové, vůdci spolku „Mladá Itálie“ jaký mohl být jejich cíl? Giuseppe Mazzini Giuseppe Garibaldi

Italští liberálové: Jaký mohl být jejich cíl? Hrabě Camillo Benso di Cavour, kancléř sardinského krále

Evropa v ohni revoluce

Německo – téměř shodné problémy s Itálií

Němečtí radikálové Revoluční boje ve všech velkých městech Německa Svolání revolučního parlamentu do Frankfurtu nad Mohanem Úsilí o jednotnou německou republiku

Němečtí liberálové Chtěli by jednotné Německé císařství pod žezlem pruského panovníka Jeho kancléř Otto von Bismarck toho však nehodlá dosáhnout cestou revoluce, ale cestou mocenské politiky

Výsledky revoluce Ztroskotala na rozporech radikálů a liberálů Dosáhla jen některých cílů Ukázala neudržitelnost systému Svaté aliance Poučila revolucionáře o nutnosti jednotného postupu Odstranila výsady šlechty a otřásla autoritou panovníků Probudila evropský nacionalismus – zájem národa nadřazen zájmu panovníka

Zdroje vyobrazení užitých v prezentaci www.descilopedia.org www.wikispaces.com www.wikipedia.com www.cojeco.cz www.history.wsc.edu www.en.wikipedia.org www.blogspot.com www.historieweb.cz www.wikis.milkenschool.org www.this-pic.com www.thelatinlibrary.com www.uspoliticsonline.com