1 Projektová dynamika II RNDr. Jiří Weinberger, TIMING Praha 28. Března 2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Trojúhelník výkonů Ing. Jaroslav Bernkopf Trojúhelník výkonů
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
TEORIE ROZHODOVÁNÍ A TEORIE HER
Kryptografie Šifrování
Rozhodovací matice.
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Vizuální Systém Fotbal
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
49. mistrovství světa ve zpracování textu na počítači
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Diskrétní matematika Opakování - příklady.
TEORIE ROZHODOVÁNÍ.
PROGRAM PRO VÝUKU T ČLÁNKU
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
9 CELÁ ČÍSLA
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Regulační diagram je to základní grafický nástroj statistické regulace procesu, který umožňuje posoudit statistickou zvládnutost procesu statisticky zvládnutý.
Hra je určená pro dvě družstva nebo dva žáky – červené x modré Po kliknutí na tlačítko s číslicí se zobrazí otázka, s otázkou se zároveň zobrazí napovídající.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Elektrický obvod a jeho části
Krása matematiky propojené s abecedou.
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Constructions with by Rewrite the following sentences using by constructions. Do not change the aspect. Vzor: Chci hrát tenis. Chtěl/Chtěla bych hrát tenis.
Konverzace Máte psa nebo k očku?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST I
ZOHO OFFICE Vypracovala: Iva Ptáčková, A11B0605P 1.
Vyhodnocení dotazníkových šetření prováděných na veletrhu GAUDEAMUS Přípravný výbor – Slavonice Přípravný výbor – Slavonice
Získávání informací Získání informací o reálném systému
Gravitační vlny v přesných řešeních Einsteinových rovnic RNDr
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
KASKÁDOVÉ STYLY 4.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Nejmenší společný násobek
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
1 PREDIKCE CASH FLOW PRO PORTFOLIO PROJEKTŮ + OPTIMALIZACE 10. setkání Odborné skupiny pro predikci a optimalizaci projektů, Téma samozřejmě volíme jako.
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
PYRAMIDA Práce a energie
8. listopadu 2004Statistika (D360P03Z) 6. předn.1 chování výběrového průměru nechť X 1, X 2,…,X n jsou nezávislé náhodné veličiny s libovolným rozdělením.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Soutěž pro dvě družstva
Fyzika 2 – ZS_3 OPTIKA.
1 Rychlá simulační analýza pro rozhodování o vstupu do tendru Tendr je pěkný příklad řízení těch hlavních změn Lepší je neoddělovat siamská dvojčata PM.
Jazyk vývojových diagramů
Magnetické vlastnosti látek
Cesta tam a zase zpátky Konference „Má Česko strategickou vizi EU?“, Praha dne 19. září 2012.
Přednost početních operací
Změny v SOILINu ve SCIA Engineer oproti Nexis32
Ovoce a zelenina Svět kolem nás
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
TRUHLÁŘ I.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.1 Lucián Piller Intranet HR.
PSYCHICKÁ ZÁTĚŽ PŘEHLED REAKCÍ. ŠKÁLY PRO POSUZOVÁNÍ ZPŮSOB: 0 = NENÍ TO MŮJ ZPŮSOB REAGOVÁNÍ 1 = OBČAS TAK REAGUJI 2 = ČASTO REAGUJI TÍMTO ZPŮSOBEM 3.
Transkript prezentace:

1 Projektová dynamika II RNDr. Jiří Weinberger, TIMING Praha 28. Března 2008

2 Je svět kolem nás takový, jak se nám jeví? •Příklad s tramvajemi z předchozího semináře •Poznáme, že jsou data o míře splnění projektu falzifikována? •Jsou vždycky jen dvě možnosti, jak říkal Švejk? •Jakou strategii zvolíte při střihání? •Jsme spokojeni s plněním projektů? •Jsou vadné užívané standardy nebo si je neumíme pořádně přečíst? •Anebo za vše nesou vinu externality?

3 Co je důležité? Co je teď nebo co bude v budoucnu? V kterém budoucnu? Jaký horizont zvolíme? A proč? Práce na projektu Využívaní produktu ??

4 Ukážeme si, že dílčí metriky mohou v závislosti na horizontu a dalších věcech manažery mýlit. Nejbolavější bod? Řízení projektových rizik! A důsledky nedůsledných úvah při Řízení projektových rizik!

5 Takhle to přece ve skutečnosti není. A ani být nemůže! Proč?

6 Postavit zeď Zkolaudovat zeď Problém? Cíl Ne Opravit Ano Ne Povolat statika Opravit –Zbourat – Změnit projekt Nakreslit zeď Start

7 Náhodný počet repasí – co se stane, když v plánu zakážeme cykly? • PPráce • KKontrola •RRepase náhodný počet návratů Lze takovou situaci reprezentovat acyklickým grafem? Pomůže nám, když budeme pracovat s jakýmisi „středními hodnotami“? OK KO

8 Střední hodnota rezervy je skoro na nic, je-li rozdělení multimodální První průchod Druhý průchod 0,5 Výsledné rozdělení a jeho “střední hodnota”

9 Z hlediska řízení rizik je střední hodnota skoro na nic

10 Jsou to tři projekty, ze kterých na začátku vybereme nejlepší? vývoj nákup freeware Např. 1 rok Čas nula

11 Jsme povinni si něco myslet o pravděpodobnostech budoucího větvení? vývoj nákup freeware

12 Co vlastně tvrdíme řkouce, že si o pravděpodobnostech budoucího větvení nic myslet nemusíme? vývoj nákup freeware

13 O pravděpodobnostech budoucího větvení pak tvrdíme, že jsou všechny tři stejné. Jak to ale můžeme vědět? vývoj nákup freeware

14 Tedy tvrdíme něco, co podle vlastních slov tvrdit nemůžeme. To je nejen rozpor, ale i nezodpovědnost. vývoj nákup freeware

15 Budoucí větvení ignorovat nelze??? vývoj nákup freeware

16 Budoucí větvení ignorovat nelze??? vývoj nákup freeware Měření a rozhodování

17 Existuje nějaká rozumná metrika? Existuje jednoznačně správné rozhodnutí? vývoj nákup freeware Měření a rozhodování

18 Může se ukázat, že optimální rozhodnutí bylo horší než jiné ??? vývoj nákup freeware Měření a rozhodování

19 Optimální rozhodnutí se může ukázat jako rozhodnutí horší než jiné. Přesto se musíme rozhodovat. A budoucí větvení projektu bychom měli vzít v úvahu. vývoj nákup freeware Měření a rozhodování

20 Co je důležité? Co je teď nebo co bude v budoucnu? V kterém budoucnu? Jaký horizont zvolíme? A proč? Práce na projektu Využívaní produktu ?? A jeho soužití se vším, co v budoucnu firma dělá

21 Jaké metriky nás tedy opravdu zajímají? Metriky promítnuté do budoucna, na horizont našeho zájmu •A to směřuje k modelování! •K jakému? •K modelování s cykly a větvením a výhledem na zvolený horizont •Věrohodné metriky je potřeba odečítat z obrazů budoucnosti

22 Může tedy tento útvar být věrným plánem projektu?

23 Cesta jinam: 1. krok Kód může být v každém z uzlů, celý model se tedy stane počítačovým programem Programový kód ovlivňující lokální i globální veličiny

24 Cesta jinam: 2. krok Ukončovací podmínka – libovolná logická funkce, Programový kód ovlivňující lokální i globální veličiny a tedy nám přestává vadit větvení…

25 Cesta jinam: 3. krok … a přestávají nám vadit cykly Programový kód ovlivňující lokální i globální veličiny

26 Nelze předepsat, který horizont zvolit; to rozhodnutí ale musíme učinit vědomě a někdo za něj musí zodpovídat Práce na projektu Využívaní produktu ???