Internet a televize - rivalové nebo partneři? Klubový večer SPIR , klub Avion
Internet - funguje u nás ve veřejné formě cca 15 let - 4,2 mil. uživatelů interentu v ČR (12-79 let, 1xměsíčně), - měřění návštěvnosti NetMonitor (3.vlna 2008) 250 médií, pop-up panel, 33 tisíc respondentů, 30% meziroční nárůst návštěvnosti - monitoring reklamy – AdMonitoring, zpětně za rok jednotky měření – PV, RU, visits - prodej inzerce – na čas, imprese, PPC,
Výhled Populace Zdroj:NM, 8/2007
Výhled Text, Text, Text, Text, TOP 10 Zdroj:NM, 8/2007
Výhled Text, Text, Text, Text, Trend Zdroj:NM, 8/2007
Výhled Text, Text, Text, Text, Trend Zdroj:NM, 8/2007
Výhled Připojení Zdroj:NM, 8/2007
Televize - 1.června 1953 zahájeno vysílání v ČR - 98 % populace sleduje televizi v současnosti - měření sledovanosti Peoplemetery (min domácností, od 2008 min. 1650, MR) - monitoring inzerce – TNS MI -prodej inzerce – na breaky (v reklamních blocích) na jednotky GRP (procento cíl.skupiny diváků zasažené reklamou, v případě opakování breaku se jednotlivé GRP sčítají (5xvysílaný spot se zásahem 50 % CS = 250 GRP)
Text, text, text…….. Share TV Zdroj:PM, Podíl diváků, kteří se právě dívají na TV
Text, text, text…….. Podtitul ……… Trend Zdroj:PM ,
Text, text, text…….. Podtitul ……… Zdroj:PM, , CS TV Rating – počet diváků, z dané CS, kteří se právě dívají na TV Celkem se dívalo diváků Zdroj:PM ,
Otázky do diskuse Odlišnosti a podobnosti obou médií Způsob konzumací obou médií diváky, kdo je rozhodující diváckou silou, jak se v průběhu času mění? Jaké jsou příležitost pro spolupráci obou médií? Jaká je budoucnost obou médií v krátjém horizontu (1 rok), k jakým dojde změnám běhme tří let? Jak bude vypadat formát obou médií (obsah, způsob distribuce informací apod.) Jak bude fungovat prodej reklamy? Jak na tyto změny budou reagovat diváci?