Využití potenciálu mobilního kanálu Jiří Psota, Mobile Internet, CTO / Mall.cz, Development team leader
Trendy 2013 / 2014 Má opravdu cenu věnovat se m-commerce tento rok? Zákazníci, kteří pravděpodobně nakoupí přes mobil příští rok Zákazníci chystající se nakoupit poprvé přes mobil tento rok Zákazníci uvažující o nákupu přes aplikaci namísto prohlížeče v tomto roce Zdroj dat
Trendy 2013 / 2014 Co uživatelé od mobilního kanálu čekají? Jaké funkce jsou pro mobilní uživatele zásadní? Uživatelé tabletů Uživatelé telefonů Slevové akce / speciální nabídky Interaktivní ukázky / grafické galerie Nákup přímo z aplikace Slevové akce / speciální nabídky Nalezení pobočky aplikací Nákup přímo z aplikace Zdroj dat
Trendy 2013 / 2014 Čeká nás éra t-commerce? Tablety: Dvojnásobná obrazovka, Dvojnásobné nakupování Zákazníci přes tablet nakoupí téměř dvojnásobně produktů a služeb, než přes telefon. Zdroj dat
Trendy 2013 / 2014 Udržení zákazníka je vždy snažší, než jeho získání Aplikace napomáhají, aby si uživatelé vaši značku zamilovali Uživatelé “milující” značku uživatelů tabletů a telefonů používá aplikaci své oblíbené značky pro 38% zákazníků nakupujících přes tablet a 42% přes telefon přináší aplikace silnější vazbu na značku Zdroj dat
Trendy 2013 / 2014 Čím ovlivnit zákaznická rozhodnutí? Co ovlivňuje rozhodnutí o nákupu přes mobilní aplikaci? Uživatelé telefonů Uživatelé tabletů Přátelé Newslettery Online reklama / PPC Sociální sítě Zdroj dat
Poznejte své zákazníky Chcete prodávat přes tablet nebo telefon? Jak nakupují přes mobil muži a jak ženy? 59% mužů preferuje nákup přes telefon 77% žen dává přednost nákupu přes tablet Zdroj dat
Poznejte své zákazníky Víte na koho cílit reklamu? Muži utrácejí přes mobilní zařízení více než ženy Muži 677$ Ženy 489$ Mobilní nákupy jsou doménou mladých lidí 51% zákazníků mezi 18 – 34 lety nakupuje přes zařízení pouze 18% zákazníků mezi 55 – 64 lety zkusí mobilní nákup Zdroj dat
Co se v současnosti prodává přes mobilní kanál? Poznejte své zákazníky Co chtějí zákazníci nakupovat přes mobilní zařízení? Co se v současnosti prodává přes mobilní kanál? 76% 38% 34% 33% 31% 27% 23% 21% Elektronický obsah Móda Zážitky Elektronika Zdraví Potraviny Nábytek Tikety Zdroj dat
Buďte nároční Chtějte od své mobilní aplikace jasné cíle Otevření mobilního prodejního kanálu není jen o aplikaci ale i návrhu celé strategie Nehledejte pouze vývojáře aplikace ale dodavatele celého řešení
Aplikací vše pouze začíná Aneb jak provést správný start Získejte pohled z jiného úhlu V mobilu mají uživatelé jiná očekávání než na webu Musíte zákazníky získat napoprvé, druhou šanci často již nedostanete Mobil je mnohem více osobní než web, personalizace je klíčem k úspěchu Někdy se vyplatí nasadit aplikaci malou dietu, protože méně je často více
Dejte o sobě (občas) vědět Notifikace jsou jedním z nejsilnějších marketingových nástrojů Notifikacemi lze dosáhnout v 30 až 60% otevření zprávy a ve 4 až 10% interakce U běžných newsletterů je zpráva otevřena průměrně ve 20% a CTR dosahuje kolem 5% Zdroj dat
Virální marketing Nejlevnější a nejvíce efektivní reklama Jak uživatelé mobilních aplikací nejčastěji sdílejí své zkušenosti s ostatními? Zdroj dat
Ještě jednou, buďte nároční Jak vybrat správného dodavatele Už při výběrovém řízení se vyplatí nezávislý konzultant Nepodceňujte co nejlépe popsané zadání Náklady nejsou jen o nabídkové ceně či hodinové sazbě Pro úspěšný projekt je důležitý smysl pro detail Ideální partner přemýšlí nad budoucím rozvojem už od začátku Provede vás celým projektem a pohlídá si i věci, na které jste zapomněli
Děkuji za pozornost Jiří Psota jiri.psota@mobileinternet.cz