Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výpočet úroku při jednoduchém úrokování
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
1. cvičení úrokování.
Ú R O K O V Á N Í.
Finanční matematika.
2. cvičení úrokování. spoření.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Úročení.
DUM - Digitální Učební Materiál
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Úrok SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_70_9TR_M Autor: Mgr. Monika Bittová 1.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Příklady (část 1.) Kolik budu mít v bance po 4 letech, jestliže dnes vložím 500 tis. Kč při roční úrokové míře 5 %? Kolik budu mít v bance jestliže bude.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Úrokovací období.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Finanční matematika v osobních a rodinných financích
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základy finanční matematiky
ZÁKLADY FINANČNÍ MATEMATIKY
Jednoduché úrokování.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Úročení Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1.
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum :listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_13 Název materiáluJednoduché.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_14 Název materiáluSložené.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Jednoduché úročení Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_05 Název materiáluÚrokovací.
Finanční matematika 2. část
Finanční matematika Matematika – 9. ročník
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Úročení.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_42_INOVACE_59_Základy finanční matematiky
Hospodářské výpočty 6 – Úrokový počet 1
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Jednoduché úrokování Matematika – 7. ročník
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Transkript prezentace:

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Jednoduché úrokování Matematika 9. ročník Marcela Kubátová

Pojmy: • Dlužník -je osoba nebo instituce, která si peníze půjčuje • Věřitel - peníze poskytuje • Úvěr - půjčka • Jistina -částka, která byla půjčena, značí se J • Úroková míra -udává výši úroku za určité období v %, značí se p • Úroková sazba -počet procent úrokové míry vyjádřený desetinným číslem, značí se i např. p = 8% i = 0,08 • Úrok -částka v korunách, kterou obdrží věřitel po uplynutí úrokovací doby • Úrokovací doba -časový úsek, po který je jistina uložena v peněžním ústavu, udává se v letech, měsících nebo dnech, značí se t • Úrokovací období -časový úsek, na který je vázána úroková míra – roční – p.a. (per annum) – pololetní – p.s. (per semestre) – čtvrtletní – p.q. (per quartale) – měsíční – p.m. (per menzem) • Termínovaný vklad -zvláštní druh vkladu na určitou dobu, za odměnu je nabídnuta vyšší úroková míra • Inflace -nepříjemný jev, kdy hodnota peněz se zmenšuje (koupíme-li v tomto roce za 100 Kč 50 housek, potom při roční inflaci ve výši 10 % koupíme v následujícím roce za stejnou stokorunu housek 45) • Daň ze zisku

Pan Vonásek si půjčil v bance Kč při úrokové míře 13,5% za rok. Jakou celkovou částku bude muset po roce splatit? Jistina…… Kč Úroková míra……13,5% Úrokovací období……1 rok Úrokovací doba……1 rok Úrok……? Celková částka……? úrok Po roce pan Vonásek bude muset splatit Kč.

Paní Kadrnožková si půjčila Kč s roční úrokovou mírou 11,5% na dobu 9 měsíců. Jakou částku musí splatit po uplynutí této doby? Paní Kadrnožková musí po uplynutí 9 měsíců uhradit Kč. Úrok za rok:Úrok za devět měsíců:

Paní Horáková si uložila do banky částku Kč s roční úrokovou mírou 2,8%. Jakou částku si vyzvedne Zisk se zdaní patnácti procenty. Jistina…… Kč Úroková míra……2,8% Úrokovací období……1 rok Úrokovací doba……od do = 317 Úrok……? Daň z úroku……15% z úroku Celková částka……? Paní Horáková si ke konci roku vyzvedne Kč. Úrok za rok daň Úrok za 317 dní:

Zjisti kolik dnů trvá úrokovací doba: Úrokovací měsíc: 30 dnů Úrokovací rok: 360 dnů Počítá se jeden z krajních dnů. Od do Od do Od 3.4. do Od do Od do dnů 254 dnů 257 dnů 227 dnů 87 dnů

Pan Pokorný si půjčil Kč s roční úrokovou mírou 12,3% a částku splatil Jakou celkovou částku uhradil? Jistina…… Kč Úroková míra……12,3% Úrokovací období……1 rok Úrokovací doba……od 6.3. do = 249 Úrok……? Celková částka……? Pan Pokorný musí uhradit Kč. Úrok za rok Úrok za 249 dní

Zdroje: • Učebnice Houska, Hávová, Eichler Matematika pro 9. ročník základní školy a nižší třídy gymnázia, Aritmetika a algebra Fortuna, 1991