TRAFFIC, TRANSIT & TRANSPORT Pesquisa: Prof. Ramon Armesto Mondelo

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Doprava. Doprava Témata prezentace Dopravní muzeum Dresden DVB dopravní podnik Letiště Drážďany Stavba mostu Waldschlösschenbrücke Turistická atrakce.
Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
VY_32_INOVACE_18 Asie - Japonsko
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací
SILNIČNÍ DOPRAVA Technika služeb v cestovním ruchu
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Doprava.
Vliv dopravy na životní prostředí
Charakteristické znaky MHD
Dopravní charakteristiky
Bezbariérovost veřejné dopravy
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
DRUHY DOPRAVY Lodní doprava Železniční doprava Letecká doprava
Vývoj železnic Koňské dráhy Parostrojní železnice
Středočeský kraj.
Doprava Vojtěch Růženec – Letecká doprava Zdeněk Suldovský – MHD
Společenské a hospodářské prostředí
Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
Komunikační předpoklady rozvoje cestovního ruchu
Registrační číslo projektu
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací
Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B
Doporučené zdroje pro studium předmětu "Trakční vozidla MHD"
Provozní a přepravní ukazatele městské dopravy
Poměr Prvouka 2. ročník ZŠ
Hana Škopková, VI.B Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Úloha dopravy v hospodářství
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
Plánování a organizace veřejné dopravy
LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE
Úvod do pozemních komunikací
Elektronická učebnice - II
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
1. PREZENTACE ZE ZÁKLADŮ TEORIE HROMADNÉ DOPRAVY Základní pojmy Ondřej Kališ
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Česká republika ZŠ Hejnice 2010 Doprava a spoje Mgr. Jan Kašpar.
DOPRAVA VY_32_INOVACE_1C_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Doprava Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Sedláček. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Doprava Mgr. Prchalová Zdeňka SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná Pro 2. stupeň ZŠS.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Provozní a technické prostředky silniční a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: Z 8/19 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Problematika dopravy na Rychnovsku
Dopravní charakteristiky
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Materiál slouží k výkladu učiva dopravní výchovy pro žáky 3. ročníku
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Dopravní služby v CR.
Technologie a řízení letecké dopravy: 1
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
TOP 10 největších letišť v Evropě podle počtu odbavených cestujících
Lanové dráhy visuté pozemní.
Transkript prezentace:

TRAFFIC, TRANSIT & TRANSPORT Pesquisa: Prof. Ramon Armesto Mondelo SHIKANSEN J A P A N T O K Y O TRAFFIC, TRANSIT & TRANSPORT Edited by Miki Pesquisa: Prof. Ramon Armesto Mondelo ramondelo@uol.com.br

SHIKANSEN Osobní doprava v Tokiu

Dopravní řídící centrum

Informační systém

Dopravní informace

Doprava v Tokiu je úděsná. Tedy alespoň hovoříme-li o silniční dopravě Pesquisa: Prof. Ramon Armesto Mondelo ramondelo@uol.com.br

Silnice přetékají dopravními prostředky a kilometrové zácpy, ze kterých není úniku, jsou na denním pořádku

Japonští řidiči jsou ale velmi ukáznění, dodržují předpisy

Čas stání v kolonách si řidiči krátí sledováním televize, které jsou zde součástí vybavení téměř všech automobilů

Cena pohonných hmot je téměř stejná jako v Evropě

Maximální povolená rychlost na místních komunikacích je 60 km/h, na dálnicích 80 -100 km/h

Silniční poplatky jsou účtovány jen na některých soukromých silnicích

Účastníky silničního provozu jsou i chodci

Městská hromadná doprava

Autobusy Jízda autobusem je sama o sobě zajímavá. Platí se za ujeté stanice tak, že si při vstupu do busu vezmete lístek s číslem stanice, na které nastupujete. Na tabuli u řidiče je pak uvedena cena, kolik budete z které stanice platit. Nastupuje se zásadně zadními dveřmi a vystupuje se předními, abyste mohli řidiči zaplatit. Platí se tak, že do stroje u řidiče vhodíte přesnou sumu peněz a ono to ukáže, kolik jste vhodili. Pak můžete vystoupit. Pokud nemáte drobné, tak je v každém autobuse automat na rozměňování. Člověk by to ani neřekl, ale docela to tam odsejpá.

V Japonsku se jezdí vlevo, vlaky a metro také

Tramvaje

Tramvaje začaly jezdit v Tokiu v roce 1911, ale po velkém zemětřesení v roce 1923, kdy byla poškozena většina tramvajových linek, byly nahrazeny autobusy

V době své největší slávy přepravovalo na 41 linek více než 2 milióny pasažérů denně. Během padesátých a šedesátých let však došlo k prudkému nárustu automobilové dopravy, takže se tramvajové linky začaly postupně rušit

V letech 1967 až 1972 bylo zrušeno 181 km tramvajových kolejí

V současné době je ponechána v provozu pouze jedna tramvajová linka v úseku několika kilometrů jen jako zajímavost

Metro

Plánek Metra

MHD automaty na jízdenky

Ceny jízdenek v metru, tramvaji nebo autobusu se určují podle toho, kolik stanic chcete ujet. Takže třeba za jednu stanici v metru zaplatíte 150 jenů, za 5 stanic 250, atd...

Dopravní špička ve stanici Ueno

Tokijské metro je provozováno dvěma nezávislými institucemi: Odborem dopravy tokijské metropolitní vlády a společností Tokyo Metro

Je tvořeno dvanácti linkami, z nichž řada navazuje na povrchové tratě mnoha různých dopravců. Tato návaznost dala vzniknout tzv. „through-service“, kdy příměstské povrchové vlaky v určené stanici sjedou pod zem a dál pokračují jako vlak metra

Při čekání na soupravu se zařadíte na označené místo Při čekání na soupravu se zařadíte na označené místo. Přesně tam budou při zastavení vlaku dveře. Urychlí to výstup i nástup

Japonské metro - žádné pokreslené sedačky a poškrábaná okna Japonské metro - žádné pokreslené sedačky a poškrábaná okna. Prostě pohoda

Monorail jednokolejná visutá dráha

Je to speciální druh železniční infrastruktury, který užívá pro vedení a nesení vozidel jen jedné kolejnice

V roce 1964 byla v Tokiu uvedena do provozu první, vzápětí následovalo mnoho dalších

Stanice visuté dráhy

Japonská železnice

Vlaky zajišťují nejspolehlivější, komfortní a velmi rychlou přepravu po Japonsku, zejména chcete-li cestovat mezi velkými městy. Převezou vás dokonce i na jednotlivé ostrovy, od severu až k jihu

Vlaky jsou přizpůsobené velkému počtu cestujících, přičemž v rychlovlacích jsou pouze místa k sezení

Dopravní špička

Metra i vlaky jsou tak přeplněné, že dopravci museli zřídit personál, aby lidi do vlaků pěchoval

Během jednoho jediného roku vlaky přepraví přibližně 250 miliónů lidí Během jednoho jediného roku vlaky přepraví přibližně 250 miliónů lidí. Je to velmi efektivní dopravní systém, který si dokonce i ve světě získal vynikající jméno nejen díky svému komfortu a rychlosti, ale také své dochvilnosti. I poslední lokálka zde jezdí průměrnou rychlostí 130 km v hodině. Mnohé vlaky neřídí strojvůdci, ale počítače. To je Japonsko. Země, kde život lidí ovládají nejmodernější roboti a technologie. Ale také země, kde muži nepouštějí ženy sednout a ženy musí ve špičce jezdit zvláštními vagony, aby je muži neobtěžovali

Ovšem i v Japonsku se dočkáte občasného zpoždění – vždy je to však řádově v minutách, žádné půlhodinové prodlevy!

První japonské železnice byly stavěny v druhé polovině 19. století První japonské železnice byly stavěny v druhé polovině 19. století. Ale slávu japonské železniční dopravě přinesla až první trať superexpresu, která byla otevřena roku 1964 a spojovala Tokio s Ósakou. Existují plány na rozšíření systému superexpresních vlaků po celé zemi. Koncem 80. let byly všechny čtyři hlavní ostrovy navzájem propojeny silničními a železničními komunikacemi. Mezi Kjúšú a západním Honšú byl v roce 1941 postaven první podmořský železniční tunel na světě, v roce 1958 dvoupodlažní silniční tunel a roku 1973 visutý most. V letech 1979 až 88 byla realizována stavba technicky nejnáročnějšího a nejdelšího (53 km) železničního tunelu světa spojujícího Hokkaidó s Honšú

Šinkansen je síť vysokorychlostních železnic na území Japonska. V současné době se skládá z osmi tratí a obsluhuje většinu významných japonských velkoměst na ostrovech Honšú a Kjúšú. Nejvyšší dosahovaná provozní rychlost je 300 - 350 km/h.

Kromě nezbytné klimatizace patří k běžnému standardu sterilně čisté záchody s teplou vodou či vymezený prostor na přebalovaní kojenců

Že šinkanzen nedrncá, je asi zbytečné zmiňovat, ale on se vlastně zdánlivě ani nehýbá, pokud tedy nepohlédnete z okénka, kde se krajina před zrakem míhá tak rychle, že můžete postřehnout jen rozmazané šmouhy

Soupravy jsou udržovány v dokonalé čistotě i technickém stavu, jezdí velice často a na čas - jízdní řád je rozepsán s přesností na sekundy

Komfort, kvalita, ale bohužel i cena (zejména jedná-li se o větší vzdálenosti) japonských vlaků je srovnatelná s leteckou dopravou. Při vzdálenostech nad 600 km zkuste zauvažovat nad letadlem

MAGLEV - TOKYO / OSAKA - MLX 01 - 9001 Nová vysokorychlostní trať propojí japonské metropole Tokyo, Nagoya a Osaka. Rychlovlaky maglev tam budou svištět rychlostí až 500 km/h. (2011) Technologie maglev (magnetická levitace) představuje nejrychlejší vlaky na světě. Princip je založen na supravodivých magnetech v samotném vlaku a cívkách v kolejišti. Obojí ve vzájemné interakci vytváří magnetický polštář na kterém se vlak vznáší

Maglev je tedy zajímavý tím, že uvnitř stroje nenajdete žádný elektromotor. Ten se nachází na trati v rozvinuté a ploché podobě. Na rozdíl od elektromotoru se tu však nevyskytují pohyblivé prvky (kotva), protože zbylou část motoru tvoří elektromagnety umístěné na vlaku

Dodávkou střídavého proudu vzniká magnetické pole, které "běží" tratí a působí na elektromagnety na spodku vlaku. Tak, jak se mění frekvence střídavého proudu, mění se i rychlost vlaku. Když se směr pole obrátí, vlak zpomalí a nepotřebuje tak vůbec brzdy

Letecká doprava V regionu Kantó se nachází dvě mezinárodní letiště. Přímo v Tokiu je letiště Haneda, které se specializuje hlavně na vnitrostátní lety a na chartery. Pro mezinárodní dopravu slouží letiště Narita, které se nachází asi 50 km na východ od centra

Tokio mezinárodní letiště

Terminal 1 - 01

Lodní doprava Lodě jsou zahrnuty do městské dopravy, takže na ně platí stejné lístky jako na vlaky (a i stejná cena) V těsné blízkosti Tokia jsou ale také významné přístavy (např. v Jokohamě), odkud plují lodě do USA přes Tichý oceán a také do dalších zahraničních i japonských přístavů.

Tokyo Bay Ferry

Ferry Kumano

Taxi

V Tokiu je poznáte podle zelených SPZ

Ty, které zelenou značku nemají, nemají pravděpodobně ani koncesi, proto se jim raději vyhněte

Pokud na taxíku svítí červené světlo, znamená to, že je volný Pokud na taxíku svítí červené světlo, znamená to, že je volný. Otevírání a zavírání zadních dveří ovládá sám řidič

Součást „uniformy“ řidiče taxi

Rikša Častým dopravním prostředkem je jízdní kolo, i to však má své nedostatky. Vzhledem k rozlehlosti Tokia ho lze používat jen na krátkou vzdálenost

V té souvislosti stojí za zmínku, že každý z těch stovek milionů bicyklů je zaregistrován a pojištěn proti odpovědnosti za škodu či újmu na zdraví! Úprava a český text