Chladící systémy vozidla

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klimatizační zařízení
Advertisements

Kryté součástky - AutoCheck PREMIUM
CHLADÍCÍ STROJ.
KOMPRESORY.
Čerpadla Zubové čerpadlo Rotační zubové čerpadlo
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Jirka, Marek, Vašek, Honza
Trolejbusy: 14Tr.
Motorová lokomotiva řady
CAS 25 - ŠKODA 706 RTHP Cisternová automobilová stříkačka CAS 25, je požární automobil určený k rychlému zásahu při požáru a místech s nedostatkem vody.
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
Spalovací motory.
JADERNÁ ELEKTRÁRNA.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_JANJA_VYRZARIZENI_T _12
Chlazení motorů Střední průmyslová škola Otrokovice
Tato prezentace byla vytvořena
Michal Lukášek Michal Lukášek 8.A Michal Lukášek.
Baterie (110V) pojistka + pólu; pojistka - pólu Pružinovka bílý terč s křížem nedefinovaný stav může být zabržděno i odbržděno.
Předmět: Odborný výcvik Ročník: 2. a 3. Téma: Pěstování Rostlin
Rozmetadla statkových hnojiv
SPALOVACÍ MOTORY.
Dlouhodobá maturitní práce
Výuka předmětu automobily
Elektromotor.
Strojírenství Stavba a provoz strojů Tekutinové mechanizmy (ST42)
Synchronní stroje I. Konstrukce a princip.
Vznětový motor Přemysl Opálka, David Šebestík, Michal Laška, Vu Thi Bao Ngoc, Klára Helešicová.
Dopravní automobil DA 12-A31
Tato prezentace byla vytvořena
Jaderné Elektrárny.
Mo.13: Elektrické přístroje pro regulaci – stykače, kontroléry, přepojovače. Zajišťují zapínání a vypínání požadovaných obvodů bez jakýchkoliv rušivých.
Chladiče a chladící systémy PC
Řízení motorových vozidel
CHLAZENÍ POČÍTAČE.
Chlazení motorů Střední odborná škola Otrokovice
TIA – MOST POHONY VELKÝCH VÝKONŮ Petr Pfeiler Petr Pfeiler.
Otevřený systém Střední odborná škola Otrokovice
Tramvaje: T3.
PŘEHLED VÝVOJE TRAKČNÍCH POHONŮ ELEKTRICKÝCH LOKOMOTIV Stejnosměrné lokomotivy Odporová regulace stejnosměrných motorů Pulzní regulace stejnosměrných.
Lok.řady 122,123.  Výrobce: ŠKODA Plzeň  Rok výroby: 1967 / 1971  Trakce: elektrická stejnosměrná  Typ vozidla: čtyřnápravová skříňová nákladní lokomotiva.
© ELCOM, a.s. Testovací zařízení a napájecí zdroje pro oblast kolejových vozidel Ing. Petr Hudeček, Ph.D. Projektový manažer, programátor Divize Aplikovaná.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Ing. Miluše Pavelcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ M 14 TÉMA: Elektromotor ČÍSLO PROJEKTU:
Spalovací Motory Benzínové
Využití elektrických točivých strojů v podmínkách hlubinného dolu.
Palivová soustava vznětového motoru OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
Vytápění Ostatní zařízení otopné soustavy. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Vytápění Ústřední vytápění. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
VY_32_INOVACE_AUT2_19 Retardéry. Účelem retardéru je vozidlo zpomalit, nikoliv však zastavit. Retardér nelze použít ani jako brzdu parkovací. Používají.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceCharakteristika,
Palivová soustava vznětového motoru Tato soustava je jedna z nejdůležitějších pro funkčnost motoru. Palivem pro vznětový motor je nafta. Skládá se ze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Vytápění Otopné soustavy teplovzdušné. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_23-01 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
TECHNICKÉ SLUŽBY BAHOZA s. r. o. Klimatizační jednotky tramvajových vozidel Ing. Ladislav Meluš.
Vytápění Vzduchotechnická zařízení. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Stroje a zařízení pro výrobu a přenos energií 2.Přednáška BW03 - STROJNÍ ZAŘÍZENÍIng. Svatava Henková, CSc.
Vytápění Klimatizace. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_17
Vytápění Teplovzdušné vytápění
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Větrání vypracovala: Ing
CHLADÍCÍ STROJ.
Spínací přístroje vysokého a velmi vysokého napětí I.
Transkript prezentace:

Chladící systémy vozidla

Chladící okruhy: -olejové -vodní. Tvoří samostatnou problematiku při řešení uspořádání lokomotiv, protože chladící vzduch musí být zbaven prachu, vody a nečistot.Vertikální systémy mohou být řešeny různými způsoby, buď jako:

Uzavřené okruhy Které přes žaluzie a filtry nasávají vzduch z prostoru vně karoserie a ventilačními kanály se vzduch přivádí k jednotlivým zařízením, která mají být chlazena.

Okruhy chlazení: Vytápění, větrání, ventilace a klimatizace, konvekční vytápění teplou vodou, olejem vytápěná doplňková topná tělesa, tlakové větrání.

Ukazatel vlhkosti Konzervátor –Olejový chladič

Chlazení motoru je zajištěno dvěma ventilačními okruhy – vnitřním a vnějším.

Vnitřní okruh Jedná se o okruh uzavřený. Zdrojem tlaku je malý radiální ventilátor, který je umístěn na zadní straně motoru.

Vnější okruh Tento okruh je otevřený. Radiální tlačný ventilátor, umístěný na přední straně motoru, nasává přes ochranné síto vzduch z okolí stroje a profukuje jím vnější řadu statorových kanálů.

Každý okruh má vlastní ventilátor o průměru 1000 mm.

Ventilátor Má za úkol přivádět chladný vzduch do oběhu a má chladit např. trakční motory, rozjezdové odporníky, usměrňovače, transformátory, případně odporníky elektrodynamické brzdy atd.

Ventilátorové ústrojí

Znázornění ventilátorové šachty

Systém ventilace tak může ovlivnit i konstrukci zařízení umístěných ve strojovně.

Trakční pohonné jednotky- Ty nyní musí odolávat zhoršeným pracovním podmínkám, např. přítomnosti prachu, sněhu, vodní mlhy, stříkající vody atd.

Kompresor Na lokomotivě jsou dva kompresory umístěny vždy za stanovištěm strojvedoucího které slouží k doplňování vzduchu do hlavního vzduchojemu.

w

Vzduchové obvody elektrických lokomotiv Lokomotiva potřebuje vzduch jak ke chlazení svých přístrojů a zařízení, tak ve formě stlačeného vzduchu, který se používá k pohonu přístrojů, zařízení a pro tlakové brzdy.

Axiální ventilátor

Obvod chladicího vzduchu U elektrických lokomotiv je nutné chladit trakční motory, rozjezdové odporníky, usměrňovače, případně odporníky elektrodynamické brzdy.

Ventilátor EDB

U stejnosměrných lokomotiv tvoří chladicí obvod dva ventilátory poháněné elektromotory, které nasávají vzduch z otvorů ve střeše.

Pohled do strojovny rekonstruované lokomotivy 151.001

Mezi podvozky je postupně naftová nádrž o objemu 4000 litrů, hlavní vzduchojem o průměru 700 mm a objemu tisíc litrů a skříň startovacích baterií

Map of railway electrification systems in Europe ██ 750 V DC ██ 1,5 kV DC ██ 3 kV DC ██ 15 kV AC ██ 25 kV AC ██ non-electrified

Třífázová elektrická lokomotiva ř Třífázová elektrická lokomotiva ř. E 554 italských železnic ještě v době pravidelného provozu

CHLADIČ- slouží ke chlazení trakčních motorů

Transformátor z lokomotivy 263

Olejové čerpadlo

A teď něco navíc

814-210 Regionova

Lokomotiva řady 363 170-2

KONEC Odkaz na video, kde tohle mohl být poslední hrdinský čin: http://www.youtube.com/watch?v=hGI_TRZWRDA