náměstek ministra dopravy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PKML.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Energie.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
KONTROLY ZAMĚSTNÁVÁNÍ CIZINCŮ prováděné orgány Celní správy ČR
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
1 Financování dopravní infrastruktury Tisková konference, 28. května 2007.
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
AUTOR Mgr.Moravcová Daniela ŠKOLA ZŠ TGM Kutná Hora Datum Ročník DRUHÝ
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
Věk (v letech) skupina: kontrolní pacienti průměr 41,08 51,67 sm.odch.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Afrika – státy a hlavní města
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Strategie výstavby a financování dopravní infrastruktury
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Jak měřit transparentnost NNO?
Dělitelnost přirozených čísel
Potraviny na trhu v ČR. DPH na potraviny v ČR a okolních státech ČR v roce 2007 = 5% ČR v roce 2013 = 15% Polsko = 5% Litva = 5% Francie = 5,5 % Nizozemsko.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ZVÍŘATA AUSTRÁLIE (2) - PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
Elektronická učebnice - I
„Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel fax
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZVÍŘATA AUSTRÁLIE (1) - PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola PF Hradec.
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
ODČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
Únorové počítání.
EKONOMICK É INFORMACE pro jedn á n í Předsednictva RV Š
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
ROK 2010 ÚLOVKY Z REVÍR Ů MO Č RS JIND Ř ICH Ů V HRADEC Zpráva dle podklad ů J č ÚS.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Zdravotní stav obyvatel v Ústeckém kraji RNDr. Jiří Skorkovský
EuPIA Printing Ink Market Statistics Q EuPIA statistika trhu s tiskovými barvami První kvartál roku 2009.
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Vodohospodářská zařízení Šumperk, a.s.
Predikce chemických posunů
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Silnice nebo železnice
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Transkript prezentace:

náměstek ministra dopravy Rozvoj dopravní infrastruktury Ing. Tomáš Kaas náměstek ministra dopravy

Pilíře konkurenceschopnosti The Global Competitiveness Report 2009–2010

Globální index konkurenceschopnosti porovnání let 2009-2010 vs. 2008-2009

Globální index konkurenceschopnosti

Globální index konkurenceschopnosti základní požadavky

Infrastruktura Hodnocená oblast Pořadí České Republiky Počet získaných bodů Celková kvalita infrastruktury 52 4,5 Silniční síť 79 3,3 Železniční síť 24 4,3 Letecká doprava 5,9 1 = velmi málo rozvinuté 7 = rozsáhlé a efektivní dle mezinárodních norem Průměr = 4,1 bodu

Srovnání hustoty sítí 2000-2020

Dílčí výsledky výpočtů reálných výdajů na dopravní infrastrukturu Reálné výdaje na dopravní infrastrukturu Hodnota Výdaje na dopravní infrastrukturu ve výši 100 mil. Kč Zvýšení počtu nově vytvořených pracovních míst: V oblasti projektové přípravy V oblasti zhotovitele infrastruktury 16 pracovních míst 34 pracovních míst Příjmy Státního rozpočtu ČR (daně FO, PO) 8,815 mil. Kč Snížení výdajů Státního rozpočtu (se snížením nezaměstnanosti) 7,395 mil. Kč Uvedené hodnoty neobsahují celospolečenské přínosy související s výstavbou dopravní infrastruktury

Návrh rozvoje dopravních sítí v České republice do roku 2010 (z roku 1999) uvádí: Konečného rozsahu sítě dálnic a rychlostních komunikací by bylo možno dosáhnout kolem roku 2020.

10

Plánované zdroje SFDI (ceny 2009) Podklad - OP v okolních zemích 13

Dokončení páteřní sítě - ŘSD Finanční možnosti a z nich vyplývající termíny dokončení Fáze výstavby Délka do dokončení Finanční nákladovost * Disponibilní zdroje na investice - zdrojová data - Bude dostavěno ** km mld. Kč rok dokončení Fáze výstavby 0 – programy v realizaci 171 65,73 96,69 2013 Fáze výstavby 1 – absolutní priorita 200 + 190 rekonstr. D1 168,77 2089 Fáze výstavby 2 – naléhavá potřeba 178 87,27 2133 Fáze výstavby 3 – další potřeba 491 177,69 2222 Celkem: 1040 499,45 * Se zohledněním 10% úspory dle krizového plánu ministra dopravy – bližší informace ** Za předpokladu, že od roku 2021 bude na vybranou síť k dispozici na investice 2 mld. Kč ročně a na ostatní síť 2 mld. Kč 14

Nepokryté finanční potřeby - ŘSD Dálnice, rychlostní silnice a I/11 Rok (částky v mld. Kč) 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 Celkem Disponibilní investiční zdroje (v cenách 2009) 34,00 18,00 9,80 10,05 10,32 5,79 2,15 2,03 1,92 1,52 1,12 96,69 Potřebné zdroje na investice dle HMG výstavby (2020) 40,53 44,90 46,36 47,73 50,29 50,44 49,72 47,52 44,80 40,16 37,02 499,45 Nedostatek prostředků -6,53 -26,90 -36,56 -37,68 -39,97 -44,65 -47,58 -45,49 -42,88 -38,64 -35,91 -402,76 15

Dokončení páteřní sítě - SŽDC Finanční možnosti a z nich vyplývající termíny dokončení Fáze výstavby Finanční nákladovost Disponibilní zdroje na investice -zdrojová data – Bude dostavěno * mld. Kč rok dokončení Fáze výstavby 0 – programy v realizaci 106,76 80,78 2036 Fáze výstavby 1 – absolutní priorita 53,31 2068 Fáze výstavby 2 – naléhavá potřeba 66,84 2108 Fáze výstavby 3 – další potřeba 143,49 2193 Celkem: 370,41 * Za předpokladu, že od roku 2021 bude na vybranou síť k dispozici na investice 1,7 mld. Kč ročně a na ostatní síť 1 mld. Kč 16

Nepokryté finanční potřeby - SŽDC Vybraná síť TEN-T Rok (částky v mld. Kč) 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 Celkem Disponibilní investiční zdroje (v cenách 2009) 13,14 22,13 20,43 7,07 7,33 4,03 1,60 1,52 1,45 1,18 0,91 80,78 Potřebné zdroje na investice dle HMG výstavby (2020) 19,94 25,76 29,96 37,09 38,40 41,86 43,07 43,34 40,05 27,81 23,14 370,41 Nedostatek prostředků -6,79 -3,63 -9,53 -30,02 -31,06 -37,83 -41,47 -41,82 -38,60 -26,63 -22,23 -289,62 17

Realistický scénář - finance 18

Realistický scénář - finance 19

Závěr Současné výhledy ohledně finančních zdrojů nám neumožní vybudovat do roku 2020 ani dálnice v nejvyšší prioritě. Dostavba celé sítě by byla zcela v nedohlednu. Ve všech okolních zemích funguje financování výstavby, provozu a údržby dálnic formou PPP (v hodnotách miliard Eur). V zemích s nutností dalšího rozvoje výstavby dálniční sítě (Polsko a Slovensko) mají investice v dalších letech vzrůstající tendenci. U nás je tomu zcela opačně. 20 20

Scénář 2025 - ŘSD stavby v realizaci (171 km): Scénář s posílením rozpočtu tak, aby do roku 2017 byly dobudovány stavby priorit 1 a 2 a započata výstavba staveb priority 3 stavby v realizaci (171 km): na dostavbu do roku 2013 je třeba 65,73 mld. Kč stavby v prioritě 1 (200 km + rekonstr. D1): na roky 2010-2017 je třeba 168,77 mld. Kč stavby v prioritě 2 (178 km): na roky 2010-2017 je třeba 87,27 mld. Kč stavby v prioritě 3 (491 km): na výstavbu do roku 2025 je třeba 177,69 mld. Kč Zdrojová data 21

Scénář 2025 - SŽDC stavby v realizaci: stavby v prioritě 1: Scénář s posílením rozpočtu tak, aby do roku 2017 byly dobudovány stavby priorit 1 a 2 a započata výstavba staveb priority 3 stavby v realizaci: na roky 2010-2017 je třeba 106,76 mld. Kč stavby v prioritě 1: na roky 2010-2017 je třeba 53,31 mld. Kč stavby v prioritě 2: na roky 2010-2017 je třeba 66,84 mld. Kč stavby v prioritě 3: na výstavbu do roku 2025 je třeba 143,49 mld. Kč Zdrojová data 22

V cenách roku 2009 (meziroční inflace 2%) Scénář 2025 - finance V cenách roku 2009 (meziroční inflace 2%) 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 Výdaje na opravy, údržbu ŘSD/SŽDC + výdaje SFDI mimo ŘSD a SŽDC 24,87 25,63 25,51 26,70 26,68 26,66 26,15 ŘSD silnice I. třídy 13,00 6,53 4,20 4,31 4,42 4,00 SŽDC regionální dráhy 3,29 5,53 5,11 2,50 Potřeby ŘSD D+R 40,53 44,35 46,20 47,35 49,05 42,08 36,84 24,15 Potřeby SŽDC - vybraná síť TEN-T 19,94 22,76 20,46 21,29 24,00 35,59 40,48 37,21 Celkem 101,62 104,80 101,48 102,14 106,66 110,84 109,97 93,49 Předpokládáné zdroje 96,02 75,82 59,05 50,63 51,26 42,98 36,39 35,68 Nedostatek zdrojů -5,60 -28,98 -42,43 -51,51 -55,39 -67,86 -73,58 -57,81 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025 25,11 25,09 25,19 25,29 25,39 25,49 25,60 24,29 23,74 23,48 22,82 22,55 21,55 16,80 13,67 22,01 21,49 20,35 20,04 19,91 19,00 16,41 9,46 77,91 76,83 75,42 74,55 74,26 72,44 65,20 55,23 34,98 34,29 33,62 28,46 27,91 27,36 26,82 26,30 -42,94 -42,54 -41,80 -46,09 -46,35 -45,08 -38,38 -28,93 Zdrojová data pro výdaje na opravy, údržbu ŘSD/SŽDC + výdaje SFDI mimo ŘSD a SŽDC 23

Potřeby – model 2025 (CÚ 2009) – pokrytí zdroji – současný výhled 24

Model výdajů na DI Využití PPP 25

Bilance výdajů a zdrojů

Model výdajů na DI s PPP

Bilance výdajů a zdrojů s PPP

Model výdajů na DI s PPP a dluhopisy

Bilance výdajů a zdrojů s PPP a dluhopisy

Porovnání jednotlivých modelů

Děkuji za pozornost ! Ing. Tomáš Kaas www.mdcr.cz