Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám
Zoner Foto Studio Bohumil Bareš.
VY_32_INOVACE_54_MS_Word_ III. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Práce s okny.
Klávesové zkratky pro práci s okny
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
1. Seznámení 2. Objekty a nástroje
Základy úprav fotografií
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Vzhled prezentace - šablony
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základy práce s počítačem – lekce II. Zvyšování IT gramotnosti zaměstnanců vybraných fakult MU.
Prezentační manažer Kapitola 3.0 (Úvodní práce v programu)
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.7 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - sestava Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 13.1 (Schránka a operace se schránkou)
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.18/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VY_32_INOVACE_53_MS_Word_ II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
VY_32_INOVACE_FOTF10760ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_In 6.,7.04 Složka - operace se složkami Anotace: V prezentaci se žák seznámí se složkou, jejím vytvořením a nastavením. Žák si v průběhu.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_FOTF10160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
TEXTOVÝ EDITOR.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Operační systém MS Windows Základní operace.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Power Point– sestavujeme prezentaci
Excel– Zásady Ing. Bohumil Bareš.
Power Point– popis prostředí
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
POWER POINT 1 Základní pojmy Power Point - základní pojmy.
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Úvod do práce ve Windows Autor: Mgr. Aleš Kozák.
Základy VY_30_INOVACE_GR_781. CO JE TO GIMP ? Název vychází ze zkratky GNU Image Manipulation Program, což česky znamená GNU program pro úpravu obrázků.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
VYTVÁŘENÍ e-LEARNINGOVÝCH MATERIÁLŮ Přednáší Mgr. Jaromír Kozel
Databáze MS ACCESS 2010.
Převod do ČB v Adobe Photoshop Základní převod fotografie do škály šedi Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lukáš Veverka a.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Ovládání a přizpůsobení prostředí AutoCADu uživatelské rozhraní možnosti nastavení profily.
Informatika – Úvod do MS Powerpoint. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PRACOVNÍ PLOCHA Vasyl Lutsak.
Název: Word, textový editor DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_03
ZONER CALLISTO Ovládání programu
ADOBE DREAMWEAVER CS6 Úvod
Základní nastavení Adobe Photoshop
Adobe Photoshop Lightroom
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Základní úpravy jasu v Adobe Photoshop
Zoner Callisto Pracovní prostředí editoru
Malování - uložení a otevření obrázku
Transkript prezentace:

Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: Autor:MgA. Jiří Žižka Určeno pro předmět: Odborný výcvik Tematická oblast:Porovnání klasické a digitální fotografie, 2. roč. Obor vzdělání: Fotograf (34-56-L/01), 2. ročník Název výukového materiálu: Adobe Photoshop: lekce č. 12 Popis využití: Výukový materiál o úpravách a zpracování digitální fotografie s využitím programu Adobe Photoshop. Čas: 60 minut VY_32_INOVACE_OVF21260ŽIŽ

VLASTNÍ PRACOVNÍ PLOCHY, PALETY A NABÍDKY VY_32_INOVACE_OVF21260_ŽIŽ  Používání základních klávesových zkratek a F kláves (pro skrývání a zobrazování palet).  Vytváření vlastních pracovních ploch. Uvedené kroky nám pomohou:  Odstranit nadbytečné ovládací prvky Photoshopu.  Lépe se Soustředit na upravovaný obrázek. Funkční klávesy F používáme ke skrytí nebo zobrazení palet. Přehled F kláves: paleta ŠtětceF5 paleta BarvyF6 paleta VrstvyF7 paleta Informace F8 Paleta Akce Alt+F9 Obr. 1

VY_32_INOVACE_OVF21260_ŽIŽ  Zásobník palet používáme pro umístění více využívaných palet. V zásobníku palet jsou palety dostupné, aniž by zabíraly cenné místo na obrazovce.  Přesunutí palety do zásobníku  Uchopte paletu za štítek, přetáhněte ji nad zásobník,  Vyjmutí palety ze zásobníku  Uchopte paletu za štítek a vytáhněte ji ze zásobníku ven na pracovní plochu.  Palety, které nemají přidělenou F klávesu můžeme ukotvit s jinými. Např. paletu Histogram ukotvíme k paletě Informace, která má přidělenu klávesu F8.  Ukotvení palety provedeme přetažením do jiné palety. Palety umísťujeme podle toho, jak často je používáme, např. Vrstvy, Kanály nebo Informace – máme vždy na prvním místě.

VY_32_INOVACE_OVF21260_ŽIŽ  Vždy máme otevřen jen nezbytný počet palet.  Klávesa Tab - skrývá a zobrazuje všechny palety a panel nástrojů najednou.  Shift+Tab - skrývá všechny palety, přičemž panel nástrojů zůstane na obrazovce.  Nepotřebné Palety - vyjmeme z jejich skupin a zavřeme je. Pokud je vyjmeme a zavřeme, už se dále nebude zobrazovat mezi ostatními paletami.  Opětovné zobrazení palety – lze také provést přes nabídku Okna/Paleta, kterou chceme zobrazit.  Zvážíme nejlepší umístění palet pro práci - ušetříme čas, pokud často skrýváme a zobrazujeme palety. Palety se objeví znovu tam, kde jsme si je umístili.  Uložíme si nastavenou pracovní plochu - pod logickým názvem, pro pozdější vyvolání  Vytvořte si akci - pro rychlé vyvolání požadované pracovní plochy, např. pomocí F klávesy, abychom nemuseli používat nabídku Okna > Pracovní plocha.

VY_32_INOVACE_OVF21260_ŽIŽ  Photoshop si i po každém ukončení pamatuje pozice palet, které se při každém dalším spuštění objeví na stejném místě.  Využívejte možnost uložit a obnovit libovolný počet uživatelských nastavení pracovní plochy:  Nastavení a uložení vlastní uživatelské pracovní plochy nám umožní mít jakýkoliv nástroj vždy po ruce.  Vytvoříme si alespoň dvě uživatelské pracovní plochy:  Pracovní plochu přizpůsobenou pro korekci odstínů a barev, kde jsou na prvním místě palety Vrstvy, Kanály, Informace a Histogram.  Pracovní plochu přizpůsobenou pro kreativní editaci obrázku, kdy umístíme všechny palety na druhý monitor, aby byl primární monitor volný pro editaci.  Pokud Pc sdílíme s ostatními uživateli můžeme používat své vlastní pracovní plochy, aniž bychom měnili pracovní plochy ostatních uživatelů a narušovali tak jejich metodu práce.

VY_32_INOVACE_OVF21260_ŽIŽ 1.Uspořádáme si palety a nastavíme jejich velikost podle svých potřeb. 2.Uložíme pracovní plochu v menu Okna > Pracovní plocha > Nová pracovní plocha. 3.K vytvořeným plochám můžeme posléze přistupovat z nabídky Okna > Pracovní plocha nebo si vytvoříme akci pro její rychlé vyvolání např. pomocí F klávesy.  V nabídce Okna > Pracovní plocha lze také pracovní plochu odstranit, případně Obnovit polohy pa­ let pro vrácení palety do její původní pozice.  Využít můžeme také předdefinované pracovní plochy, vytvořené pro specifické druhy práce (např. Malování nebo Fotografování).  Tyto specifické pracovní plochy např. barevně odlišují standardně používané položky v seznamu nabídek a využívají i zvláštní klávesové zkratky.

VY_32_INOVACE_OVF21260_ŽIŽ Chceme- li naplno využít zobrazovací plochu monitoru pracujeme v těchto Režimech zobrazení:  režimu zobrazení Na celou obrazovku s nabídkami  režimu Na celou obrazovku. Výhodná je také práce se dvěma monitory. (vyžaduje buď speciální duální video kartu, nebo instalaci druhé video karty).  Při instalaci druhé video karty, nastavíme v systému primární monitor.  Protože na sekundární monitor nebudete sloužit k náročným úpravám barev nebo retušování, může být levnější nebo i použitý. Klávesou je přepínáme Vyzkoušíme, zda nelze zvětšit pracovní plochu nastavením vyššího rozlišení u monitoru. Pokud přečteme položky v nabídkách pak u tohoto výhodného nastavení karty zůstaneme.

VY_32_INOVACE_OVF21260_ŽIŽ Palety je možno umístit na druhý monitor. Obr. 2, 3

VY_32_INOVACE_OVF21260_ŽIŽ  prohlížeč souborů  samostatný program  určen pro správu souborů  Používejte jej pro:  prohlížení náhledů  otáčení, přejmenovávání  třídění, uspořádávání snímků  hodnocení snímků  otevírání, editaci a přejmenovávání digitálních fotografií  vytváření stránek miniatur  vytváření fotogalerií pro web  Dávková úprava snímků: Zvolte Nástroje > Photoshop > Dávka pro aplikaci akcí Photoshopu na označenou skupinu obrázků. Provedeme změnu nastavení u dvou hlavních vlastností Bridge, a to:  pracovní plochy  uspořádání panelů (ukotvení, umístění a nastavení jejich velikosti )  Bridge nabízí čtyři užitečné pracovní plochy. (Aktivujeme je v pravém dolním rohu okna programu). Nejužitečnější jsou první dvě:  Zobrazení miniatur pro rychlý přehled obrázků  Zobrazení filmového pásu pro velké náhledy.  Pracujeme-li s dvěma monitory, můžeme mít na jednom otevřený Bridge a na druhém Photoshop, což je velmi praktické při větším množstvím obrázků.

VY_32_INOVACE_OVF21260_ŽIŽ

Obr. 1http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Computer_keyboard_US.svg, Obr. 2http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wacom_Pen-tablet.jpg, Obr. 3http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Computer_monitor.jpg, Koláž – Uspořádání se dvěma monitory, archiv autora Použitá literatura: 1.Eismann, Katrin: Photoshop – retuš a restaurování fotografie, Zoner Press, Brno Adobe Creative Team: Adobe Photoshop CS5 - Oficiální výukový kurz, Computer Press, Zdroje: VY_32_INOVACE_OVF21260_ŽIŽ