Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurence schopnost Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ÚVOD DO STUDIA LITERATURY
Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová,
Představitel skupiny lumírovců
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace
DĚLENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Doplňte ke správnému roku odpovídající událost
která se různě píší, ale stejně vyslovují
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.06 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici literárních pojmů, které jsou vysvětleny na příkladech. Vzdělávací oblast: český.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 4 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 47.
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA
Básnické tropy a figury
Struktura literárního díla
Jakou roli hraje kvantita samohlásek? Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 307.
Český jazyk Mgr. Milan Šimek
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Poezie z řeckého poiésis – tvorba
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_035_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Násobení číslem 1 Hlavolam Doplňovačka
Dělení číslem 1 Hlavolam Doplňovačka Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 42.
Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová,
Zpracovala Mgr. Jindra Chejnová,
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jeMgr. Miloš Kaplan Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
POEZIE.
DĚLENÍ ČÍSLEM 6 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 52.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
SOFTware Adresář, soubor, OS Informatika – 6. třída Bc. Josef Štainer
Zpracovala Mgr. Jindra Chejnová,
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 3 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 45.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Sedláková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
DĚLENÍ ČÍSLEM 2 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 44.
BÁSNICKÁ POJMENOVÁNÍ 2 FIGURY
BÁSNICKÁ POJMENOVÁNÍ 1 TROPY
STŘEDNÍ EVROPA EO – OP VK – III/2 ICT DUM 5
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková BÁSNICKÉ PROSTŘEDKY Abeceda (Pantomima) - VÍTĚZSLAV NEZVAL A nazváno.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Škývarová. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ druhy rýmů Název sady: Český jazyk 7.ročník Číslo projektu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_10 Český jazyk a literatura – Na počátku prý stálo.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_ČESKÝ_JAZYK_A_LITERATURA TEMA: Česká próza a poezie 20. století ČÍSLO PROJEKTU:
VELKÁ PÍSMENA Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_44
Literární pojmy Literatura.
Subjektivně zabarvený popis - líčení
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření květen 2013
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
A. Sova – Květy intimních nálad
VY_12_INOVACE_C7.12 Autor: Mgr. Nováková Jana
Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ / /21
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_12_INOVACE_Tru_I_28 Název Rozlišení poezie a prózy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
VY_32_INOVACE_11_04_podstatná jména (vzory rodu středního)
ŠKOLA PRO ZAČÍNAJÍCÍ BÁSNÍKY
Český jazyk Mgr. Milan Šimek
Druhy rýmů.
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_15 _Vzory podstatných jmen rodu středního, město, moře Autor: Regina Byrtusová Předmět: Český jazyk Třída: 4.,5. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Opakujeme základní pojmy
Autor: Mgr. Hana Novotná
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Transkript prezentace:

Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, Metafora Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 312

Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, Nakreslete si do sešitu malý míček a vybarvěte si ho libovolnou barvou. Kolem obrázku pište vše, co vám míček připomíná, v co by se mohl proměnit. Nechte se inspirovat i barvou či měkkostí míčku. Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 312

Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 312

Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, PROČ? NA ZÁKLADĚ PODOBNOSTI slunce kulička planeta citrón knedlík pecka klubíčko vlny kamínek lívanec Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 312

Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, Luštíme tajenku, opakujeme Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 312

Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 312

Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, Vodorovně: literární dílo určené k předvádění na jevišti literární dílo psané veršem jeden z útvarů nespisovného jazyka jinak rozhovor nejmladší druh umění (např.animovaný ………) 1 odstavec básně zvuková shoda hlásek na konci veršů druh rýmu abab Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 312

Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, T D I A L O G F I L M S L O K A R Ý M S T Ř Í D A V Ý Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 312

Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, ETAFORA = přenášení významu na základě vnější podobnosti ___________ barva __________ lidí __________ rosy __________ štěstí __________ vlasy křiklavá moře perly kapka havraní Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 312

Správně přiřaď , rozliš metaforu, personifikaci a přirovnání slunce ráno vstává, studený pohled, suchý jako šindel, okna mrkají do dálky, černý jako noc, perly rosy, červená jako růže, studený vítr uteče, ostrý pohled, pomněnkové oči, hladový jako vlk, maják mrká zdáli Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 312

Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, metafora personifikace přirovnání studený pohled slunce ráno vstává suchý jako šindel okna mrkají do dálky perly rosy černý jako noc ostrý pohled červená jako růže studený vítr uteče pomněnkové oči maják mrká zdáli hladový jako vlk slunce ráno vstává, studený pohled, suchý jako šindel, okna mrkají do dálky, černý jako noc, perly rosy, červená jako růže, studený vítr uteče, ostrý pohled, pomněnkové oči, hladový jako vlk, maják mrká zdáli Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 312

Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, Doplňte k podstatným jménům vždy alespoň jedno slovo tak, abyste vytvořili metaforu: sluníčko ____________ pramen _______ kámen _______ vločky _______ čočka _______ křídlo _____ koš ______ (sedmitečné) beránky __________ hlemýžď _______ kohoutek ______ rameno ___________ ručička _________ matka ________ komora ________ (na obloze) (vlasů) (v uchu) (zubní) (pušky) (ovesné) (řeky, jeřábu) (optická) (hodinek) (dveří) (šroubu) (hrudní) (srdeční) Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 312