Diferenciální počet bez počtů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Organizace táborů a soustředění pro žactvo
Advertisements

SPECIÁLNÍ TEORIE RELATIVITY
Úvod do Teorie her. Vztah mezi reálným světem a teorií her není úplně ideální. Není úplně jasné, jak přesně postavit herněteoretický model a jak potom.
Můj životopis aneb Proč do mně všichi stále kopou?
Jen tak….
Způsoby stanovení ceny
Pracovní pomůcky pro 1.stupeň ZŠ
Útlum VDE vířivými proudy v komoře tokamaku Ondřej Kudláček.
Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb CW01 - Teorie měření a regulace © Ing. Václav Rada, CSc. ZS – 2010/
Karlova Studánka – 1.7. Sbíráme se, snad někam pojedeme.
Základy mechaniky tekutin a turbulence
Dělitelnost přirozených čísel
„Pravá“ PREDACE. Jsem predátor, a chci se nažrat Musím nejdřív kořist nalézt Potom ulovit Potom zpracovat Nakonec sežrat a strávit Musím si dát pozor,
Jak by mohl vypadat ideální pracovní list pro nadaného žáka
ŠTĚPÁN LÍSKOVEC, 4.A Prezentace. Principy úspěšné prezentace Vhodný styl pro příslušnou prezentaci S posluchači je nutné aktivně komunikovat Přednášející.
Roman Menhart Creation of cell state ontology - cell states and cell relation statistics.
Příjemné prožití svátků vánočních a šťastný Nový rok A co Vám a Vašim rodinám přejeme do roku 2015?
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Návštěva Srbska Květen Naše cesta Sloup => Kragujevac 872 km (cca 14hod.) Výjezd – Příjezd –
Matematická část1 1 POPULARIZACE VĚDY A VÝZKUMU V PŘÍRODNÍCH VĚDÁCH A MATEMATICE S VYUŽITÍM POTENCIÁLU MU
Práce s Gimpem Začátek  Ještě než začal tento projekt, tak jsme skládali zkoušku z modulu Gimp. Celá naše třída se snažila, ale bohužel uspěl.
Nejjednodušší hodiny prof. Jan Novotný, CSc. Masarykova univerzita 2013 Kód projektu: CZ.1.07/2.2.00/ Období řešení: 1/ /2014 Moduly jako.
Statistika 2 Aritmetický průměr, Modus, Medián
STRUKTURA A VLASTNOSTI PEVNÝCH LÁTEK
Svoboda a autorita Petr Machala.
Vanilkové Rohlíčky Co potřebuješ? Připrav si…
Vesnice, ve které žiji Velké Karlovice
Multimédia Multimediální prezentace Ročník: 8 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Multimédia 1 Ověřeno ve výuce:
Grafy funkcí Podešva Petr.
Zprovoznění experimentu "Elektronspinová a jaderná magnetické rezonance" pro pokročilé praktikum T. Přeučil, J. Kubant (Gymnázium Jaroslava Seiferta) Ing.
Vypracovaly: Lucie Hotařová a Michaela Brabencová
M I S S I O N R E P O R T by Mr. Johnny (photo documentation) Jimmy Frost (text presentation)
Opakování – starší doba kamenná
Multimédia.
Konference Modelování v mechanice Ostrava,
Goniometrické funkce. Goniometrické funkce Goniometrické funkce jsou funkce, které přiřazují úhlům desetinná čísla. Funkce sinus y = sinα Df < 0⁰ ;
Teorie psychodiagnostiky a psychometrie
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Katarzyna Nogolová. Autor obrázků Tomasz Nogol souhlasí se zveřejněním na Metodickém portálu.
Kéž by více lidí pochopilo smysl a význam těchto slov…
Modulární systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků JmK v přírodních vědách a informatice CZ.1.07/1.3.10/ Domečkologie Projekt učitelé.
Dana Matějovská ° Konference RUV ° FA ČVUT v Praze2 Architekti ctí známé tři principy architektury (Vitruvius) Krása Kvalita konstrukce Účelnost.
PODNEBNÉ PÁSY Mgr. Petra Pitelková Základní školu v okrese Praha-západ navštěvuje 762 žáků. ZŠ HOSTIVICE U Zámecké zdi 1704.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Automatizovaný sklad elektronických součástek Autor : Michal Šrutka.
Matematika pro automobilní obory 20. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
7.6 Doplnění na čtverec Mgr. Petra Toboříková
SPORTOVNÍ DĚTSKÝ DEN & „HOVORČOVICKÁ MÍLE“
Finanční matematika 3. (finanční gramotnost) Jednoduché úrokování
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Početní výkony s celými čísly: násobení
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 2
Porozumění jednoduchému textu 2
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-08
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
CYKLUS S PODMÍNKOU NA ZAČÁTKU (se vstupní podmínkou)
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor:
Jak začínají hádky ? středa, 2. ledna :27
Od medicíny přes koks a železnici až na Slovensko
Početní výkony s celými čísly: dělení
Obhajoba maturitní práce
Název školy: ZŠ A MŠ Březno
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Simulace oběhu družice kolem Země
Početní výkony s celými čísly: násobení
Transkript prezentace:

Diferenciální počet bez počtů Petr Kotlařík

Diferenciální počet

Školitel nás mohl zahrnout nudnou teorií, jak to spočítat… Mohl nás otrávit hned na začátku… Ale místo toho…

Nám ukázal interaktivní grafy…

… a obrázky…

… a my pochopily… Že základní princip je velmi jednoduchý.

Newtonská mechanika začala dávat větší smysl.

A nakonec jsme za pomocí diferenciálního počtu spočítali ideální sud na pivo…

Děkuji Jak školiteli, tak JCMM za umožnění dozvědět se opět něco nového a příjemně strávené odpoledne.