„Slaďování rodinného a pracovního života v ICT průmyslu“ - představení projektu Barbora Slavíčková
Základní Informace Příjemce dotace: Zaměstnavatelský svaz IT průmyslu Registrační číslo: CZ.1.04/3.4.04/88.00180 Doba realizace projektu je od 1. 11. 2012 do 31. 10. 2014
Cíle projektu informační a osvětové působení na obor technologických a informačních technologií v oblasti problematiky genderu odbourávání genderových nerovností a slaďování soukromého a pracovního života zaměstnaných působení na zaměstnavatele/ky v ICT sektoru prostřednictvím dobré praxe
Cílová skupina zaměstnavatelé/ky a zaměstnaní v ICT firmách HR manažeři/rky zapojených ICT firem, muži či ženy vracející se po rodičovské dovolené na trh práce nebo pečující o závislého člena rodiny
Klíčové aktivity Celkem 6 Slouží k naplnění stanovených cílů projektu Všechny KA jsou zaměřené na práci s lidským potenciálem a jeho efektivním využitím Orientují se na potřeby zaměstnaných s ohledem na jejich soukromý život
1) Vzdělávání HR manažerů/ek v oblasti rovných příležitostí + e-learning Cílem zvyšování povědomí, odborné zdatnosti a způsobilosti HR manažerů/ek IT firem HR manažeři/rky firem mají možnost se díky školení seznámit s problematikou zákoníku práce, s fungováním sociálního systému, s připravovanými novinkami ve slaďování rodinného a pracovního života Forma vzdělávací aktivity bude přednáška/workshop a e-learning.
2) Kulaté stoly a konference na téma rovných příležitostí pro ICT průmysl Slouží k přenosu know-how z praxe při realizaci politiky slaďování ve firmách Témata kulatých stolů budou reagovat na aktuální otázky ve společnosti v oblasti slaďování Na konferencích budou přednášet vždy odborníci/ice v oboru, budou prezentovány výsledky pilotních genderových auditů a výsledky analýzy flexibilních forem práce
Harmonogram Vzdělávání HR manažerů/ek semináře budou probíhat 1x za 2 měsíce (celkem 9) a budou jednodenní, pro max. 10-12 osob Kulaté stoly pro HR manažery/ky kulaté stoly budou probíhat 1x za 3 měsíce (celkem 8), pro max. 15-20 HR manažerů/ek IT firem Konference na téma rovných příležitostí pro ženy a muže 1x za rok (celkem 2), určeny pro 80-100 osob, pořádání konferencí je předpokládáno i po ukončení projektu
3) Genderové audity ve vybraných ICT podnicích + analýza flexibilních forem práce Genderový audit bude sloužit k pilotnímu ověření uplatnění genderové citlivosti v oblasti IT Analýza flexibilních forem práce bude studovat současný stav a možnosti flexibilních úvazků pro IT segment Obě aktivity budou sloužit k získání doporučení a návrhů řešení a k jejich přenosu do praxe
4) Zřízení kontaktního místa - Family and Job Friendly Point (FJFP) Jedná se o pilotní provoz zařízení péče o děti Tato KA bude realizována v sídle ICT společnosti eBrána, s. r. o., která je partnerem projektu Odborný/á garant/ka tohoto kontaktního místa se bude zúčastňovat kulatých stolů a konferencí a bude na nich prezentovat výsledky FJFP
5) Zřízení a provoz informačního portálu www.zenyamuzivict.cz Informační portál bude mít propojení na všechny klíčové aktivity projektu Portál bude interaktivní, tzn., že přispívat do portálu budou moci spolupracující zaměstnavatelé/ky, realizační tým projektu, spolupracující organizace, své náměty a připomínky může zasílat i široká veřejnost a zájemci/kyně o tuto problematiku
6) Monitoring a evaluace projektu Jednotliví/é účastníci/e KA budou požádáni o poskytnutí informací ohledně zastoupení žen a mužů v ICT profesích v jejích firmách, forem flexibilních úvazků a pracovní situace zaměstnanců/kyň na rodičovské dovolené Situace v těchto podnicích bude monitorována pomocí dotazníků Úzká spolupráce s FJFP umožní průběžně monitorovat dopady jednotlivých opatření
Děkuji za pozornost Barbora Slavíčková Genderová expertka E-mail : slavickova@svaz-it.cz Tel: 725 146 257 Podrobnější infromace o projektu: http://www.svaz-it.cz/o-projektu-88.html