Regionální kontaktní organizace – kontakty pro Evropský výzkumný prostor jsou součástí sítě regionálních a oborových kontaktních organizací NINET, které.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíle a postupy empirického výzkumu
Advertisements

R i z i k a p r ů z k u m ů v e ř e j n é h o m í n ě n í prof. Ing. Stanislava H R O N O V Á, CSc. prof. Ing. Richard H I N D L S, CSc. Vysoká škola ekonomická.
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Statistická chyba a hladina statistické významnosti
Reprezentativita: chyba pokrytí populace (coverage error) Jindřich Krejčí Management sociálních dat a datové archivy Kurz ISS FSV UK.
Základní soubor a výběrový vzorek
MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A8 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Evaluace pilotního šetření a možnosti zavedení prvků švédského modelu v ČR Jiří Vyhlídal, Iveta Zelenková (FSS MU) Brno, Projekt OP LZZ „Aktivní.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Obsah statistiky Jana Zvárová
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi (KMVP) 0. Poučení z minulých ročníků a novinky od ZS 2013 (2011) poslední aktualizace Jiří Šafr jiri.safr(at)seznam.cz.
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Tazatelská síť.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
Spotřebitelský výzkum
Základy pedagogické metodologie
1 Metody a techniky výzkumu veřejného mínění Kombinované studium - II. cyklus LS 2007/08 Eliška Jungová, IKSŽ, FSV UK.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
2. seminární úkol - projekt PSY117. Týmový projekt  Záměrem tohoto úkolu je vyzkoušet si realizaci jednoduchého výběrového šetření.  Pětičlenné týmy.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
Základy statistické indukce Základní soubor, náhodný výběr Základní statistický soubor (stručněji základní soubor) je statistický soubor, z něhož pořizujeme.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
15: : minut - BLOK 1: epistemologie 15: : minut - BLOK 2: principy kvantitativního přístupu 16: : minut - BLOK 3:
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Náhodné výběry a jejich zpracování Motto: Chceme-li vědět, jak chutná víno v sudu, nemusíme vypít celý sud. Stačí jenom malý doušek a víme na čem jsme.
Základy zpracování geologických dat
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Náhodné výběry a jejich zpracování Motto: Chceme-li vědět, jak chutná víno v sudu, nemusíme vypít celý sud. Stačí jenom malý doušek a víme na čem jsme.
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Úvod do statistiky VY_32_INOVACE_M4r0117 Mgr. Jakub Němec.
1 Tazatelé a dotazovací situace Jan Hartl. 2 CO a JAK?
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Výběrová šetření Výběrové šetření o využívání informačních a komunikačních technologií v domácnostech a mezi jednotlivci.
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Biostatistika 1. přednáška Aneta Hybšová
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
, 2. sněm RVŠ Závěry ankety k novele zákona č. 130/2002 Sb. Zpracovali : B. Tremlová a F. Ježek.
Základy pedagogické metodologie
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
Reprezentativita: chyba výběru Jindřich Krejčí Management sociálních dat a datové archivy Kurz ISS FSV UK.
Metody sociálního výzkumu 5. blok Denní studium LS 2007/
Strategie a metodologie sociálněvědního výzkumu
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Výzkumné techniky Neintervenující výzkumné techniky Sekundární analýza
Metody sociálního výzkumu 3. blok Denní studium LS 2008/ blok.
Závěrečná zpráva ze sociologického výzkumu
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Reprezentativita: chyba výběru Jindřich Krejčí
VOLBY DO EVROPSKÉHO PARLAMENTU 2014 OČIMA ČESKÉ VEŘEJNOSTI
- váhy jednotlivých studií
Co se dá změřit v psychologii a pedagogice?
Sociologický výzkum II.
Reprezentativita: chyba plynoucí z výpadků návratnosti Jindřich Krejčí
Metody a techniky výzkumu II.
Statistika a výpočetní technika
průběžná zpráva z 2. etapy sběru dat
Co říká česká veřejnost?
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Náhodné výběry a jejich zpracování
Transkript prezentace:

Regionální kontaktní organizace – kontakty pro Evropský výzkumný prostor jsou součástí sítě regionálních a oborových kontaktních organizací NINET, které jsou financovány MŠMT prostřednictvím programu EUPRO II. Výzkum – cílové populace Mgr. Jana Hamanová, SC&C Liberec, 7. května 2014

• Výběr • Pravděpodobnost • Reprezentativita • Zobecnění • Cílová populace • Základní soubor • Operacionalizace Jaké termíny dnes uslyšíme? • Opora výběru • Sběr dat • Metoda výběru • Výběrový soubor • Přesnost • Respondent

• Druh zjišťované informace: – Kvalitativní – Kvantitativní – O lidech – jednotlivcích – O jiných jednotkách (domácnosti, firmy, knihy, patenty, texty, školy… )

• Kanály sběru dat aneb jaké máme možnosti: – Osobní rozhovory – Telefonické rozhovory – Self-completed

• Kdy přemýšlíme o výběrech? – Nemůžeme se zeptat všech – Požadujeme specifickou informaci – Máme omezený rozpočet / čas – Vědecký výzkum – Nechceme anketu…

• Co je to anketa? – Neřízený sběr informace – Příliš mnoho neznámých faktorů – Žádná reprezentativita, možnost zobecnění – Zkreslení

zlomi-ukrajina-putinovi-vaz-nebo- potvrdi-jeho/ vec-o-ktere-lide-vubec-netusi html Výsledky ankety: Víte, co je to Kodex mobility bankovních klientů? • Ano, pomohl mi změnit banku. (44) 9 % • Zaslechl jsem o tom. (70) 14 % • Vůbec nevím, o co jde. (383) 77 % Celkem: 497 odpovědí

Cílová populace  definovaná s ohledem na cíle výzkumu  obecná definice nebo detailní definice pro konkrétní výzkum  jednoznačné určení budoucího respondenta výzkumu – přesná operacionalizace  firmy / instituce nebo domácnosti / jednotlivci  základní soubor (statistické závěry)

• Reprezentativita – vlastnost zaručující, že výběr bude dobře odrážet charakteristiky základního souboru • charakteristiky zjevné (sociodemografické / geografické proměnné) • charakteristiky skryté (postoje, názory, znalost)

• Reprezentativita závisí na: – Přesnosti vymezení populace – Adekvátnosti výběru – Homogenitě / heterogenitě populace • reprezentativitu výběrového souboru dokáže nejlépe zajistit náhodný (= pravděpodobnostní) výběr, kdy má každý prvek základního souboru stejnou šanci (=pravděpodobnost) dostat se do výběru

• Metoda výběru – Pravděpodobnostní – Ostatní (kvótní, záměrný, snow-ball atd.)

• Výběrový soubor vs. vzorek – jaký je v tom rozdíl? – jak přesný je můj výběr? – co všechno mě to bude stát?

• Velikost výběrového souboru je dána: – cíl výzkumu – základní cílová populace – požadovaná přesnost výsledků – srovnatelnost – finanční náročnost & návratnost investice – časové hledisko

• Přesnost výsledků – velikost souboru Tabulka hodnot vychází z předpokladu pravděpodobnostního výběru.

• Přesnost výsledků – návratnost

Monitoring • Počet kontaktovaných osob / firem • Počet odmítnutých • Počet nevyhovujících / mimo screening, kvótu • Počet nezastižených • Počet nemocných • Celková návratnost • Poměr odmítnutí / respondenti • Regionální přehledy • Přehledy podle sociodemografických nebo jiných charakteristik

• Co s výběrem souvisí? – Screening – Kvóty – Váhy – Komparace – Projekce