Efektivní internetová kampaň … jak to zjistit konference o PPC Tomáš Jindříšek 22.5. 2007.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Vstupte úspěšně na online trh ACOMWARE s.r.o. • Hvězdova 1689/2a, Praha 4 • Tel.: •
Jak úspěšně inzerovat pomocí PPC. Obsah (aneb co všechno se dozvím )  Pro koho je PPC vhodné  Hlavní výhody pro klienta  Proč používat právě.
Město Týniště nad Orlicí pro občany SNÍŽENÍ NÁKLADŮ PRO VAŠE DOMÁCNOSTI, FIRMY, OBČANSKÁ SDRUŽENÍ A BYTOVÁ DRUŽSTVA.
Analýza návštěvnosti v SEO/SEM Marek Prokop, H1.cz.
Využití potenciálu mobilního kanálu
Mobilní display kampaně
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
Zahraniční inspirace Mobile Internet Fórum Marián Nič Crazy Tomato, s. r. o
SEO pro novou firmu Bartošová Lenka 3MA
Školení zaměstnanců web + intranet v Praze.
Vertikální cílení online kampaní…
Dynamické rozvozní úlohy
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
Výsledky NetMonitoru a AdMonitoringu za červenec 2008 Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) MEDIARESEARCH, a. s. a GEMIUS, S. A
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
Internetový obchod v ČR 2005 / 2006 Konference SAEC, , Bratislava Josef Suchánek APEK - Asociace pro elektronickou komerci.
Obsah  Představení  Úrovně cílení na zákazníky  Co je to segmentace  Workshop –prototyp segmentace ihned a ručně.
Online prodeje jako součást multikanálového přístupu v praxi
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Vyhodnocení efektivnosti internetové reklamní kampaně – případová studie Bc. Milan Hnátek.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Pojmy a interpretace.
HAMÉ NABÍDKA CO-PROMOTION Česká republika Slovensko
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
E-knihovna pro knihovníky Seminář E-knihy III, NTK,
Úkoly nejen pro holky.
Budování mini webů pro získávání nových klientů CK je tak snadné.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
Peníze.CZ - první finanční server pro každého INTERNET A FINANČNÍ INSTITUCE Láska z donucení nebo cesta k prosperitě ? Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Internet jako nástroj vlivu aneb kde jsme a co nás čeká Tom áš Jindř íš ek Konference Internet
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Nové funkce v novém Skliku
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Internetová reklama a reklama pro internetové stránky Školení Market Express.
Microsites systém satelitních webů od SEO EXPERTA 1.
PPC Cílená, měřitelná a efektivní reklama Aleš Miklík, Lupa.cz.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
1 Základy marketingového výzkumu Online marketing.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
PPC reklama pro B2B firmy Ing. Jana Žujová PPC specialist.
_ KOMUNIKAČNÍ A MEDIÁLNÍ STRATEGIE KAMPANĚ NA 1.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
… najdu tam, co neznám! Měření efektivity PPC reklamy.
Když image generuje výkon a PPC buduje značku …. 2 Jak budovat značku na internetu? Bannery Nestandardní plochy Soutěže PPC PR … (SEO, blogy, microsites,
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
SEO konzultant 3 pilíře úspěchu SEO pro B2B v praxi Sova Konference,
EFEKTIVNÍ SPONSORING Tomáš Klečka,
Představení Úvod Celé je to pojaté spíše jako představení služby a jejích možností, nežli konkrétní ukázky Lukáš Čochner.
Transkript prezentace:

Efektivní internetová kampaň … jak to zjistit konference o PPC Tomáš Jindříšek

2 Vývoj internetové reklamy… Následovat krysaře… ? Začátek tisíciletí Online reklama (banner) 2006 – 2007 Výkonnostní reklama ? ???

3 Imagebannerová reklama •Líbivá, atraktivní •Emoční, působivá •Ráda se nechá obdivovat •Může být vyčnívající •Nepodbízí se •Nápaditá… Vlastnosti a výhody •Přímočarý •Efektivní •Jde rovnou na věc •Je hodnocený dle výsledků •Je exaktně měřitelný… •Zná svoji konkurenci PPC reklama Nevýhody •Ne každá o sebe dbá… •Je tam, kde o ní nestojí •Je na ní více vidět, když nestojí za nic •Je třeba do ní hodně investovat… •Ne každý říká, co očekáváme •Nezáleží mu na vzhledu •Podbízí se •Hodně kandidátů na „úlovek“ •Často mu jde jen o jedno (konverze) Srovnání reklamy online …jako žena …jako muž

4 Image kampaň Zvýšení povědomí o značce Oslovení širší skupiny lidí Interaktivní bannery Kreativita Výkonnostní reklama, PPC Zákazník aktivně hledá = práce s klíčovými slovy Zákazník se zajímá o téma = práce s kontextem Alternativní formáty Spolupráce se specializovanými weby Přímé oslovení CS Ankety, PR články, soutěže SEO Optimalizace pro vyhledávače Nastavení kampaně dle cílů

5 Bannerová reklama Viral Marketing Budování komunity Marketing povědomí o službě zvažování a zkouška nanečisto rozhodnutí o službě klient je advokátem PPC, SEO Online PR Obsah webu Efekt nástrojů online komunikace

6 Jak udržet zákazníka Metoda obráceného trychtýře Důležité je, aby zákazník v každé fázi internetové propagace neztratil zájem - microsite - uzpůsobený web - korporátní web - připraveni i v reálu… reklama

7 Čím zaujmout Cestovní kancelář Nejlepší zájezdy do celé Evropy. Rezervujte do % sleva! Cestovní kancelář zájezdy, dovolená: Bulharsko, Řecko, Itálie, Egypt, Tunisko a další. Povinné ručení on-line Povinné ručení on-line. Porovnání, nabídka, sjednání všech pojišťoven Povinné ručení 2007 Jediné skutečně nezávislé srovnání všech nabídek povinného ručení v ČR Neobvyklý text (nepragmatický) – response rate vyšší až o 20 procent Buďte naléhaví

8 Cesta zákazníka na internetu Je nutné…. Nevystrašit ho Budovat vztah postupně Většinou zákazníka nezískáme hned…

9 Online PR Ponákupní chování a věrnost značce Identifikace potřeby Hledání dalších informací k rozhodnutí Povědomí o značce Reklama ve Vyhledávačích, PPC Rozhodnutí o nákupu Navigace podle potřeb Doporučení na webu Image kampaň Newsletter magazín: novinky, akce Optimalizace webu pro vyhledávače Member-get -member Věrnostní program Member-get -member: Reklama ve Vyhledávačích, PPC Cesta zákazníka na internetu

10 Přehled investic Image-bannerová reklama PPC Barter SEO Speciální domluvy

11 Zkušenosti z trhu práce… kdy se vyplatí •Jarní kampaň – image-bannerová reklama pro jobs.cz •Jeden měsíc – 7 serverů •Výsledky • kliknutí •cena ,- Kč •171,- Kč za jeden proklik •Závěry •Rozdíl je výrazný… •Ale nedá se to nastavit u neproduktových kampaní •U PPC není možné komunikovat image •Zaměřit se na AdWords jako na nástroj, který primárně bude použit pro dosažení číselných cílů (počty vystavených CV, agentů, udržení konverzního poměru, apod.) •Jarní kampaň – PPC kampaň pro jobs.cz •Google AdWords – jeden měsíc • kliknutí •cena ,- Kč •3,30 Kč za jeden proklik

12 Nezapomínejte na staré přátelé Přednostní výpis Obchodní centra \ Nákupní a zábavní centra \ Praha

13 Palác Flóra – výsledky Celková investice za rok ,- Kč DatumZobrazeníKliknutí 05/ / / / / / / / / / / / /

14 Jak vnímat úspěšnost PPC… KROK 1KROK 2 KROK 3KROK 4 ZobrazeníProklik Chování na webuAkce

15 Co tedy měřit? ROI Kampaň • podíl přístupů z jednotlivých formátů kampaně Efekt kampaně •efekt kampaně na návštěvnosti •konverzní poměry –registrace –využití interaktivních prvků • „heat mapa“ webu –Nejčastěji navštěvované sekce, odkazy

16 Případová studie - BT Business E-Shop •Pozadí –Zasílání měsíčního katalogu –Interní seznam –Volba využití –Segment SME •Cíle –Generování přímých zisků –Objednání zboží –Učení a trvalá optimalizace

17 Top nav, 19 % Promo, 17 % Hlavní nabídka, 4 % Tiskárny a faxy, 11 %Kancelářské potřeby, 7 % Obchodní sítě, 12 % Pevné telefony, 15 %Software, 6 % Balíčky, 9 % Výpočetní technika, 7 %

18 BT Business E-Shop - duben Akce 27 CPA – 333 £ Náklady na doručení 0,06 £ ROI – 0,32 Odesláno Náklady na odeslání 0,04 £ Celkové náklady 8107,72 £ Poměr otevřených – 24,48 % Kliknuto CPC – 2,29 £ CR – 0,69 % CTR – 11,43 % Otevřeno Náklady na otevření 0,26 £ £ 2 848,33 £ ARPU – 105,49 £ Doručeno Odmítnuto – 30,59 %

19 13 % celkového rozpočtu určeno na on-line reklamu Testování - On-line reklama zlepšuje celkové výsledky mediálního mixu 1 % celkového rozpočtu určeno na on-line reklamu 187% zvýšení brandingu 232% zvýšení brandingu Branding zde představuje průměr hodnot: podporované povědomí o značce, prohlášení o image značky a vyzkoušení produktu zákazníkem.

20

21 Diskuze a dotazy

22 Kontakt Tomáš Jindříšek Divison Director OgilvyInteractive Praha 7, Přívozní 2a, mobil telefon fax