Slovní úlohy řešené soustavou rovnic

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu.
Advertisements

Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
Sčítání celých čísel.
Krychle Síť, povrch, objem
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy O pohybu 2.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rostoucí, klesající, konstantní
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o společné práci
Goniometrické funkce Sinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
. Kvadratická funkce ° Narýsuj: -1 -1
Kdo chce být milionářem ?
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Části kruhu Matematika 8 – I.díl
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Celá čísla Zapiš celá čísla, která jsou mezi: a) -8 a -5 d) -3 a 4
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Úpravy algebraických výrazů
Zábavná matematika.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozcvička Urči typ funkce: Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Přednost početních operací
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Exponenciální rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Troj č lenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Rovnice s parametrem. Vypočítejte rozměry obdélníku, pro který platí: Délku zmenšíme o 5 m a šířku zvětšíme o 10 m, a tím se obsah zvětší o 300 m 2. a)
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dělení lomených výrazů
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastMatematické vzdělávání PředmětMatematika Tematický.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Přímá úměrnost Ing. Kamila Kočová
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy na soustavy rovnic
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Transkript prezentace:

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Autorem materiálu a všech jeho částí je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Jirka s maminkou byl na nákupu. Maminka koupila 2 kg broskví a 5 kg brambor a platila 173 Kč. Sousedka koupila 3 kg broskví a 4 kg brambor a platila 186 Kč. Kolik stál 1 kg broskví a 1 kg brambor? 1kg broskví ........... x Kč 1kg brambor ......... y Kč 1. nákup ................ 173 Kč Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. 2. nákup ................ 186 Kč 1kg brambor stojí 21 Kč a 1kg broskví stojí 34 Kč.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Ve družině je 42 žáků, chlapců je o 4 více než děvčat. Kolik je v družině chlapců a kolik děvčat? počet chlapců ....... x počet děvčat ......... y celkový počet ........ 42 Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. rozdíl ......................4 Ve družině je 23 chlapců a 19 dívek.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Podíl dvou čísel jsou 4, jejich součet je 75. Urči obě čísla první číslo ......... x druhé číslo ......... y podíl ................... 4 součet ................. 75 Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. První číslo je 60 a druhé 15.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Otec je 3x starší než syn. Za 8 let bude otec o 28 let starší než syn. Kolik let je otci a kolik synovi? otec ........... x syn ............ y za osm let otec .......... x + 8 syn ............y + 8 Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. Otci je 42 let a synovi je 14 let.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Součet dvou čísel je 61. Dělíme-li větší z nich menším, dostaneme podíl 6 a zbytek 5. Která čísla to jsou? první číslo .......... x druhé číslo ......... y podíl .................. 6 zb.5 součet ................. 61 Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. První číslo je 53 a druhé 8.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Do obchodu přivezli 50 čtvrtkilových balení másla dvojího druhu. Levnější po 16 Kč za kus a dražší po 18 Kč za kus. Kolik kterého másla bylo v dodávce, jestliže její celková cena byla 844 Kč? levnější máslo ........ x ks dražší máslo .......... y ks celkem ................... 50 ks Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. cena lev. másla ..... 16x Kč cena draž. másla .. 18y Kč celkem ................... 844 Kč V dodávce bylo 28 kusů levnějšího a 22 kusů dražšího másla.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Škola zakoupila celkem 80 květináčů v celkové hodnotě 2 832 Kč. Menší květináče byly po 32 Kč, větší po 40 Kč. Kolik bylo kterých? menší květináč ........ x ks větší květináč .......... y ks celkem ................... 80 ks Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. cena men. květ. ..... 32x Kč cena vět. květ ........ 40y Kč celkem ................... 2832 Kč Škola zakoupila 46 menších a 34 větších květináčů.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Libor si střádal pětikorunové a dvoukorunové mince. Když jich měl 50, zjistil, že uspořil 190 Kč. Kolik nastřádal mincí dvoukorunových a kolik pětikorunových? dvoukoruny …....... x ks pětikoruny ….......... y ks celkem ................... 50 ks celkem ................... 190 Kč Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. Libor nastřádal 20 dvoukorun a 30 pětikorun.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Zvětšíme-li délku obdélníka o 2 m a zároveň zmenšíme šířku o 1 m, zůstane jeho obsah nezměněn. Jestliže však délku o 1 m zmenšíme a zároveň šířku o 2 m zvětšíme, zvětší se obsah o 9 m2. Jaké jsou rozměry obdélníku? délka …....... x m šířka …........ y m obsah .......... xy m2 Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. Délka obdélníku je 8 metrů a jeho šířka je 5 metrů..

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Ve firmě je dvakrát tolik mužů jako žen. Žen je o 255 méně, než mužů. Kolik zaměstnanců má firma? muži ....... x ženy ........ y Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. Ve firmě je zaměstnáno 765 lidí.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Dá-li Hana Sylvě tři bonbóny, bude mít stále ještě o jeden bonbón více. Dá-li Sylva Haně jeden bonbón, bude jich mít Hana dvakrát více než Sylva. Kolik bonbónů má každá z nich? Hana ....... x Sylva ........ y Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. Hana má 17 a Sylva 10 bonbónů.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Dvojnásobek rozdílu dvou neznámých čísel je 16. Třetina jejich součtu je 18. Urči tato čísla. 1. číslo ....... x 2. číslo ........ y Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. První číslo je 23 a druhé číslo je 31.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Firma objednala za 4 560 Kč stolní a nástěnné kalendáře. Stolní stál 62 Kč, nástěnný 135 Kč. Za došlý balík firma zaplatila 5 290 Kč. Po rozbalení zjistili, že počty kalendářů byly prohozeny. Kolik kterých kalendářů bylo původně? stolní ............ x nástěnný ........ y Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. Bylo objednáno 30 stolních a 20 nástěnných kalendářů.

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic Po okruhu dlouhém 2 500 m jezdí dva motocykly. Potkávají se každou minutu, jezdí-li proti sobě. Jezdí-li týmž směrem, potkávají se každých pět minut. Urči jejich rychlosti. 1. motocykl ............ x km/h 2. motocykl ............ y km/h Stejný směr – součet délek úseků, které urazí za 1min, se rovná celému okruhu Soustavu rovnic řeš vhodnou metodou. Opačný směr – rychlejší motocykl urazí za 5 minut o 1 okruh více Rychlejší motocykl jel 90 km/h a pomalejší 60 km/h.