zpracovaný v rámci projektu EU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Advertisements

Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ • Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. • Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
zpracovaný v rámci projektu EU
CELKOVÝ ODPOR REZISTORŮ SPOJENÝCH V ELEKTRICKÉM OBVODU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli za sebou
zpracovaný v rámci projektu EU
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
zpracovaný v rámci projektu EU
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli vedle sebe
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz, Kamenný Přívoz 53, Kamenný Přívoz Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 05.
Kdo chce být milionářem ?
Základní škola, Husova 276, Podbořany, okres Louny
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
výpočet obvodu a obsahu
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Obecný postup řešení těchto typů jednoduchých příkladů:
zpracovaný v rámci projektu EU
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Elena Kolarovská Období:prosinec.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Vzdělávací obor: Matematika
zpracovaný v rámci projektu EU
Matematika a její aplikace
zpracovaný v rámci projektu EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
zpracovaný v rámci projektu EU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_61.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
zpracovaný v rámci projektu EU
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název materiálu: ŘAZENÍ SPOTŘEBIČŮ – výklad učiva.
Matematika a její aplikace Odčítání celých čísel VY_42_INOVACE_32 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
zpracovaný v rámci projektu EU
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
zpracovaný v rámci projektu EU
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
zpracovaný v rámci projektu EU
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu:
Fyzika + Elektřina. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 1 Číslo.
Paralelní zapojení rezistorů
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Paralelní řazení rezistorů
Výpočty rezistorů 1. příklad: Vypočítej výsledný odpor rezistorů zapojených za sebou. R1 R2 R3 R4 R7 R6 R5 R1 = 100 Ω R2 = 50 Ω R3 = 25 Ω R4 = 75 Ω R5.
07 ZAPOJOVÁNÍ REZISTORŮ - SÉRIOVĚ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_06 Zákony.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Zapojování rezistorů Řazení rezistorů Název školy
Sériové zapojení rezistorů
Transkript prezentace:

zpracovaný v rámci projektu EU Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace Pořadové číslo projektu: CZ.1.07 / 1.4.00 / 21.3575 Šablona: III/2: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 17F - Elektřina Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_17F_05 Cílová skupina: Žáci 2. stupně – 9. ročník Ověření ve výuce: ANO Třída: 9. Datum: 23.11.2012

Elektřina – zapojení rezistorů Téma: Elektřina – zapojení rezistorů Autor: Mgr. Ilona Kosová Anotace: Materiál je určen pro práci na interaktivní tabuli nebo pro práci s ICT technikou. Prezentuje nové učivo - sériové a paralelní zapojení rezistorů. Výpočet výsledného odporu při různém zapojení. Klíčová slova: Sériové, paralelní zapojení rezistorů, výsledný odpor, výsledný proud, výsledné napětí Metodické poznámky: Sériové a paralelní zapojení rezistorů. Vzorově řešené příklady a pak příklad na procvičení. Žáci pracují ve školních sešitech a kontrolou provádějí na interaktivní tabuli.

ELEKTŘINA Zapojení rezistorů

Rezistory můžeme zapojit dvěma způsoby: SÉRIOVĚ = za sebou PARALELNĚ = vedle sebe

SÉRIOVÉ ZAPOJENÍ REZISTORŮ

I … elektrický proud je stejný v celém obvodu R … výsledný odpor R = R1 + R2 U1… napětí na prvním odporu U1 = I . R1 U2… napětí na druhém odporu U2 = I . R2 U … výsledné napětí U = U1 + U2

VZOROVÝ PŘÍKLAD R1= 100 Ω R2= 20 Ω I = 0,5 A Máme sériové zapojení dvou rezistorů R1= 100 Ω R2= 20 Ω I = 0,5 A Vypočítej výsledný odpor sériově zapojených rezistorů. Vypočítej napětí na každém rezistoru. Vypočítej výsledné napětí.

Řešení R = R1 + R2 R = 100 + 20 R = 120 Ω U1 = I . R1 U2 = I . R2 U = U1 + U2 U1 = 0,5 . 100 U2 = 0,5 . 20 U = 50 + 10 U1 = 50 V U2 = 10 V U = 60 V Výsledný odpor sériově zapojených rezistorů je 120 Ω. Napětí na prvním rezistoru je 50 V, na druhém 10 V. Výsledné napětí je 60 V.

VZOROVÝ PŘÍKLAD R1= 500 Ω R2= 40 Ω U1 = 50 V Vypočítej výsledný odpor sériově zapojených rezistorů. Vypočítej proud protékající obvodem. Vypočítej napětí na druhém rezistoru. Vypočítej výsledné napětí.

Řešení R = R1 + R2 R = 500 + 40 R = 540 Ω I = U1 : R1 I = 50 : 500 I = 0,1 A U2 = I . R2 U = U1 + U2 U2 = 0,1 . 40 U = 50 + 4 U2 = 4 V U = 54 V Výsledný odpor je 540 Ω. Proud protékající obvodem je 0,1 A. Napětí na druhém rezistoru je 4 V. Výsledné napětí je 54 V.

PARALELNÍ ZAPOJENÍ REZISTORŮ

U … elektrické napětí je stejné v celém obvodu R … výsledný odpor

I1… proud protékající prvním rezistorem I1 = U : R1 I2… proud protékající druhým rezistorem I2 = U : R2 I … výsledný proud I = I1 + I2

VZOROVÝ PŘÍKLAD Máme paralelní zapojení dvou rezistorů. R1 = 200 Ω R2 = 400 Ω U = 24 V Vypočítej výsledný odpor paralelně zapojených rezistorů. Vypočítej proud protékající každým rezistorem. Vypočítej výsledný proud.

Řešení I1 = U : R1 I1 = 24 : 200 I1 = 0,12 A I2 = U : R2 I2 = 24 : 400 I = I1 + I2 I = 0,12 + 0,06 I = 0, 18 A Oba zlomky převrátíme na opačné Výsledný odpor dvou paralelně zapojených rezistorů je 133,3 Ω. Proud protékající prvním rezistorem je 012 A, druhým rezistorem 0,06 A. Výsledný proud je 0,18 A.

Samostatná práce R1 = 10 Ω R2 = 3 Ω R3 = 5 Ω Vypočítej výsledný odpor. R4 … výsledný odpor sériově zapojených rezistorů R2, R3 R … výsledný odpor paralelně zapojených rezistorů R1 , R4

Řesení samostatné práce

Zdroje: Fotografie vlastní Texty vlastní - software: MICROSOFT CORPORATION. Microsoft®OfficePowerPoint® 2003 (11.5529.5606). Součást produktu Microsoft Office Professional Edition 2003. Copyright © 1987-2003 Microsoft Corporation [software]. Oprávněný uživatel: Základní škola a mateřská škola Dvorce, okres Bruntál, příspěvková organizace.