s dopravní infrastrukturou

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STROJE PRO VÝSTAVBU KOMUNIKACÍ
Advertisements

Využití pryžového granulátu z ojetých pneumatik v silničním stavitelství Ministerstvo dopravy Mgr. Václav Mráz.
s dopravní infrastrukturou
O firmě působení na trhu již 20 let jako autodoprava
Cenové soustavy v Aspe®
Ing. Václav Valentin, TOTAL Bitumen
TÉMA 2 VÝSTAVBA, ÚDRŽBA, OPRAVY, ŽIVOTNOST VOZOVEK A EKONOMIKA
KAMENIVO SPŠ stavební, České Budějovice.
PRÁCE NA HRUBÉ SPODNÍ STAVBĚ
Zkoušení asfaltových směsí
Ing. Jan David TPA ČR, s.r.o., České Budějovice
s dopravní infrastrukturou
s dopravní infrastrukturou
Kontrola TDI – laminátové podlahy
Degradační procesy Magnetické vlastnosti materiálů přehled č.1
POJIVA Mají schopnost spojovat drobné i větší kusy hmoty v soudržný a pevný celek Chemická - vzdušná ( vápno, sádra ) - hydraulická (hydraulické vápno,
Stavebnictví Pozemní stavby Výroba betonu(STA23) Ing. Naděžda Bártová.
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, oblast podpory 1.5 Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zvyšování.
Zkoušení hydraulicky stmelených materiálů
Foukaná izolace pro široké použití
NAVRHOVÁNÍ A POSOUZENÍ VOZOVEK
Název operačního programu:
Název operačního programu:
VOZOVKA A JEJÍ FUNKCE Základní pojmy Kluzná vrstva Obrusná vrstva KRYT
Téma 11, plošné konstrukce, desky
Tato prezentace byla vytvořena
Stavba, oprava a rekonstrukce cementobetonových vozovek
NK 1 – Konstrukce – část 2A Přednášky: Doc. Ing. Karel Lorenz, CSc.,
Úpravy krmiv.
Dopravní charakteristiky
Dopravní a liniové stavby
s dopravní infrastrukturou
s dopravní infrastrukturou
s dopravní infrastrukturou
Pokládka Nářadí a materiál. Pokládka Nářadí a materiál.
Dopravní a liniové stavby
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
TRUHLÁŘ I.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Příprava lepících směsí
Dopravní a liniové stavby
10 Logistická struktura a plánování v servisních podnicích a útvarech
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Dopravní a liniové stavby Bezpečnostní zařízení
Broušení Slouží k vyhlazování povrchů materiálů. Obrábění probíhá pomocí zrn. Nástrojem je brusný papír nebo plátno. Skládají se z podkladového materiálu,
Výkony silniční hromadné osobní dopravy
Dopravní a liniové stavby
Způsoby nanášení nátěrových hmot
Lepení dřeva Teorie lepení
Strojírenství Strojírenská technologie Tváření - úvod (ST28)
Systémy hospodaření s dopravní infrastrukturou Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta stavební, VŠB-TU Ostrava.
Standardy pro vrstvy konstrukcí vozovek Ing. Stanislav Smiřinský
Návrh složení cementového betonu.
Technologie provádění CB krytů
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_MATERIÁL HYDROIZOLACE_Z1
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad problematiky poruch panelových staveb.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje výklad podlahových krytin, druhy dlažeb.
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum: duben 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum:červen 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_20-20 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_20-06 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
stavba č.0065 Strahovský tunel 2.stavba (část 2.B Hloubený tunel MO) -
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_23-20
ZKOUŠKY KAMENIVA velikost zrn
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Recyklace vozovek za horka
Nízkoteplotní asfaltové směsi
Půdy.
Transkript prezentace:

s dopravní infrastrukturou Systémy hospodaření s dopravní infrastrukturou Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta stavební, VŠB-TU Ostrava

Technologické postupy-opravy a obnovy vozovky Postřiky Postřik pojiva na povrch vozovky s podrceným drobným kamenivem: regenerační – k zamezení vzniku a šíření trhlin infiltrační – proniknutí pojiva do otevřené struktury staré konstrukce spojovací – spolupůsobení vrstev (bez podrcení) Nátěry zlepšení protismykových vlastností chrání starou vozovku před pronikáním vody zlepšení vlastností tmelů a oddaluje šíření povrchových poruch původní vozovky

Technologické postupy-opravy a obnovy vozovky Dělení z hlediska účelu použití zdrsňovací uzavírací použitého pojiva asfaltové z ředěných asfaltů, emulzí, dehtů teploty nanášeného pojiva za horka (asfalty) za tepla (ředěné asfalty a emulze) za studena (ředěné asfalty a emulze) technologie Jednovrstvé Jednovrstvé s děleným podrcováním Jednovrstvé s dvojitým podrcováním dvouvrstvé Nátěry

Základní rozdělení pojiv pro postřiky a nátěry Vlastnosti kameniva pro použití na nátěry

Dávkování pojiva a kameniva na nátěry

Vlastnosti podkladu očištěný, zbavený prachu, opravené výtluky Teplota ovzduší Postřik asfaltem min. 15°C Postřik ředěnými asfalty a emulzemi min. 10°C Mechanismy Zametací stroj v kombinaci s vysavačem Distributor živice s tryskami, zajišťujícími překryv postřiku Podrcovač Zhutňovací válce (5 – 10 t) Přepravník pojiva Nakladač na kamenivo Autocisterna s kropicím zařízením

Schéma zhotovování postřiku a nátěrů

Technologické postupy-opravy a obnovy vozovky Tenké kalové zákryty - povrchové úpravy vozovky zhotovené ze směsi kamenné moučky, drobného a hrubého kameniva a asfaltové emulze. Nezvyšují únosnost vozovky, ale chrání ji proti působení vody, počasí a nadměrnému opotřebení. Emulzní kalové zákryty – jemnozrnná směr kameniva, obsah zbytkového pojiva 7 – 9 % jemnozrnné, s max. zrnem 4 mm - EKZJ univerzální, s max. zrnem 8 mm - EKZU hrubozrnné, s max. zrnem 11 mm - EKZH Emulzní mikrokoberce (protismykové úpravy) jemnozrnné, s max. zrnem 4 mm - EMZJ univerzální, s max. zrnem 8 mm - EMZU hrubozrnné, s max. zrnem 11 mm + podíl kameniva 16 mm - EMZH

Porovnání mezních čar zrnitosti kameniva pro EKZ

Schéma strojního zařízení na výrobu a rozprostírání EKZ

Úprava příčného profilu vozovky za tepla (Reshape) Vyhřátí vrstvy původní vozovky na 160°C, rozpojení, promíchání a zhutnění do požadovaného profilu a zhutnění. Použití: pro malé deformace povrchu vozovky, nezasahující do ložní vrstvy krytu a podkladu původní asfaltové pojivo je měkké a výrazně nezestárlo Vlastnosti původní asfaltové směsi se neupravují, není třeba dalších stavebních materiálů. Tl. prohřáté a přepracované vrstvy do 40 mm. Postup: odstraní se vodorovné značení při větším množství výtluku se tyto opraví mrazové trhliny, procházející více vrstvami vozovky je třeba opravit na celou výšku (přeřezání a zalití vhodnou zálivkou) - oprava – pracovní rychlost 3m/min., mimo zástavbu, hutnění (10 t) obnovení provozu po 24 h

Schéma strojní sestavy na úpravu příčného profilu asfaltové vozovky bez přidání nové směsi

Úprava příčného profilu vozovky za tepla s přidáním vrstvy asfaltové směsi bez promíchání (Repave) Úprava rovinatosti povrchu vozovky, úpravu nivelety s přidáním tenké vrstvy kvalitní asfaltové směsi bez úpravy vlastností (přidání asfaltu nebo změna čáry zrnitosti). Prohřátí původní směsi na 120 – 130 °C, její rozpojení a úprava do požadovaného příčného profilu a následné přidání nové vrstvy 20 – 30 mm (AKT), jejich společné dohutnění. Postupy: Jeden klíčový stroj – upravuje původní směs (ohřev do 20 mm), rozpojení, rozprostření, předzhutnění a také pokládá novou směs. Dva klíčové stroje – rozehřátí směsi, rozprostření, předzhutnění provede stejné strojní zařízení jako u úpravy profilu vozovky za tepla. Následně běžným silničním finišerem se rozprostře nová směs.

Schéma strojní sestavy na úpravu příčného profilu asfaltové vozovky s přidáním nové směsi