Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Advertisements

Emise spalovacích motorů
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
stlačený zemní plyn vs. nafta
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Spalování a jeho produkty. Emise a jejich snižování
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Vyhodnocení dotazníkového.
Palivová soustava vznětových motorů
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
Měření emisí zážehového nebo vznětového motoru
Emise automobilů Michal Jílek, 9.C ZŠ Šumperk, Dr. E. Beneše 1.
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Hybridní pohon Vojtěch frajt
možnosti a význam použití
Seminář „ Vápno, cement, ekologie“, Skalský dvůr1 IPPC v cementářském a vápenickém průmyslu -teorie -skutečnost -připravovaná novela.
Spalovací motory vznětové
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Automobily a výfukové plyny
Znečišťování ovzduší výfukovými plyny
AUTOR : PATRIK MAHNERT SŠ EDUCHEM A.S. OKRUŽNÍ 128 MEZIBOŘÍ
OP Vzdělání pro konkurenceschopnost Moderní absolvent strojírenství Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Projekt: UČÍME SE V PROSTORU Oblast: Stavebnictví
Kvalita benzínu a nafty – oktanové a cetanové číslo
EKONOMICKÉ NÁSTROJE V NOVÉM ZÁKONĚ O OCHRANĚ OVZDUŠÍ Seminář v Senátu PČR „Návrh nového zákona o ochraně ovzduší“ 16. února 2010 Odbor ochrany ovzduší.
Spalovací Turbína.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
MĚŘENÍ EMISÍ ZÁŽEHOVÉHO MOTORU.
Žilová, Stoklasová, Pavlíková 3.O
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ Konstrukce.
VLIV PRŮMYSLU NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Čtyřdobý vznětový motor – konstrukce, popis činnosti
Vysoká škola chemicko-technologická v Praze Ústav plynárenství, koksochemie a ochrany ovzduší Technická 5, Praha 6 Školitel: Ing. Ivan Víden, CSc.
Měření emisí u zážehového motoru
Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. Druhá úroveň Třetí úroveň Čtvrtá úroveň Pátá úroveň Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá úroveň.
Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá úroveň Třetí úroveň –Čtvrtá úroveň »Pátá úroveň 1 Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá.
ALTERNATIVNÍ POHONY AUTOMOBILŮ Miroslav Kubíska
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Sondy Vypracoval: Ing. Bc. Miloslav Otýpka Kód prezentace: OPVK-TBdV-IH-AUTOROB-AE-3-ELP-OTY-003 Technologie budoucnosti do výuky CZ.1.07/1.1.38/
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY – POHON CNG Z POHLEDU VÝROBCE Josef Jeleček TEDOM.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Elektronické zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Palivová soustava vznětového motoru OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti 1. Spalovací motor jako zdroj energie. 2. Charakteristika automobilových paliv. 3. Pracovní.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Centrální zásobování teplem Kulatý stůl Hospodářská komora ČR Ing. Pavel Bartoš viceprezident HK ČR , Praha.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 3.3 Ovládací a signalizační.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Elektrické ohřívače vody.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Tato prezentace byla vytvořena
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana ZMRHALOVÁ
Obor: Elektrikář - silnoproud Ročník: 3. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Ochrana ovzduší IV (pp+ad-blue)
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
EVROPSKÝ TÝDEN MOBILITY
Vysoké učení technické v Brně
Vysoké učení technické v Brně
Obor hodnot funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Yvonna Vančurová. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Škola.
Vývoj CNG v České republice
Vojtěch Razima Societas Rudolhpina
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Rozdělení Podle způsobu zapálení pohonné směsi  Zážehové motory  Vznětové motory Podle počtu pracovních dob  Dvoudobé motory  Čtyřdobé motory.
Záměr bioplynové stanice pro Prahu
STUDIE PROVEDITELNOSTI ZAVEDENÍ NÍZKOEMISNÍ ZÓNY NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA BRNA „Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí.
Transkript prezentace:

Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů Ing. Jaromír Stejskalík Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Evropské mezní hodnoty emisí škodlivin pro vznětové motory osobních automobilů Údaje jsou uváděny v g/km

Evropské mezní hodnoty emisí škodlivin pro vznětové motory užitkových automobilů (m > 3,5 t) Údaje jsou uváděny v g/km

Cílem těchto norem Euro 1 až Euro 5 je postupné snižování emisí škodlivin ve výfukových plynech u vznětových motorů. Jedná se o oxid uhelnatý CO,nespálené uhlovodíky CH, oxidy dusíku NOx (oxid uhelnatý NO a oxid uhličitý NO2) a pevné částice PM. Pro dosažení mezních hodnot emisní normy Euro 4 a Euro 5 je nutno optimálně sladit opatření uvnitř a vně motoru.

Opatření uvnitř motoru:     ♦ optimalizace spalovacího prostoru ♦ regulace doby žhavení ♦ vyšší vstřikovací tlak ♦ použití víceventilové techniky ♦ regulace plnícího tlaku ♦ optimalizace začátku vstřiku a množství vstřikovaného paliva

♦ Oxidační katalyzátor Opatření vně motoru: ♦ Oxidační katalyzátor

♦ Filtr pevných částic

♦ Zpětné vedení výfukových plynů

♦ Katalyzátor SCR

Závěrem lze konstatovat, že moderní vznětové motory se těší stále větší oblibě, protože díky vysokému točivému momentu přinášejí řidiči radost z jízdy již při nízkých otáčkách motoru a nízké spotřebě paliva. Vzhledem k dalšímu snižování emisí škodlivin vznětových motorů a ještě k šetrnějšímu vztahu k životnímu prostředí se bude vznětový motor řadit mezi pohony moderních automobilů. Protože emisní požadavky na nové motory se neustále zpřísňují, je nutné již dnes vyvíjet nové a dokonalejší motory, které se budou vyznačovat nízkou spotřebou paliva a ještě nižší produkcí škodlivin. Neustále také pokračuje vývoj nových alternativních druhů pohonů, při jejichž provozu nevznikají žádné škodlivé látky.

Děkuji za pozornost Jaromír Stejskalík Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.