KOMBINAČNÍ ČÍSLA A BINOMICKÁ VĚTA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MOCNINY s přirozeným exponentem
Advertisements

MOCNINY s celým exponentem
Komplexní čísla. Komplexní číslo je uspořádaná dvojice [x, y], kde číslo x představuje reálnou část a číslo y imaginární část. Pokud je reálná část nulová,
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
POZNÁMKY ve formátu PDF
Lineární rovnice s parametrem. Kvadratické rovnice s parametrem.
KOMBINAČNÍ ČÍSLA A BINOMICKÁ VĚTA
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST
POZNÁMKY ve formátu PDF
BINOMICKÁ VĚTA Mgr. Hana Križanová
Úplné kvadratické rovnice
STEREOMETRIE metrické vlastnosti
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TRIGONOMETRIE OBECNÉHO TROJÚHELNÍKU
POZNÁMKY ve formátu PDF
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Geometrická posloupnost
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniel Hanzlík Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A13 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
POZNÁMKY ve formátu PDF
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Kvadratické rovnice 1) Vypočítejte rovnici: 3x 2 – 4x + 1 = – a = 3 b = -4 c = 1 Pokračovat.
ÚHEL DVOU VEKTORŮ Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Poznámky v PDF.
Posloupnosti a jejich vlastnosti (3.část)
MOCNINY s přirozeným exponentem
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
2.2 Kvadratické rovnice.
Neúplné kvadratické rovnice
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_747.
KOMBINATORIKA 2 VARIACE k-té TŘÍDY Z n PRVKŮ S OPAKOVÁNÍM
Nerovnice v podílovém tvaru
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Číselné posloupnosti.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Aritmetická posloupnost (3.část)
Mnohočleny Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Geometrická posloupnost (2.část)
POZNÁMKY ve formátu PDF
VY_32_INOVACE_22-01 Posloupnosti.
Soustava kvadratické a lineární rovnice
Materiály jsou určeny pro výuku matematiky: 3. ročník Učivo v elektronické podobě zpracovala Mgr. Iva Vrbová.
Rovnice s neznámou pod odmocninou
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
LIMITA FUNKCE Mgr. Martina Fainová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR POZNÁMKY ve formátu PDF.
Aritmetická posloupnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Václav Zemek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
POZNÁMKY ve formátu PDF
Aritmetická posloupnost Kristýna Zemková, Václav Zemek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MNO ŽI NY Kristýna Zemková, Václav Zemek
POZNÁMKY ve formátu PDF
MNO ŽI NY Kristýna Zemková, Václav Zemek
KOMBINAČNÍ ČÍSLA A BINOMICKÁ VĚTA
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Aritmetická posloupnost Kristýna Zemková, Václav Zemek
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Kružnice Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Kombinatorika. Základní pojmy. Pravidla pro práci se skupinou:
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
1 Lineární (vektorová) algebra
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
VZTAHY MEZI KOŘENY A KOEFICIENTY KVADRATICKÉ ROVNICE
Opakování na 2.písemnou práci
Transkript prezentace:

KOMBINAČNÍ ČÍSLA A BINOMICKÁ VĚTA Ing. Martina Sedláková POZNÁMKY ve formátu PDF

Kombinačním číslem je každý výraz, pro který platí: Ing. Martina Sedláková Kombinační číslo Kombinačním číslem je každý výraz, pro který platí: , kde n, k N a 0 k  n ?? Zobecnění Příklad 1: Vypočítejte a porovnejte: Příklad 2: Určete, která z daných kombin. čísel se sobě rovnají: + + +

Vlastnosti kombinačních čísel Ing. Martina Sedláková Vlastnosti kombinačních čísel Pro všechna přirozená čísla n, k taková, že n ≥ k (k+1) platí:

Příklad: V množině přirozených čísel řešte rovnici: x1=0 x2=4 Řešení: Ing. Martina Sedláková V množině přirozených čísel řešte rovnici: Příklad: Řešení: x1=0 nevyhovuje x2=4

Pascalův trojúhelník ?? součet v řádku ?? k-tý řádek Ing. Martina Sedláková Pascalův trojúhelník Komb. čísla a jejich vlastnosti lze zapsat do schématu: Pascalův trojúhelník 1 1. řádek, n = čísla 1 1 2. řádek, n = 1 + 1 2 1 3. řádek, n = 2 ?? součet v řádku 1 3 3 1 4. řádek, n = 3 1 4 6 4 1 ………………… ………………… … ?? k-tý řádek …

Cvičení: Příklad 1: Napište osmý a desátý řádek Pascalova ∆: Ing. Martina Sedláková Cvičení: Příklad 1: Napište osmý a desátý řádek Pascalova ∆: Příklad 2: Vyjádřete jediným kombinačním číslem: Příklad 3: V množině přirozených čísel řešte rovnici:

BINOMICKÁ VĚTA a + b a2 + 2ab + b2 a3 + 3a2b + 3ab2 + b3 Ing. Martina Sedláková BINOMICKÁ VĚTA Příklad: Rozepište dané rozvoje: a + b 1 2 3 4 6 (a + b)1 a2 + 2ab + b2 (a + b)2 a3 + 3a2b + 3ab2 + b3 (a + b)3 (a + b)4 a4 + 4a3b + 6a2b2 + 4ab3 + b4 (a + b)5 a5 + 5a4b + 10a3b2 + 10a2b3 + 5ab4 + b5 1 5 10 10 5 1 (a + b)n Binomická věta

BINOMICKÁ VĚTA ?? k-tý člen binom. rozvoje Ing. Martina Sedláková BINOMICKÁ VĚTA Pro všechna a, b a každé přirozené n platí Binomický rozvoj výrazu (a + b)n Poznámka: Místo názvu kombinační číslo používáme název binomický koeficient. ?? k-tý člen binom. rozvoje

Cvičení: Příklad 1: Pomocí binomické věty vypočítejte: a) (x2 + 1)5 Ing. Martina Sedláková Cvičení: Příklad 1: Pomocí binomické věty vypočítejte: a) (x2 + 1)5 b) (x2  1)5 f) 1,016 Příklad 2: Určete 10. člen binomického rozvoje výrazu Příklad 3: Který člen binomického rozvoje obsahuje p4?