Jak snadno přijít k penězům

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DOTAZOVACÍ JAZYKY slajdy přednášce DBI006
Advertisements

Pojem FUNKCE v matematice
Lineární rovnice 8.-9.ročník
Lineární rovnice s parametrem. Kvadratické rovnice s parametrem.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ • Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. • Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Soustava lineárních rovnic o více neznámých I.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Geometrický parametr reaktoru různého tvaru
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb
Vlastnosti funkcí Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Mikroekonomie I Chování spotřebitele, poptávka na trhu produktů
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
F U N K C E.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
Predikátová logika.
Lineární rovnice Lineární rovnice s jednou neznámou máj vzorec
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
Teorie výdělku. Každý ví, že již Teorie výdělku učí, že inženýři a vědci NIKDY nemohou vydělat tolik, jako odchodníci, ředitelé prodeje a … marketing.
R OVNICE A NEROVNICE Soustava lineárních rovnic o více neznámých II. VY_32_INOVACE_M1r0114 Mgr. Jakub Němec.
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST.  Při budování bazénu bylo vykopáno 10 t zeminy. Do jednoho vozíku se vejde 200 kg zeminy. Kolikrát by musel zeminu vyvážet jeden.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_87.
Derivace funkce. Velikost populace v čase t 0 je N (t 0 ). Velikost populace v čase t  t 0 je N ( t ). Přírůstek populace za jednotku času je [N(t) –
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Množiny.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Graf nepřímé úměrnosti
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Matematický aparát fyziky
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Graf nepřímé úměrnosti
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_110.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
(řešení pomocí diskriminantu)
Rovnice s parametrem. Vypočítejte rozměry obdélníku, pro který platí: Délku zmenšíme o 5 m a šířku zvětšíme o 10 m, a tím se obsah zvětší o 300 m 2. a)
Náhodná veličina. Nechť (, , P) je pravděpodobnostní prostor:
Graf nepřímé úměrnosti
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Logaritmické rovnice.
Soustavy lineárních rovnic Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák FUNKCE – lineární Co znamená lineární? Jak souvisí lineární funkce s přímou.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Nerovnice Ekvivalentní úpravy.
FUNKCE – nelineární Co vyjadřuje funkce? Co znamená nelineární?
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Lineární rovnice Druhy řešení.
Definiční obor a obor hodnot
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Lineární rovnice Druhy řešení.
Lineární rovnice Druhy řešení.
VY_32_INOVACE_043_Úměrnost
ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY
Ekvivalentní úpravy rovnic
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Řešení nerovnic Lineární nerovnice 1
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 2..
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 1..
Teorie výdělku.
Soustavy lineárních rovnic
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
27 ROVNICE – POČET ŘEŠENÍ.
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY
Transkript prezentace:

Jak snadno přijít k penězům Zaručený, vědecky zdůvodněný a praxí tisíckrát ověřený postup Radek Maca CŠM PedF UK Praha, 18. 4. 2012

Čas jsou peníze (1) Říká se, že čas jsou peníze. Matematicky lze tuto pravdu zapsat jednoduchou rovnicí: (1)

kde k je kladná číselná konstanta Výkon člověka Žijeme ve znalostní společnosti, kde vědomosti hrají čím dál větší roli. Výkon duševně pracujícího člověka se zvětšuje přímo úměrně s jeho vědomostmi. Matematicky zapíšeme tuto přímou úměru rovnicí: (2) kde k je kladná číselná konstanta

Výkon v přírodních vědách Ve fyzice jste se již na základní škole učili, že výkon je práce vykonaná za čas… … a máte již třetí rovnici: (3)

Ekvivalentní úpravy (1) (2) (3) Dosadíte-li rovnice (1) a (2) do rovnice (3), dostanete následující: (4)

Konečně peníze (4) Vyjádříte-li z rovnice (4) proměnnou peníze, dostanete se konečně ke kýženému vztahu: (5)

Interpretace výsledku: Protože k je nevýznamná číselná konstanta, je z výše uvedené rovnice zcela zřetelně vidět, že mezi proměnnými peníze a vědomosti existuje vztah nepřímé úměrnosti. Reálně platí, že vykonaná práce je pro každého člověka číselný parametr, který se pohybuje v určitém shora omezeném intervalu, nelze ho tedy v daném čase libovolně do nekonečna zvětšovat. Zvýšenou prací tedy moc více nevyděláte…

Závěr Chcete-li tedy více nebo ještě více peněz, nezbývá nic jiného, než zmenšit nebo ještě více zmenšit své vědomosti. Jinak řečeno: S nulovými vědomostmi budete mít nekonečně mnoho peněz Prostě staré české přísloví „nejhloupější sedlák má největší brambory“ má dnes jinou podobu  pak 8 jestliže

Není bohatý ten, kdo má hodně, ale ten, kdo potřebuje málo. Úplný závěr Není bohatý ten, kdo má hodně, ale ten, kdo potřebuje málo. Děkuji za pozornost … v případě dotazů pište na rama@inforama.cz