Živnostenský rejstřík Katastr nemovitostí Eficia Praha„ Elektronický úřad – efektivní komunikace úřadu s občany“ EFICIA PRAHA, spol. s r. o. průzkum na.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Říjen 2007 Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor GALAXY SÉRIE 2007 Anketa – spokojenost závodníků.
Advertisements

Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2013 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2011 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
EFICIA PRAHA, spol. s r. o. průzkum na téma „ FIREMNÍ FILANTROPIE“ Úspěšný management kulturních akcí – Pražské Jaro 2009 Eficia Praha spol. s. r. o.„Firemní.
Analýza dotazníků projektu National Teams of ECVET Experts
Vybrané výsledky výzkumu: „Sledování trendů v oblasti veřejných informačních služeb“ Trendy k informační společnosti Prosinec 2005 / Pavel Šimoník - STEM/MARK,
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Průzkum reakcí publika ČRo 1 – Radiožurnál na změny ve vysílání od ledna souhrn.
Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál.
Czech POINT Pohodlná komunikace.
Czech POINT Tereza Šístková xsist02.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval:
Milan Šmíd - Tisková konference UPC UPC European Television Survey české detaily Co ještě ukázal panevropský televizní průzkum UPC?
Prezentace k semináři „ePraha – výzvy a příklady řešení“ ANALÝZA INFORMAČNÍCH POTŘEB (V PRAZE) Březen 2006 / Petr ŽIŽKA / STEM/MARK, a.s.
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Jednání implementátorů ORP Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum: 20.
10 let výzkumu informačních potřeb veřejnosti Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Dopady CR na rezidenty, případová studie Lipno nad Vltavou Pavlína Kubů 1.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Anketní výzkum u uživatelů přípravku Urinal.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
Jaroslav Jíra, GfK Czech Quo vadis PR? Public Relations Summit 2009 GfK CzechPR Summit
Webové stránky obcí jako zdroj informací pro občany Mgr. Andrej Kyselica Oddělení statistiky výzkumu, vývoje a informační společnosti Český statistický.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Legislativa a dokumenty Informační systémy ve státní správě a samosprávě.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Náhoda, generátory náhodných čísel
Sexuální život u pacientů s mentálním postižením v ÚSP
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Památky 11/ Obsah Obsahstrana 2 Metodologiestrana 3 Cíle projektustrana 5 Památky – vyhodnocení 11/2011strana 7.
ISSS, Jaroslav Winter BMI sdružení Veřejně přístupný Internet ano, nebo ne?
Neber úplatky… …nebo se z toho zblázníš
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor pro Město Opava Názory na budovu Slezanka v centru Opavy Kvantitativní výzkumu Leden 2009.
Pojmy a interpretace.
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání informačních a komunikačních technologií ve veřejné správě Ing. Markéta Arce.
Otázky a odpovědi k zákonu č. 300/2008 Sb. Zpracoval: Mgr. René Pleva Datum:
Návrh zákona o elektronických úkonech, osobních číslech a autorizované konverzi dokumentů Zdeněk Zajíček náměstek ministra vnitra Vladimír Smejkal Legislativní.
Komerční využití systému ISDS
Bleskový výzkum Kauza : David Rath Červen 2012.
KONTROLNÍ PRÁCE.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
ISSS 2008 VÝZKUM INFORMAČNÍCH ZDROJŮ Duben 2008 / Prezentace syndikovaného výzkumu pro vybrané Krajské úřady / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Šetření o využívání informačních technologií ve veřejné správě Konference ISSS 2006.
Vazba IS Munis a aplikace Czech POINT
Czech POINT ve službách České pošty aneb Česká pošta ve službách Czech POINTU Petr Stiegler náměstek generálního ředitele pro veřejnou správu a eGovernment.
Březen – měsíc internetu podeváté aneb Na úřad přes internet Jaroslav Winter BMI sdružení ISSS, Hradec Králové
Městský úřad Nový Bydžov eGon centrum ORP Nový Bydžov Ing. Martin Kořínek Bc. Ondřej Neuman.
Dotazníkové šetření. Cílem ankety je zjistit potřeby obyvatel města Toužim, zlepšit přehled městských zastupitelů o vnímání jejich potřeb z hlediska poskytování.
Co je to Czech POINT garantovaná služba pro komunikaci se státem prostřednictvím jednoho univerzálního místa možnost získání a ověření dat z veřejných.
Základy práce s portálem CzechPOINT. 2 Úřad na cestě k lidem Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál Asistované místo výkonu veřejné správy.
Spokojenost občanů Kladna s bezpečností Sonda veřejného mínění Statutárního města Kladna – stručný souhrn Již sedmým rokem je realizována sonda.
PŘÍLOHA Č. 4 – PROFIL OSOB ŽIJÍCÍCH V DOTÁZANÝCH RODINÁCH
Mgr. Zuzana Strnadová Krajský úřad Libereckého kraje
Spokojenost občanů Kladna s místním společenstvím a bezpečností
Transkript prezentace:

Živnostenský rejstřík Katastr nemovitostí Eficia Praha„ Elektronický úřad – efektivní komunikace úřadu s občany“ EFICIA PRAHA, spol. s r. o. průzkum na téma "Elektronický úřad – efektivní komunikace úřadu s občany" Rejstřík trestů Obchodní rejstřík Rozšíření konceptu e-governmentu mezi občany Havlíčkova Brodu

Eficia Praha„ Elektronický úřad – efektivní komunikace úřadu s občany“ Realizace průzkumu Průzkum byl prováděn telefonickým dotazováním v časovém období 12. – Svým typem je tento průzkum případovou studií ověřující znalost informací a míru užívání konceptu e-governmentu mezi občany Havlíčkova Brodu. Do průzkumu bylo zahrnuto celkem 500 respondentů/vyplněných dotazníků. Pro výběr respondentů byla použita metoda tzv. kvótního výběru (poměr ženy x muži; poměr věkových kategorií, poměr dle kategorií vzdělání, apod.), která spočívá ve stanovení charakteristik členů zkoumané populace. Jde o stanovení takového souhrnu faktorů, které mohou zásadním způsobem ovlivnit rozdílnost názorů. Celkové průměry jsou průměry vážené, nikoli aritmetické. Takovýto průměr odráží různé poměry podskupin: věkové kategorie, muži a ženy, vzdělání.

Eficia Praha„ Elektronický úřad – efektivní komunikace úřadu s občany“ Otázka č. 1 Prosím, ohodnoťte na škále od 1 do 5, přičemž 1 znamená zcela spokojen/a a 5 zcela nespokojen/a Vaší spokojenost s profesionálním chováním úředníků na Vámi navštívených úřadech. KategorieHodnota Obyvatelé celkem2,4 Ženy2,6 Muži2,2 Obyvatelé do 30 let2,7 Obyvatelé 30 až 50 let 2,3 Obyvatelé 51 a více let 2,3 Obyvatelé Havlíčkova Brodu hodnotí spokojenost s chováním úředníků jako spíše spokojeni (2,4). Srovnáme-li ženy a muže, zjistíme, že ženy hodnotí chování úředníků horšími známkami (2,6) než muži (2,2). Ženy jsou s chováním úředníků nespokojeny, zatímco muži jsou spíše spokojeni. Tento rozdíl může být způsoben tím, že ženy obecně navštěvují úřady více než muži. Budeme-li komparovat spokojenost občanů s chováním úředníků dle věkových kategorií, najdeme určitou korelaci mezi věkem respondentů a hodnocením spokojenosti s chováním úředníků. Obyvatelé Havlíčkova Brodu, kteří spadají do skupiny méně než 30 let, hodnotí chování úředníků horšími známkami (2,7), než jejich starší spoluobčané (obě skupiny shodně 2,3).

Eficia Praha„ Elektronický úřad – efektivní komunikace úřadu s občany“ Otázka č. 2 Využíváte internet k vyhledávání informací z oblasti veřejné správy nebo ke kontaktu s úřady? Obyvatelé celkemŽenyMuži Ano v %Ne v %Ano v %Ne v %Ano v %Ne v % Obyvatelé do 30 letObyvatelé 30 až 50 letObyvatelé starší 51 let Ano v %Ne v %Ano v %Ne v %Ano v %Ne v % % obyvatel Havlíčkova Brodu využívá internet k vyhledávání informací z oblasti veřejné správy nebo ke kontaktu s úřady. Výsledky kategorie obyvatel jako celku jsou velmi ovlivněny kategoriemi věku, viz níže. Srovnáme-li ženy a muže, zjistíme, že internet v této oblasti využívají více muži (60 %), než ženy (45 %). Nejzajímavější kategorií na komparaci jsou skupiny respondentů dle věkového rozřazení. U hodnocení této otázky je zcela zřetelné jaké věkové kategorie mají k internetu nejblíže. Obyvatelé Havlíčkova Brodu, kterým je do 30 let, používají internet ke styku s veřejnou správou v 74 % případů. Jejich spoluobčané v kategorii 30 až 50 let již o 7 % zaostávají (67 %). Největší propad jsme zaznamenali ve věkové kategorii 51 a více let, kdy již sledovaný průměr klesl na 29 %!

Eficia Praha„ Elektronický úřad – efektivní komunikace úřadu s občany“ Otázka č. 3 Uvedl/a jste, že využíváte internet k vyhledávání informací z oblasti veřejné správy nebo ke kontaktu s úřady. Prosím, jakou z následujících možností využívate? Můžete označit i více možností. KategorieVyhledávání úředních hodin úřadů v % Vyhledávání adres úřadů v % Vyhledávání kontaktů na pracovníky úřadů v % ová komunikace s pracovníky úřadů v % Jiné v % Obyvatelé celkem Ženy45572 Muži Obyvatelé do 30 let Obyvatelé 30 – 50 let Obyvatelé 51 a více let Zhodnocení této otázky provedeme na dalším listu.

Eficia Praha„ Elektronický úřad – efektivní komunikace úřadu s občany“ Tato otázka byla pokládána jen těm respondentům, kteří uvedli, že internet využívají k vyhledáváním informací z oblasti veřejné správy, nebo ke kontaktu s úřady. Obyvatelé Havlíčkova Brodu označili, že internet využívají nejčastěji k vyhledávání kontaktů na pracovníky úřadů (20 % případů, ové a telefonické spojení, číslo kanceláře,..), dále k vyhledávání úředních hodin úřadů (15 % případů), na pomyslném třetím místě se dále nachází ová komunikace s úředníky (9 % případů), následované vyhledáváním adres úřadů (6 %) a na posledním místě je jiné (2 % případů) - organizační struktura úřadů a působnosti jednotlivých odborů. Ze všech žen z Havlíčkova Brodu uvádí nejvíce žen, že využívá možnosti ové komunikace s pracovíky úřadů (7 %), přejdeme-li v našem zkoumání na muže, tak můžeme konstatovat, že 15 % mužů Havlíčkova Brodu vyhledává kontakty na pracovníky úřadů. Ve všech věkových kategoriích používá nevíce obyvatel vyhledávání kontaktů na pracovníky úřadů. Otázka č. 3 Uvedl/a jste, že využíváte internet k vyhledávání informací z oblasti veřejné správy nebo ke kontaktu s úřady. Prosím, jakou z následujících možností využívate? Můžete označit i více možností.

Eficia Praha„ Elektronický úřad – efektivní komunikace úřadu s občany“ Otázka č. 4 Jaké jsou důvody Vašeho nezájmu o maximální využívání elektronického úřadu prostřednictvím internetu? KategorieAbsence osobního kontaktu v % Nejistota zda můj požadavek bude přijat a vyřízen v % Obava o ochranu osobních údajů v % Nepoužívám internet v % Jiné v % Obyvatelé celkem Ženy Muži72480 Obyvatelé do 30 let Obyvatelé 30 – 50 let Obyvatelé 51 a více let Zhodnocení této otázky provedeme na dalším listu.

Eficia Praha„ Elektronický úřad – efektivní komunikace úřadu s občany“ Tato otázka byla pokládána jen těm respondentům, kteří uvedli, že internet nevyužívají k vyhledávání informací z oblasti veřejné správy a ke kontaktu s úřady. Obyvatelé města Havlíčkův Brod nevyužívají v maximální možné míře elektronický úřad prostřednictvím internetu, jelikož v 17 % uvedených důvodů jim chybí osobní kontakt s úředníkem, ve 14 % případů nevyužívají internet vůbec, v 11 % se obávají o ochranu svých osobních údajů, v 5 % důvodů se nachází obava, zda-li by byl jejich požadavek vyřízen a 1 % respondentů uvedlo jiný důvod. Ženy a muži nejvíce postrádají absenci osobního kontaktu (10 % a 7 %) - pomineme-li kategorii nepoužívám internet. U obyvatel starších 51 let je nejčastějším důvodem nepoužívání internetu a absence osobního kontaktu s úředníkem (obojí 8 %), obyvatelé v kategorii 30 až 50 let o obyvatelé do 30 let taktéž nejvíce postrádají absenci osobního kontaktu (4 a 5%). Otázka č. 4 Jaké jsou důvody Vašeho nezájmu o maximální využívání elektronického úřadu prostřednictvím internetu?

Eficia Praha„ Elektronický úřad – efektivní komunikace úřadu s občany“ Otázka č. 5 Vaše obec provozuje tzv. koncept Úřad Live, který umožňuje sledování jednání zastupitelstva na internetových stránkách města. Víte o této možnosti? Obyvatelé celkemŽenyMuži Ano v %Ne v %Ano v %Ne v %Ano v %Ne v % Obyvatelé do 30 letObyvatelé 30 až 50 letObyvatelé starší 51 let Ano v %Ne v %Ano v %Ne v %Ano v %Ne v % Odpovědi ano, znamenají, že respondent ví, že obec provozuje Úřad Live, ale již to neznamená, že dotazovaní sledují přenosy jednání zastupitelstva na internetových stránkách města (viz další otázka). V průměru ví téměř každý druhý občan, že obec Havlíčkův Brod Úřad Live provozuje. Nejvíce mají tuto informaci v podvědomí muži (56 %), obyvatelé starší 51 let (53 %) a obyvatelé ve v letech 30 až 50 let (50 %). Naopak nejméně mají tuto informaci v podvědomí obyvatelé do 30 let (32 %) a ženy (37 %).

Eficia Praha„ Elektronický úřad – efektivní komunikace úřadu s občany“ Otázka č. 6 Prosím, sledujete na internetových stránkách tyto přenosy? (rozumějme Úřad Live) Obyvatelé celkemŽenyMuži Ano v %Ne v %Ano v %Ne v %Ano v %Ne v % Obyvatelé do 30 letObyvatelé 30 až 50 letObyvatelé starší 51 let Ano v %Ne v %Ano v %Ne v %Ano v %Ne v % Tato otázka byla pokládána jen těm respondentům, kteří v minulé otázce odpověděli ano, vím, že naše obec vysílá jednání zastupitelstva na internetových stránkách. Hodnocení této otázky nám tedy ukáže jaké procento obyvatel Havlíčkova Brodu tyto přenosy skutečně sleduje. Z uspořádaného průzkumu vyplynulo, že 9 % obyvatel Havlíčkova Brodu sleduje na internetu přenosy z jednání zastupitelstva. Půjdeme-li do větších podrobností, zjistíme, že těchto 9 % je z 6 % tvořeno muži a ze 3 % ženami. Ve věkových kategoriích nejvíce sledují jednání zastupitelstva obyvatelelé v kategorii 30 až 50 let (4 % ze všech respondentů).

Eficia Praha„ Elektronický úřad – efektivní komunikace úřadu s občany“ Otázka č. 7 Prosím, jaké následují služby Vašeho městského úřadu využíváte? KategorieElektronickou podatelnu v % Možnost stáhnutí si z internetových stránkách města různé formuláře v % SMS infokanál v % ový odběr novinek města v % Ani z jednu nabízených v % Obyvatelé celkem Ženy Muži Obyvatelé do 30 let Obyvatelé 30 – 50 let Obyvatelé 51 a více let Zhodnocení této otázky provedeme na dalším listu.

Eficia Praha„ Elektronický úřad – efektivní komunikace úřadu s občany“ Otázka č. 7 Prosím, jaké následují služby Vašeho městského úřadu využíváte? Data z námi provedeného průzkumu ukazují, že mezi nejvíce užívané e-služby městského úřadu patří možnost stáhnutí si z internetových stránek města různých formulářů (26 %), dále mezi populární služby patří ový odběr novinek města (10 %), SMS infokanál a elektronická podatelna (shodně 5 % obyvatel). Nezbytným rezultátem průzkumu je dále sdělení, že 54 % obyvatel Havlíčkova Brodu nevyužívá ani jednu z nabízených možností. Srovnáme-li ženy a muže, zjistíme, že muži využívají e-služby města v mnohem větší míře než ženy. Překvapením je, že 70 % žen nevyužívá ani jednu z nabízených e-služeb! Co se týče věkových kategorií, nebude pro nás překvapením, že 88 % občanů Havlíčkova Brodu ve skupině 51 a více let nevyužívá ani jednu z nabízených možností. Ve skupině obyvatel 30 až 50 let to je již jen 44 % obyvatel a mezi občany Havlíčkova Brodu mladších 30 let, to je již jen 21 %, tedy každý 5. obyvatel.

Eficia Praha„ Elektronický úřad – efektivní komunikace úřadu s občany“ Otázka č. 8 Víte o možnosti komunikovat s úřady pomocí tzv. Czech POINTU? Obyvatelé celkemŽenyMuži Ano v %Ne v %Ano v %Ne v %Ano v %Ne v % Obyvatelé do 30 letObyvatelé 30 až 50 letObyvatelé starší 51 let Ano v %Ne v %Ano v %Ne v %Ano v %Ne v % Podíváme-li se na to, kolik občanů Havlíčkova Brodu ví o možnosti komunikovat s úřady pomocí Czech POINTU, dostaneme se na 64 % obyvatel. Srovnáme-li ženy a muže, zjistíme, že muži (70 %) znají tuto možnost komunikace o něco více než ženy (58 %). V kategoriích dle věku znají tuto možnost nejvíce občané starší 51 let (68 %) a obyvatelé v kategorii mladší 30 let (64 %).

Eficia Praha„ Elektronický úřad – efektivní komunikace úřadu s občany“ Otázka č. 9 Prosím, využil jste již, nebo chystáte se využít služeb Czech POINTU? Obyvatelé celkemŽenyMuži Ano v %Ne v %Ano v %Ne v %Ano v %Ne v % Obyvatelé do 30 letObyvatelé 30 až 50 letObyvatelé starší 51 let Ano v %Ne v %Ano v %Ne v %Ano v %Ne v % Tato otázka byla pokládána jen těm respondentům, kteří v minulé otázce odpověděli ano, vím o možnosti komunikovat s úřady pomocí Czech POINTU. Vezmeme-li průměr města, zjistíme, že ze 100 % obyvatel využilo služby Czech POINTU již 16 % obyvatel. Dále můžeme říci, že muži využívají Czech POINT více než muži (ženy 9 % a muži 7 % ze všech respondentů). Budeme-li dále podrobněji zkoumat 16 % obyvatel, kteří využili služby Czech POINTU, např. dle věkových kategorií, zjistíme, že tato skupina je nejpočetněji naplněna obyvateli do 30 let (9 %).

Eficia Praha„ Elektronický úřad – efektivní komunikace úřadu s občany“ Otázka č. 10 Víte o možnosti, že pomocí datových schránek můžete zasílat dokumenty v elektronické podobě orgánům veřejné moci a také je takto od nich přijímat? Obyvatelé celkemŽenyMuži Ano v %Ne v %Ano v %Ne v %Ano v %Ne v % Obyvatelé do 30 letObyvatelé 30 až 50 letObyvatelé starší 51 let Ano v %Ne v %Ano v %Ne v %Ano v %Ne v % Ze zjištěných dat vyplývá, že 73 % občanů Havlíčkova Brodu ví, že pomocí datových schránek můžeme komunikovat s orgány veřejné moci. Dále můžeme konstatovat, že veškeré skupiny obyvatel znají tuto možnost komunikace přibližně shodně. Znalost této problematiky se pohybuje od zmíněných 68 % (obyvatelé do 30 let) až k 78 % (muži a obyvatelé starší 51 let).

Eficia Praha„ Elektronický úřad – efektivní komunikace úřadu s občany“ Otázka č. 11 Vy jako fyzická osoba máte možnost si datovou schránku zřídit. Máte ji zřízenou, nebo uvažujete o možnosti si ji zřídit? Obyvatelé celkemŽenyMuži Ano v %Ne v %Ano v %Ne v %Ano v %Ne v % Obyvatelé do 30 letObyvatelé 30 až 50 letObyvatelé starší 51 let Ano v %Ne v %Ano v %Ne v %Ano v %Ne v % Tato otázka byla pokládána jen těm respondentům, kteří v minulé otázce odpověděli ano, vím, že pomocí datových schránek mohu komunikovat s orgány veřejné moci. Z odpovědí respondentů města Havlíčkova Brodu vyplývá, že 6 % obyvatel města Havlíčkův Brod má datovou schránku zřízenou, nebo o jejím zřízení vážně uvažuje. Z průzkumu dále vyplývá, že o zřízení uvažují 4 % mužů Havlíčkova Brodu a 2 % žen. Ve zkoumání dle věkových kategorií je největším překvapením, že nikdo z občanů Havlíčkova Brodu do 30 let neuvažuje o zřízení datové schránky. Z věkových kategorií mají zřízenou či o zřízení datové schránky uvažují obyvatelé ve skupině 30 až 50 let a obyvatelé starší 51 let (shodně po 3 % obyvatelích).

Eficia Praha„ Elektronický úřad – efektivní komunikace úřadu s občany“ Otázka č. 12 Máte pro komunikaci s úřady zřízen elektronický podpis? KategorieAno, mám zřízen elektronický podpis v % Ne, nemám zřízen elektronický podpis. Ani o zřízení neuvažuji v % Ne, nemám zřízen elektronický podpis. Ale zvažuji zřízení elektronického podpisu v % Obyvatelé celkem08416 Ženy0955 Muži07327 Obyvatelé do 30 let06337 Obyvatelé 30 – 50 let08812 Obyvatelé 51 a více let 0946 Zhodnocení této otázky provedeme na dalším listu.

Eficia Praha„ Elektronický úřad – efektivní komunikace úřadu s občany“ Podívejme se nejprve na výsledky všech obyvatel. Určitým překvapením je pro nás, že všichni dotazovaní odpověděli, že nemají zřízen elektronický podpis. 84 % obyvatel Havlíčkova Brodu v současné době neuvažuje o zřízení elektronického podpisu, 16 % obyvatel o zřízení uvažuje. Nejvíce mají zájem o zřízení elektronického podpisu – obyvatelé do 30 let (37 %) a muži (27 %). Naopak nejmenší zájem o zřízení elektronických podpisů mají ženy (95 %) a obyvatelé města starší 51 let (94 %). Otázka č. 12 Máte pro komunikaci s úřady zřízen elektronický podpis?

Eficia Praha„ Elektronický úřad – efektivní komunikace úřadu s občany“ Otázka č. 13 Myslíte si, že je Vám ze strany veřejné správy dostatečně prezentováno, jak fungují takové služby jako Czech POINT, datové schránky a elektronická podatelna? Informační kampaň veřejné správy, prosím, ohodnoťte na škále od 1 do 5. KategorieHodnota Obyvatelé celkem2,8 Ženy2,8 Muži2,8 Obyvatelé do 30 let3,4 Obyvatelé 30 až 50 let 3,0 Obyvatelé 51 a více let 2,2 Obyvatelé Havlíčkova Brodu hodnotí kampaň ze strany veřejné správy/státu průměrnou známkou 2,8. Ženy a muži hodnotí již zmíněnou kampaň taktéž průměrnou známkou 2,8. Z věkových kategorií hodnotí nejhůře kampaň ze strany veřejné správy/státu obyvatelé ve skupině do 30 let. Naopak nejlépe hodnotí danou kampaň obyvatelé starší 51 let (2,2).

Eficia Praha„ Elektronický úřad – efektivní komunikace úřadu s občany“ Shrnutí Pojďme se společně v závěru naší prezentace podívat na hodnocení obyvatel Havlíčkova Brodu. Víme, že obyvatelé Havlíčkova Brodu hodnotí profesionální chování úředníků průměrnou známkou 2,4. I přes udělenou známku mezi spíše spokojen/a a nespokojen/a s chováním úředníků, dále vidíme, že jen 52 % obyvatel Havlíčkova Brodu využívá internet ke kontaktu s úřady veřejné správy. 20 % ze všech dotázaných uvádí, že nejčastěji vyhledávají kontakty na pracovníky úřadů. Z průzkumu dále vyplývá, že respondenti nevyužívají internet ve vyšší míře hlavně z důvodu absence osobního stysku s úředníkem (17 %). O možnosti sledování zasedání zastupitelstva na internetu ví 47 % respondentů, přičemž jen 9 % dotazovaných tyto přenosy sleduje. Mezi nejvíce populární formu práce s internetovými stránkami města patří možnost stáhnutí si různých formulářů (26 %). Co se týče Czech POINTU, tak 64 % obyvatel města ví k čemu Czech POINTY slouží, nicméně tyto služby využilo jen 16 % respondentů. Datové schránky zná 73 % obyvatel, možnost zavedení datové schránky zvažuje 6 % obyvatel. Přejdeme-li na elektronický podpis, tak jsme zjistili, že žádný z respondentů ho neměl v době konání průzkum zřízen. Určitým pozitivem je, že 16 % obyvatel města o této možnosti uvažuje. Určitým zamyšlením je pro nás hodnocení obyvatel města nad otázkou reflexe informační kampaně, kterou hodnotí dotazovaní známkou 2,8.

Živnostenský rejstřík Katastr nemovitostí Eficia Praha„ Elektronický úřad – efektivní komunikace úřadu s občany“ Rejstřík trestů Obchodní rejstřík DĚKUJI ZA VAŠI POZORNOST Ing. Zuzana Solfronková