Povrch Země je pokryt pomyslnou sítí čar poledníků a rovnoběžek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

ZEMĚ JAKO VESMÍRNÉ TĚLESO
GLÓBUS COPAK NÁM ŘÍKÁ TENTO PŘEDMĚT, KDYŽ SE NA NĚJ PODÍVÁME?
PLANETA ZEMĚ 3.planeta od Slunce s výrazně odlišnými vlastnostmi oproti ostatním palnetám: ideální velikost umožňuje dostatečnou gravitaci pro udržení.
Zeměpisné souřadnice Již kolem roku 150 před Kristem rozdělil řecký matematik Hipparchos celou Zemi 360ti polokružnicemi a 180ti kružnicemi. Vznikla tak.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Tvar a rozměry Země.
Jak se neztratit na moři?
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Tvar a rozměry Země.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Orientujeme se na planetě Zemi
POLEDNÍKY a ROVNOBĚŽKY
Glóbus a zeměpisná síť Název školy
Geografie jako věda a její využití
Elektronická učebnice - II
POLEDNÍKY.
Zeměpisné souřadnice Autorem všech uvedených součástí, není-li uvedeno jinak, je Pavel Žižka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Určování zeměpisné polohy
GLÓBUS A ZEMĚPISNÁ SÍŤ.
Zeměpisné souřadnice - test
Zeměpisná poloha 6. října 2005.
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
Zeměpisná síť II. Jan Dušek.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Určování zeměpisných souřadnic
Orientace na Zemi – poledníky a rovnoběžky
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Země a její okolí Miroslava Maňásková.
Registrační číslo projektu
Počasí během roku a podnebí
1. Během jednoho oběhu kolem Slunce se Země otočí
Zeměpisná poloha.
Kartografie Zeměpisné souřadnice, GPS Typy kartografických zobrazení
Svět na mapě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Glóbus- model Země autor VM:Ondřej.
Rozvoj v poznání světa přispěly objevné cesty
Autor: Mgr. Helena Nováková
Určování zeměpisné polohy – zeměpisná šířka VY_32_INOVACE_18 Sada 4
Zeměpisná síť I. Jan Dušek.
Nejdelší rovnoběžkou je …. Rozděluje Zemi pomyslně na …. a ….
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Kartografie a topografie
Rovnoběžky.
GLÓBUS.
ORIENTACE NA ZEMI zeměpisné souřadnice
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Geometrická podstata map
Tvar a rozměry Země.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE 1 ROČNÍK: 6. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ opakování učiva 6. ročníku Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Rovnoběžky a poledníky VY_32_INOVACE_C13 Sada 1 Člověk a příroda ZŠ Pačejov.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
U RČOVÁNÍ ZEMĚPISNÉ POLOHY, MĚŘÍTKO - PROCVIČENÍ Autor: Hana Brýdlová.
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr. Květuše Hurdová Název: VY_32_INOVACE_ZEMĚPIS_2.PLANETA ZEMĚ Téma: Planeta Země Číslo projektu:
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
VY_32_INOVACE_ Tomáš Kvasný Atmosféra - podnebí I. – teplotní pásy Tomáš Kvasný Zeměpis Březen ročník Pomocí práce ve dvojicích a výkladu.
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_05_05_ poledníky a rovnoběžky.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_ZEMĚPIS
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
Předmět: Zeměpis Ročník: 6. Tématický celek: Glóbus a mapa
Autor: Mgr. Helena Nováková
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_01_Světadíly_a_oceány_ib2 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Autor:
Transkript prezentace:

Povrch Země je pokryt pomyslnou sítí čar poledníků a rovnoběžek Zeměpisné souřadnice Pomocí zeměpisných souřadnic určujeme polohu na Zemi. Povrch Země je pokryt pomyslnou sítí čar poledníků a rovnoběžek Ty pak vytváří tzv. ZEMĚPISNOU SÍŤ a podle nich určujeme ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE

ZEMĚPISNÁ ŠÍŘKA ROVNOBĚŽKY spojnice míst se stejnou zeměpisnou šířkou myšlené čáry, které obepínají zeměkouli a směřují od Z na V nestejně dlouhé kružnice 00 (rovník)  900 (pól)  severní šířky s.š.  jižní šířky j.š Nejdelší rovnoběžka Bod

ZEMĚPISNÁ DÉLKA POLEDNÍKY spojnice míst se stejnou zeměpisnou délkou - stejně dlouhé polokružnice myšlené čáry spojující S a J pól 00 (základní poledník – Greenwich-hvězdárna v Londýně)  1800  západní délky z.d.  východní délky v.d.

VÝZNAMNÉ POLEDNÍKY A ROVNOBĚŽKY SEVERNÍ PÓL 90° s.š. OBRATNÍK RAKA 23,5°s.š. SEVERNÍ POLÁRNÍ KRUH 66,5° s.š. OBRATNÍK KOZOROHA 23,5° j.š. ROVNÍK 0° z.š. HLAVNÍ NULTÝ POLEDNÍK 0°z.d. JIŽNÍ POLÁRNÍ KRUH 66,5° j.š. JIŽNÍ PÓL 90°j.š.

http://astrolot.cz/a_v_obrazech/3astro_v_obrazech.html http://www.zsdobrichovice.cz/programy/zemepis/zemepisna_sit/index.htm http://cs.wikipedia.org/wiki/Poledn%C3%ADk http://zemepiszsjak.webnode.cz/a6-rocnik/zemepisna-poloha/ http://wikipedia.cz