ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příprava celostátního plánu dopravní obslužnosti na období
Advertisements

Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Zvýšení efektivnosti železniční dopravy: nižší náklady pro zhuštění a zkvalitnění příměstské a regionální dopravy v Jihomoravském kraji Harald Buschbacher.
Veselí nad Lužnicí – České Velenice
Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
Strategie dopravy MD ČR
„Analýza faktorů vnímaných uživatelem osobní dopravy“ Zpracoval: Miroslav Macháň Vedoucí: Doc. Ing. Rudolf Kampf, CSc. Oponent: Ing. Jiří Svědiroh 1 Upraveno.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Dopravní fakulta Jana Pernera Katedra technologie a řízení dopravy
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Projekty EOC v ČR v období
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Projekt TROLLEY Dobrý den.
ISO 9001:2000. CONNEX Východní Čechy a.s. 22/6/2004-Seminář PVT Strana:2-Connex Card  Realizace a provoz jednotného platebního a odbavovacího systému.
Integrovaná doprava Plzeňska a veřejná doprava v Plzeňském kraji
ITS v regionální dopravě
Zelená kniha – Koncepce veřejné dopravy seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 19. května
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Dispečerské řízení pražského metra
December 11, 2007eCall pilotní řešení Snímek 1 Pilotní projekt eCall v ČR Filip Linhart, Vladimír Velechovský Telefónica O2 Czech Republic, a.s. Divize.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
INTESPOJ Návrh standardizace Informačních systémů
Modernizace záp. části ŽST.
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury veřejné správy (KIVS) Ing. Lubomír Moravčík
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Regionální komunikační infrastruktura CamelNET. Co to je ? Krajem provozovaná optická datová síť Optické kabely jsou uložené v zemi Současně zahajovaná.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
Jan Máca, SPŠ-JIA.  Student čtvrtého ročníku  obor Informační technologie  Zájmy:  Doprava Železniční osobní vozy  Programování Jazyky C, Java, HTML+PHP.
MV ČR 1 Nové podmínky pro krajské projekty Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
Interreg IIIA Česká republika - Svobodný stát Bavorsko v Plzeňském kraji Plzeň,
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v podmínkách ČR Prezentace projektu stránka: 1 K617X1MG Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu.
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR Prezentace projektu stránka: 1 K617X1MG Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Přístupnost IDS pro OOSPO
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Dopravní obslužnost a dopravní infrastruktura Pardubického kraje.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
O čem to bude Úvod do informačního systému Ing. Radan Kasal
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany – Kolín Seminář ČVTSS 2012, Praha, Ing. Vladimír Říha, TÚDC Bezpečnost železničního provozu.
Výuka oboru DE. O bor O bor Dopravní elektroinženýrství a autoelektronika Odborná zaměření: Automobilová elektronika Elektrická trakce Sdělovací a zabezpečovací.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
Odbavování cestujících v číslech
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
Transkript prezentace:

ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.

Okolí dopravně- přepravního procesu Dopravně -přepravní řetězec Princip rozvoje ITS kraje Integrovaný záchranný systém Architektura ITS s vazbou na „okolí“ Infrastruktura Státní správa, územní samospráva Dopravní proces Přepravní proces Okolí dopravně- přepravního procesu Dopravně -přepravní řetězec Cestující, zboží

ITS regionální dopravy Poptávka Infrastruktura Vozový park Společenský rozvoj Plán linek- dotace Grafikon- plán Požadavky systematicky řešeného „CONTROLINGU“: Synchronizace informací(čas, prostor, události) Rozvoj IDS, plán linek, jízdní řády(taktové JŘ) Tržby, náklady, obsazenost spojů - linek Cestové rychlosti – dodržení taktu mezi uzly Náklady realizace Specifika požadavků na techniku (ITS) dopravních cest, dopravních terminálů, dopravních prostředků atd. Controling Veřejné dopravy Plnění GD Tržby/ náklady Obsazenost linek Odb. systémy

Praktické využití výsledků projektů ITS Územně technické studie: “Zlepšení infrastruktury na regionálních tratích Plzeňského kraje – Český les a Pošumaví”. Zadavatel: Krajský úřad Plzeňského kraje Řešitel: Sudop Praha, a.s., ILF Praha, a.s. KPM Consult Brno, a.s. Časti studie: Dopravní technologie, technika, ITS, infrastruktura tratí. KPM Consult, a.s. Telematix services, a.s. SUDOP, a.s. ILF, a.s.

Zadané tratě Plzeň Česká Kubice Cheb Železná Ruda Odb. Pasečnice České Budějovice Svojšín Cheb Horažďovice předměstí Plzeň Poběžovice Tachov Bor Planá u M.L. Staňkov Domažlice Klatovy Janovice nad Úhlavou Železná Ruda Česká Kubice Odb. Pasečnice Zadané tratě

Návrh obnovy infrastruktury tratí pro zabezpečení: Cheb Horažďovice předměstí Plzeň Poběžovice Tachov Bor Planá u M.L. Staňkov Domažlice Klatovy Janovice nad Úhlavou Železná Ruda Česká Kubice Odb. Pasečnice Zadání: Návrh obnovy infrastruktury tratí pro zabezpečení: Zapojení železniční dopravy do dopr. systému kraje Zabezpečení hodinových taktů (184, 185) Dosažení zlepšeného standardu tratí - dopravní prostředek, zastávky, přeshraniční doprava atd. Navrhnout řešení v horizontech Zpracování návrhu JŘ v obou horizontech

Přístup k řešení: Požadavky „CONTROLINGU“ na tvorbu linek a JŘ tratí Cheb Horažďovice předměstí Plzeň Poběžovice Tachov Bor Planá u M.L. Staňkov Domažlice Klatovy Janovice nad Úhlavou Železná Ruda Česká Kubice Odb. Pasečnice Přístup k řešení: Požadavky „CONTROLINGU“ na tvorbu linek a JŘ tratí Porovnání návrhu z možnostmi tratě Rozhodnutí priorit v jednotlivých horizontech - I. Horizont (2007) – technika, min. úprav infrastruktury - II. Horizont (2015) – stavební úpravy(oblouky, přeložky atd.) Přístup k návrhu technického řešení: Splnění požadavku „CONNTROLINGU“ - cestová rychlost - cena realizace - přenos a práce s informacemi

Základní analýza techniky tratě Cheb Horažďovice předměstí Plzeň Poběžovice Tachov Bor Planá u M.L. Staňkov Domažlice Klatovy Janovice nad Úhlavou Železná Ruda Česká Kubice Odb. Pasečnice Základní analýza techniky tratě 11 nezabezpečených přejezdu 6 s přímým vlivem na GVD Zastaralá technika(PZZ, SZZ) Tel. dorozumívání na „D2“ Omezení rychlosti: Nechráněný přejezd (10-30) Vazba vyhybek na nav.(40) Vysoké náklady realizace 99 nezabezpečených přejezdů 43 s přímým vlivem na GVD Provoz dle D3 – snížení cest. rychlosti Zastaralá technika Absence tel. prostředí Omezování povolené trať. rychlosti: Nechráněný přejezd (10-30 Km/hod) Vazba vyhybek na návěstidle (40 Km/hod) Bez vlivu na GVD Zastaralá technika Vysoké náklady realizace Obsluha, technika

Požadavky na techniku tratí Odstranění problému železničních přejezdů (stav, nechr.) Dálkové ovládání zabezpečovací techniky (GVD osobní dopravy) Ohřev výměn Odstranění telefonického dorozumívání na „D2“ Odstranění legislativních problému využitelné techniky Zabezpečení souvislé informace o poloze vlaků (žst., nákladiště) Snížení nákladů realizace dopravy

Návrh technického řešení tratí Integrovaný systém zabezpečení vedlejších tratí - rozložená logika EZZ – ve funkci traťového stavědla (TST) - rádioblok - vazby PZZ Zabezpečení nechráněných PZZ, obnova a rekonstrukce stávajících – s vlivem na GVD Zřízení vazeb PZZ na logiku TST Informace o stavu PZZ vlakové četě Souvislé nasazení počítačů náprav Kabelizace světlovodným kabelem Pro vazby na mobilní prostředky využít sítě veřejných operátorů Odbavovací systémy pro cestující (EFC)

Plzeň Cheb Horažďovice předměstí Domažlice Klatovy Poběžovice Tachov Bor Planá u M.L. Staňkov Domažlice Klatovy Janovice nad Úhlavou Železná Ruda Česká Kubice Odb. Pasečnice Kabelizace II. horizont ŘRT PK UCŘ 184 Kabelizace UCŘ 185

Dopravní telematika (ITS) Děkuji za pozornost