Kraj Vysočina Svazek obcí Třebíč Svozové oblasti ESKO-T, TSMB, AVE CZ Zástupce pro kraj Vysočina Roman Zouhar, regionální manažer Třebíč,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha, Svaz měst a obcí České republiky
Advertisements

Řešení komunálního odpadu v městech a obcích
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Budoucnost hospodaření s komunálními odpady Dr. Ing. Lubomír Chytka ředitel odboru odpadů MŽP.
Spolupráce s mikroregiony
Odpady 2014 – jak dál v Olomouckém kraji ? Konference samospráv Olomouc
PF02-14 Podprogram na podporu obnovy venkova pro rok 2014
POH Ústeckého kraje Z ávazná část. Závazná část POH Ústeckého kraje vychází z: 1.Základní charakteristiky kraje 2.Cílů POH ČR, které musí POH Ústeckého.
Výtěžnost tříděného sběru dle komodit v v jednotlivých krajích ČR v roce 2006 Podprůměrná výtěžnost bez kovů.
VY_32_INOVACE_Př.4.15-Třídění odpadu-prezentace
Podpora mikroregionů v Královéhradeckém kraji Ing. Pavlína Trpkošová Krajský úřad Královéhradeckého kraje Odbor regionálního rozvoje, cestovního ruchu.
Městský úřad v Říčanech, Masarykovo náměstí 53/40, Říčany, Tel: , PROJEKT Říčany pro Vás … SNÍŽENÍ CEN ENERGIÍ PRO DOMÁCNOSTI.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Kampaň za třídění odpadů v jižních Čechách. Kampaň, která si klade za cíl naučit obyvatele třídit (příp. efektivněji třídit) odpad Iniciátor- Jihočeský.
Změní „černobylské“ děti postavení k třídění odpadu?
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
co o nich vypovídají čísla
Zásady kraje Vysočina pro poskytování dotací na podporu naplňování a propagace principů místní Agendy 21 a Zdraví 21 v kraji Vysočina.
Zdeňka Kasalová Podpora cestovního ruchu ze strany Kraje Vysočina Zdeňka Kasalová Krajský úřad Kraje Vysočina odbor kultury, památkové péče a cestovního.
Odpadové hospodářství ČR ve světle členství v EU Praha 1. prosince 2010.
ENVICON, s.r.o. Ing. Ida Svobodová
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Jeseník – jednička ve třídění odpadů a úspory energie
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
ZÁMĚR ZPĚTNÉHO ODBĚRU PET LAHVÍ Odhad jeho dopadu na odpadové hospodářství měst a obcí Bc. Marek Sýkora Sdružení měst a obcí Plzeňského kraje Konference.
Optimalizace nákladů a sběrných systému obcí Konference „ODPADOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI,“
Odpadové hospodářství
Proč se zabývat odpady?. Obec § Legislativa EU, stát Hygienické odstranění odpadu Spokojenost občana (voliče) Proč Za co Výběr poplatky od občanů Snižovat.
Problematika odpadového hospodářství Povinnosti obce při nakládání s komunálním odpadem (KO), podle zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých.
Spolupráce AOS EKO-KOM, a. s
Aktuální informace v odpadovém hospodářství v Libereckém kraji „Aktuální informace v odpadovém hospodářství v Libereckém kraji“ Radim Zika
– soutěž PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola.
REGIONÁLNÍ FUNKCE KNIHOVEN Pomoc nebo omezení ? Definice RF knihovny Funkce, v jejichž rámci krajská knihovna a další pověřené knihovny, poskytují základním.
1 V1 4. Seminář 2009/ Region a regionální vědy 1 4.
25. srpna EUro Finance Consulting EUFC CZ s.r.o. Analýza celkové energetické spotřeby Libereckého kraje Liberec, 25. srpna 2009.
Hodnocení plnění POH LK
ROWANet Páteřní optická síť kraje Vysočina - ROWANet
GP Bydlete na venkově 2008 Celkový objem finančních prostředků: 1,2 mil. Kč Předmět podpory: projektová dokumentace pro stavební řízení - 1. rekonstrukce.
Finanční podpora v oblasti odpadového hospodářství Královéhradeckého kraje.
Liberec Ing. Ida Svobodová Aktivity projektu Intenzifikace tříděného sběru v Libereckém kraji pro rok 2008.
Odpadového hospodářství na území ORP Pacov Ivana Eva Razimová.
Energetické využívání v ČR, pozice MŽP a jak vlastně dál?? Jaromír Manhart Odbor odpadů Ministerstvo životního prostředí STEO seminář: Odpady 2015 a jak.
Studie optimalizace odpadového hospodářství pro 10 obcí v Libereckém kraji Studie optimalizace odpadového hospodářství pro město Turnov červen 2013.
EVVO aktivity pro školy
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
INFRASTRUKTURA PRO ODDĚLENÝ SBĚR VYUŽITELNÝCH A NEBEZPEČNÝCH SLOŽEK KOMUNÁLNÍHO ODPADU V ÚSTECKÉM KRAJI „DOPNĚNÍ SÍTĚ SBĚRNÝCH DVORŮ V ÚSTECKÉM KRAJI“
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
Váš partner ve službách V Olomouci odpadyzeleňkomunikaceosvětlení.
Nový formulář čtvrtletního výkazu „o celkovém množství a druzích komunálního odpadu vytříděných a odstraněných v obcích“ - od 1. čtvrtletí 2007 vstupuje.
Krajský projekt v roce 2011 na území Pardubického kraje  Projekt košů  Regionální komunikační aktivity  Projekt nádob  Projekt košů  Vzdělávací programy.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Možnosti třídění odpadů v obci a motivování občanů ke třídění.
DSO Tolštejn – Odpadové hospodářství Ing. Jan Slavík, Ph.D.
Proč třídit bioodpad Prezentace pro Zastupitelstvo města Valašské Meziříčí
Novosedlice – návrh pilotního plánu změny hospodaření s odpadem Lokalita – ulice Bystřická a Sokolská Termín realizace: duben 2016 – prosinec 2016.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Pravidelné setkání obcí svozové oblasti firmy REMIT s.r.o. v systému EKO-KOM a.s Expozice času Šternberk , 9.00 hod.
Plán odpadového hospodářství Středočeského kraje na období 2016 – 2025 Semináře obce SK 2017 FITE a.s.
autorizovaná obalová společnost EKO-KOM, a.s.
Produkce odpadů obce ORP Šumperk
Změna způsobu separace na Jesenicku
Rozdělení obcí do kategorií
Praha 5. březen 2018 Milan Havel – Arnika
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Jaromír Jech Svaz měst a obcí ČR
Konference příkladů dobré praxe
Transkript prezentace:

Kraj Vysočina Svazek obcí Třebíč Svozové oblasti ESKO-T, TSMB, AVE CZ Zástupce pro kraj Vysočina Roman Zouhar, regionální manažer Třebíč, 13. 3. 2013 Roman Zouhar

Výtěžnosti v roce 2011 a 2012? dle okresů kraje (kg/obyv./rok)

Porovnání výtěžností TKO po jednotlivých svozových oblastech okr Porovnání výtěžností TKO po jednotlivých svozových oblastech okr. Třebíč v roce 2011 a 2012? (kg/obyv./rok)

Vývoj produkce SKO u jednotlivých svozových oblastí v letech 2011 a 2012? (kg/obyv./rok)

Porovnání výtěžností nádobového způsobu sběru TKO po jednotlivých svozových oblastech okr. Třebíč v roce 2011 (kg/obyv./rok)

Porovnání výtěžností nádobového způsobu sběru TKO po jednotlivých svozových oblastech okr. Třebíč v roce 2012?(kg/obyv./rok)

Porovnání výtěžností ostatního způsobu sběru TKO po jednotlivých svozových oblastech okr. Třebíč v roce 2011 (kg/obyv./rok)

Porovnání výtěžností ostatního způsobu sběru TKO po jednotlivých svozových oblastech okr. Třebíč v roce 2012?(kg/obyv./rok)

Informační a komunikační kampaň Třebíč 2012

Jihlava 2012

KRAJSKÝ PILOTNÍ PROJEKT VYSOČINA 2013 „Intenzifikace odděleného sběru a zajištění využití využitelných složek komunálních odpadů včetně jejich obalové složky v Kraji Vysočina“

Plánovaná technická podpora Rozšíření a částečná obměna sběrné sítě ve svozové oblasti TSMB (Město Moravské Budějovice, Jaroměřice nad Rokytnou, Hrotovice) Rozšíření sběrné sítě ve svozové oblasti Služby Luka (Městys Luka nad Jihlavou) Rozšíření a obměna sběrné sítě v městě Golčův Jeníkov Obměna nádob v městě Chotěboř Rozšíření sběrné sítě ve svozové oblasti TBS Světlá nad Sázavou (Město Světlá nad Sázavou) a TS Velké Meziříčí Rozšíření sběrné sítě ve svozové oblasti AVE CZ Obměna nádob ve svozové oblasti ODAS Cíl: Zvýšení výtěžnosti tříděných odpadů ve slabších oblastech, kam půjdou nové nádoby a kde je určitý potenciál Zvýšení procenta nádob ve vlastnictví EK

Plánovaná technická podpora Obměna nádob Doplnění nádob do oblastí s nižší výtěžností, ale potenciálem růstu TBS + TELES Chotěboř okr. Havl. Brod okr. Jihlava okr. Žďár n. S. okr. Třebíč okr. Pelhřimov .A.S.A. Sl. Města Jihlavy TS Nové Město AVE ODAS TSHB ESKO-T TS Bystřice AVE + TBS + SOP + TS Chotěboř .A.S.A Sl. Luka okr. Havl. Brod HBH TSHB .A.S.A SOMPO Sl. Luka SMJ TS Velké Meziříčí TS V.Bíteš TS Pelhřimov okr. Jihlava .A.S.A. TSMB

Plánované komunikační aktivity Organizačně-technická sdělení Distribuce tašek na třídění ve svozové oblasti ESKO-T Distribuce tašek v městech Jaroměřice nad Rokytnou, Jemnice Polepy svozových vozidel – TS Velká Bíteš Propagace formou článků v regionálních periodikách Brožury s tematikou třídění ve vytipovaných městech Po dohodě s městy a svozovými firmami možnost připojení se k jejich outdoorovým aktivitám vč. RTO Webové stránky EKO-koutek v ZOO Jihlava – minimální obměna a doplnění některých výrobků z recyklátu + údržba Práce se samosprávou Semináře pro obce v 5-ti okresních městech Cíl: Udržení povědomí o třídění u občanů, větší zapojení obyvatel Kraje Vysočina do třídění odpadů ve slabších oblastech, zlepšení výtěžnosti , zlepšení čistoty třídění v některých oblastech, kde chybí kvalita

Jak to občas vypadá v kontejnerech na SKC

Průzkum veřejného mínění - Komu lidé důvěřují? Herci nebo starostovi?

Nový princip odměn a bonusových složek Celková odměna se skládá: základní odměna (nové sazby) odměna za zpětný odběr (2,- Kč/ob./rok) bonusové složky Bonusové složky: Platné do 31.12.2011 hustota sběrné sítě dvousložkový sběr skla sběr 4 komodit efektivita akreditace SF Platné od 1.1.2012 dostupnost veřejné sběrné sítě efektivita sběr kovových odpadů bonus za hromadný výkaz

Od 1. čtvrtletí 2012 vstoupily v platnost změny v sazbách odměn Veřejná sběrná síť (nádobový sběr, pytlový sběr organizovaný obcí) Sídla do 2000 obyvatel: Výtěžnost1) sběru na obyvatele (kg/rok) Platba za zajištění využití (kč/t obalových komunálních odpadů) Papír Plasty Sklo směs Sklo čiré Kovy Nápojový karton samostatný sběr Nápojový karton sbíraný ve směsi < 26 2230 4040 1090 1230 2470 2700 690 26 – 38 2630 4950 1340 1510 2660 3200 930 > 38 3030 5970 1580 1770 3330 3700 1200 Sídla 2001 – 80000 obyvatel: Výtěžnost1) sběru na obyvatele (kg/rok) Platba za zajištění využití (kč/t obalových komunálních odpadů) Papír Plasty Sklo směs Sklo čiré Kovy Nápojový karton samostatný sběr Nápojový karton sbíraný ve směsi < 26 2130 4010 1070 1200 2380 2600 650 26 – 38 2520 4810 1320 1480 3100 850 > 38 2880 5870 1560 1750 3230 3600 1040 Sídla nad 80000 obyvatel: Výtěžnost1) sběru na obyvatele (kg/rok) Platba za zajištění využití (kč/t obalových komunálních odpadů) Papír Plasty Sklo směs Sklo čiré Kovy Nápojový karton samostatný sběr Nápojový karton sbíraný ve směsi < 26 2230 4150 1110 1250 2470 2700 780 26 – 38 2670 5110 1360 1530 2710 3200 990 > 38 3190 6030 1600 1800 3450 3700 1280 Výtěžnost je počítána jako součet hmotností vytříděných komodit papír + plast + sklo + nápojový karton z komunálního odpadu. Do výtěžnosti nejsou započteny vytříděné kovové odpady.

Ostatní způsoby sběru (sběrné dvory, mobilní sběr a další způsoby sběru v rámci systému obce) Sídla do 2000 obyvatel: Výtěžnost1) sběru na obyvatele (kg/rok) Platba za zajištění využití (kč/t obalových komunálních odpadů) Papír Plasty Sklo směs Sklo čiré Kovy Nápojový karton < 26 230 1 620 440 490 2 470 690 26 – 38 270 1 980 540 610 2 660 930 > 38 310 2 390 640 710 3 330 1 200 Sídla 2001 – 80000 obyvatel: Výtěžnost1) sběru na obyvatele (kg/rok) Platba za zajištění využití (kč/t obalových komunálních odpadů) Papír Plasty Sklo směs Sklo čiré Kovy Nápojový karton < 26 220 1 610 430 480 2 380 650 26 – 38 260 1 930 530 600 2 520 850 > 38 290 2 350 630 700 3 230 1 040 Sídla nad 80000 obyvatel: Výtěžnost1) sběru na obyvatele (kg/rok) Platba za zajištění využití (kč/t obalových komunálních odpadů) Papír Plasty Sklo směs Sklo čiré Kovy Nápojový karton < 26 230 1 660 450 500 2470 780 26 – 38 270 2 050 550 610 2710 990 > 38 320 2 420 640 720 3450 1280 Výtěžnost je počítána jako součet hmotností vytříděných komodit papír + plast + sklo + nápojový karton z komunálního odpadu. Do výtěžnosti nejsou započteny vytříděné kovové odpady.

Podíl obalové složky v hmotnostních procentech Standardy složení komunálních odpadů a podílu obalové složky od 1.7.2012 Název komodity Podíl obalové složky v hmotnostních procentech do 31.12.2011 od 1.7.2012 Papír 25 % 29 % Plasty 85 % 81 % Sklo (bílé, barevné) 99 % Kovy 6 % Nápojový karton 100 %

Měrná hmotnost odpadu v nádobě v kg/m3 Bonus č. 2 – efektivita sběrné sítě Komodita Měrná hmotnost odpadu v nádobě v kg/m3 koeficient v % základní odměny min. max. Papír 30 90 0,08 12% Plast 17 40 10% Sklo 115 360 8% Efektivita - poměr mezi obslouženým objemem nádob a pytlů a vytříděným množstvím přes tyto systémy sběru

Bonus č. 1 - dostupnost veřejné sběrné sítě sídla do 2000 obyvatel limit koeficient v % základní odměny Maximální počet obyvatel na průměrné sběrné místo (ob./sběrné místo/čtvrtletí) 160 0,06 6% Minimální instalovaný objem průměrného sběrného místa (l/obyv./čtvrtletí) 25 sídla s 2001 – 80000 obyvateli limit koeficient v % základní odměny Maximální počet obyvatel na průměrné sběrné místo (ob./sběrné místo/čtvrtletí) 190 0,06 6% Minimální instalovaný objem průměrného sběrného místa ( l/obyv./čtvrtletí) 18 sídla nad 80000 obyvatel limit koeficient v % základní odměny Maximální počet obyvatel na průměrné sběrné místo (ob./sběrné místo/čtvrtletí) 270 0,06 6% Minimální instalovaný objem průměrného sběrného místa ( l/obyv./čtvrtletí) 12 Pro přiznání bonusu musí být splněny obě podmínky !!! Dostupnost veřejné sběrné sítě – je dána dosažením maximálního limitu pro počet obyvatel na průměrné sběrné místo a současně dosažením minimálního limitu pro instalovaný objem průměrného sběrného místa. Průměrné sběrné místo se stanoví jako součet všech instalovaných sběrných nádob na papír, plast a sklo směsné, přičemž v místě jsou průměrně 3 nádoby. Minimální instalovaný objem průměrného sběrného místa se stanoví jako podíl součtu instalovaného objemu všech sběrných nádob na papír, plast a sklo směsné, a počtu obyvatel v obci (dle statistiky ČSÚ).

Bonus č. 3 – sběr kovových odpadů Zajištění odděleného sběru kovových odpadů ve sběrném dvoře, sběrném místě, mobilním sběrem organizovaným v rámci systému obce Sběr kovových odpadů (sběrný dvůr, sběrné místo, mobilní sběr) Koeficient v % základní odměny 0,08 8 % Bonus č. 4 – hromadný výkaz Čtvrtletní vykazování do systému EKO-KOM prostřednictvím hromadného výkazu Čtvrtletní vykazování v hromadném výkazu* v obcích do 2000 obyvatel koeficient v % základní odměny 0,05 5 % * Hromadný výkaz je Výkaz (dle čl.IV. odst.2 Smlouvy o zajištění zpětného odběru a využití odpadů z obalů), zpracovaný Dodavatelem výkazů za minimálně dvě obce, vykazující množství komunálního odpadu, které obce sebraly, vytřídily a předaly k využití, a další informace za příslušné období. Informace v hromadném výkazu jsou podávány za jednotlivé obce.

Dostupnost veřejné sběrné sítě Princip odměn v grafu Dostupnost veřejné sběrné sítě 6% Sběr kovových odpadů 8% Hromadný výkaz 5% Efektivita papír 12% plast 10% sklo 8% Zpětný odběr Základní odměna Celkový podíl finančních prostředků v bonusových složkách činí 49%.

Sběr kovů v Kraji Vysočina v roce 2011

Soutěž obcí 2013 Kritéria soutěže obcí pro rok 2013 (4Q 2012 – 3Q 2013) Výtěžnost – nově pouze čísla z nádobového způsobu sběru (kontejnery a pytle) – 10 bodů na obyvatele ponecháme, jako to bylo v předchozích letech Efektivita (poměr TKO vůči SKO) – zůstávají oba dva způsoby sběru, s omezením na 70% (1%=1 bod) Sběr a vykazování kovů – 10 bodů za splnění Dostupnost veřejné sběrné sítě – 10 bodů za splnění Efektivita v jednotlivých komoditách dle bonusové složky odměn: Papír….. 10 bodů Plast……. 10 bodů Sklo………10 bodů   Velikostní skupiny zůstanou zachovány: 4 velikostní skupiny do 500 obyvatel 501 – 2000 obyvatel 2001 – 10000 obyvatel nad 10000 obyvatel

Co nás čeká v letošním roce Projekty na převzetí a následnou péči o sběrnou síť Cíle systému EKO-KOM Zajištění dostatečné a dlouhodobě stabilní sítě pro zpětný odběr obalových odpadů v rámci tříděného sběru KO v obcích Zefektivnění provozních nákladů obcí spojených s tříděným sběrem (a tím i se zpětným odběrem obalových odpadů) – náklady na nákup/pronájem nádob Naše nabídka pro obce: Úspora investic a nákladů obce na obnovu starých nádob a další rozšiřování sběrné sítě Zajištění dostatečné a dlouhodobě stabilní sběrné sítě pro plnění zákonných cílů v oblasti třídění a recyklace KO Spolupráce při optimalizaci sběrné sítě s ohledem na místní podmínky

Principy projektu Převzetí sběrné sítě ve vlastnictví obce/města do majetku EK za dohodnutých podmínek Okamžitá bezplatná výpůjčka sběrných nádob obci na zajištění povinností zákonného odděleného sběru a rovněž na realizaci zpětného odběru a využití odpadů z obalů podle smlouvy s AOS Obec se zavazuje sběrnou síť využívat k oddělenému sběru odpadů v obecním systému nakládání s KO. Sběr a svoz odpadů organizuje obec v rámci své působnosti. V rámci smlouvy má obec jednoznačné předkupní právo, pokud by AOS z nějakých důvodů byla nucena sběrnou síť prodat Zajištění náhrad a oprav souvisejících s běžným opotřebením (nikoliv provozní poškození) nebo ukončením životnosti nádob (obměna) Možnost dalšího rozvoje sběrné sítě po dohodě s obcí (rozšíření) Dohoda o revitalizaci a dalším rozvoji sběrné sítě se uzavírá na základě společného projektu s městem, který se zpracuje nejpozději do 6 měsíců od převzetí sběrné sítě. Zpracovává se jako víceletý plán se závazkem obměny nádob a případného rozšíření sítě

Co nás ještě čeká v letošním roce Výměna smluv o výpůjčce nádob Cílem je sjednocení smluv. Obec bude mít do budoucna jednu smlouvu, kterou lze aktualizovat dodatkem o nových nádobách. Realizace – 1. polovina 2013 S tím spojené značení nádob ve vlastnictví EKO-KOMu Nová smlouva o zajištění zpětného odběru a využití odpadů z obalů s obcemi Zohlednění cílů nové autorizace Úprava smlouvy s ohledem na provozní zkušenosti a vazbu na ostatní systémové smlouvy Úprava odměn pro obce s cílem zefektivnit náklady spojené se sběrem, svozem a přepravou odpadů a zohledněním úpravy odpadů na druhotnou surovinu Předpokládaná realizace – 2. polovina 2013 Dotazník o nakládání s komunálním odpadem v obci – 1.čtvrtletí 2013 Výkazy – vyplňovat aktuální verzi

Děkuji za pozornost www.ekokom.cz www.jaktridit.cz Roman Zouhar P.O. Box 46 604 46 Brno 602 432 983 zouhar@ekokom.cz www.ekokom.cz www.jaktridit.cz www.tridime-vysocina.cz