Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (18. – 24. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Advertisements

IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Matematika a její aplikace
VII. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Slovní úlohy na společnou práci
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VIII. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (19. – 26. úloha) III. označení digitálního.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje přehled mluvnických kategorií přídavných jmen. Zaměřuje se především na druhy a vzory. Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na dělení podstatných jmen. Obsahuje dělení podstatných jmen na konkrétní a abstraktní a pomnožná,
Matematika a její aplikace
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.18 Anotace: Prezentace je zaměřena na druhy přísudku. Obsahuje základní pravidla pro tvoření přísudku slovesného a jmenného se.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.15 Anotace: Prezentace je zaměřena na slovesné kategorie rod a vid. Ke každé kategorii je uvedena stručná definice s příklady.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta pro chytré hlavy VY_42_INOVACE_18 Sada 4 Základní škola T.
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VII. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (45. – 55. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VII. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Matematika a její aplikace
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.
Matematika a její aplikace
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK248.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Matematika a její aplikace Odčítání celých čísel VY_42_INOVACE_32 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
I. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_08 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (25. – 33. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice
Transkript prezentace:

Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (18. – 24. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_CJ Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Metodické pokyny • Autor: Mgr. Roman Kotlář • Vytvořeno: červen 2012 • Určeno pro 6. ročník • Český jazyk 2. stupeň • Téma: řešení úloh testů Scio • Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio • Forma: žáci pracují samostatně • Pomůcky: počítač, dataprojektor • Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu • Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možného počtu bodů (Lze pracovat i ve skupinách, které mezi sebou soutěží. Pokud daná skupina nedokáže svoji úlohu vyřešit, může se o správné řešení pokusit jiná skupina.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

Úloha č. 18 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2011) Které z následujících vyjádření nejspíše pronesla postava na posledním obrázku uvedeného příběhu? A) Hérakle, vrať se!; B) To je úleva, Hérakle!; C) A zase se někdy stav, Hérakle!; D) Hérakle, brzo na viděnou! Řešení: Z nabízených variant je nejvhodnější varianta „Hérakle, vrať se!“ Správnou odpovědí je varianta A). Společné zadání pro úlohu č

Úloha č. 19 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2011) Kterou z následujících informací nelze z uvedeného příběhu zjistit? A) Proč Hérakles držel nebesa.; B) Pro koho potřeboval Hérakles zlatá jablka.; C) Kam odnesl Hérakles zlatá jablka.; D) Proč se zase Atlas s Héraklem vystřídal. Řešení: A) Proč Hérakles držel nebesa.; B) Pro koho potřeboval Hérakles zlatá jablka.; C) Kam odnesl Hérakles zlatá jablka.; D) Proč se zase Atlas s Héraklem vystřídal. Správnou odpovědí je varianta B). Společné zadání pro úlohu č

Úloha č. 20 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2011) Já ti je zatím podržím. Ve které z následujících možností je slovo je stejným slovním druhem jako v uvedené větě z úvodního příběhu? A) Příležitost dělá zloděje, proto je namístě opatrnost.; B) Po dlouhém hledání je objevil na kraji lesa.; C) Je pouze na tobě, jak se v této situaci zachováš.; D) Když už člověk jednou je, tak má koukat, aby byl. Řešení: A) Příležitost dělá zloděje, proto je (sloveso) namístě opatrnost.; B) Po dlouhém hledání je (přídavné jméno) objevil na kraji lesa.; C) Je (sloveso) pouze na tobě, jak se v této situaci zachováš.; D) Když už člověk jednou je (sloveso), tak má koukat, aby byl. Správnou odpovědí je varianta B). Společné zadání pro úlohu č

Úloha č. 21 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2011) Které z následujících tvrzení přímo vyplývá z uvedeného textu? A) Kůň už několik dní nejedl, proto se zběsile vrhl na oves.; B) Jezdec a kůň potřebovali přenocovat ukrytí v bezpečí před vlky.; C) Jeskyně byla bezpečná, protože byla velmi vysoko nad zemí.; D) Bylo potřeba rozdělat oheň, protože byla mrazivá zimní noc. Společné zadání pro úlohu č Už jsem se skoro neudržel v sedle. Někde jsem musel přenocovat. „Nejlíp někde, kde nejsou vlci,“ řekl jsem Pírkovi a myslím, že v tomhle jsme byli oba zajedno. A pak jsem zpozoroval něco, co mě potěšilo. Ve skále na plošince byla hluboká štěrbina. Byla to skoro jeskyně, protože jako strop měla velký placatý kámen. V takové jeskyni můžeme mít oba střechu nad hlavou a vůbec. Na plošince už odpočíval někdo přede mnou. Zůstalo tu ohniště plné popela. Měl jsem taky chuť rozdělat si oheň, ale nedokázal jsem to. Už jsem chtěl jenom spát. Vzal jsem Pírka za uzdu a vedl jsem ho do jeskyně. Byla hluboká a já řekl Pírkov „Sem by se vešlo patnáct takových, jako jsi ty.“ Trochu zařehtal. Možná se mu zastesklo po stáji. Poprosil jsem ho o prominutí že jsem ho vytáhl na takovou štrapáci dal jsem mu oves poplácal jsem ho a popřál mu dobrou noc. Pak jsem se v nejtemnějším koutku jeskyně zabalil do deky a okamžitě jsem usnul jako dřevo, dřív než jsem se vůbec stihl bát. Řešení: A) Kůň už několik dní nejedl, proto se zběsile vrhl na oves.; B) Jezdec a kůň potřebovali přenocovat ukrytí v bezpečí před vlky.; C) Jeskyně byla bezpečná, protože byla velmi vysoko nad zemí.; D) Bylo potřeba rozdělat oheň, protože byla mrazivá zimní noc. Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 22 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2011) Která z následujících možností nevyjadřuje v obou případech tentýž význam? A) byli oba zajedno – byli téhož názoru; B) usnul jako dřevo – usínal pomalu; C) vytáhnout na štrapáci – vzít na náročnou cestu; D) mít střechu nad hlavou – mít přístřeší. Společné zadání pro úlohu č Už jsem se skoro neudržel v sedle. Někde jsem musel přenocovat. „Nejlíp někde, kde nejsou vlci,“ řekl jsem Pírkovi a myslím, že v tomhle jsme byli oba zajedno. A pak jsem zpozoroval něco, co mě potěšilo. Ve skále na plošince byla hluboká štěrbina. Byla to skoro jeskyně, protože jako strop měla velký placatý kámen. V takové jeskyni můžeme mít oba střechu nad hlavou a vůbec. Na plošince už odpočíval někdo přede mnou. Zůstalo tu ohniště plné popela. Měl jsem taky chuť rozdělat si oheň, ale nedokázal jsem to. Už jsem chtěl jenom spát. Vzal jsem Pírka za uzdu a vedl jsem ho do jeskyně. Byla hluboká a já řekl Pírkov „Sem by se vešlo patnáct takových, jako jsi ty.“ Trochu zařehtal. Možná se mu zastesklo po stáji. Poprosil jsem ho o prominutí že jsem ho vytáhl na takovou štrapáci dal jsem mu oves poplácal jsem ho a popřál mu dobrou noc. Pak jsem se v nejtemnějším koutku jeskyně zabalil do deky a okamžitě jsem usnul jako dřevo, dřív než jsem se vůbec stihl bát. Řešení: A) byli oba zajedno – byli téhož názoru; B) usnul jako dřevo – usínal pomalu; C) vytáhnout na štrapáci – vzít na náročnou cestu; D) mít střechu nad hlavou – mít přístřeší. Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 23 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2011) Který z následujících výrazů z uvedeného textu je nespisovný? A) zajedno; B) placatý; C) štrapáce; D) zařehtal. Společné zadání pro úlohu č Už jsem se skoro neudržel v sedle. Někde jsem musel přenocovat. „Nejlíp někde, kde nejsou vlci,“ řekl jsem Pírkovi a myslím, že v tomhle jsme byli oba zajedno. A pak jsem zpozoroval něco, co mě potěšilo. Ve skále na plošince byla hluboká štěrbina. Byla to skoro jeskyně, protože jako strop měla velký placatý kámen. V takové jeskyni můžeme mít oba střechu nad hlavou a vůbec. Na plošince už odpočíval někdo přede mnou. Zůstalo tu ohniště plné popela. Měl jsem taky chuť rozdělat si oheň, ale nedokázal jsem to. Už jsem chtěl jenom spát. Vzal jsem Pírka za uzdu a vedl jsem ho do jeskyně. Byla hluboká a já řekl Pírkov „Sem by se vešlo patnáct takových, jako jsi ty.“ Trochu zařehtal. Možná se mu zastesklo po stáji. Poprosil jsem ho o prominutí že jsem ho vytáhl na takovou štrapáci dal jsem mu oves poplácal jsem ho a popřál mu dobrou noc. Pak jsem se v nejtemnějším koutku jeskyně zabalil do deky a okamžitě jsem usnul jako dřevo, dřív než jsem se vůbec stihl bát. Řešení: Nespisovným slovem je slovo štrapáce. Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 24 testu Scio z českého jazyka pro 6. ročník (podzim 2011) Poprosil jsem ho o prominutí že jsem ho vytáhl na takovou štrapáci dal jsem mu oves poplácal jsem ho a popřál mu dobrou noc. Kolik čárek je potřeba doplnit do uvedeného souvětí z úvodního textu, aby bylo napsáno mluvnicky a pravopisně správně? A) 1; B) 2; C) 3; D) 4. Společné zadání pro úlohu č Už jsem se skoro neudržel v sedle. Někde jsem musel přenocovat. „Nejlíp někde, kde nejsou vlci,“ řekl jsem Pírkovi a myslím, že v tomhle jsme byli oba zajedno. A pak jsem zpozoroval něco, co mě potěšilo. Ve skále na plošince byla hluboká štěrbina. Byla to skoro jeskyně, protože jako strop měla velký placatý kámen. V takové jeskyni můžeme mít oba střechu nad hlavou a vůbec. Na plošince už odpočíval někdo přede mnou. Zůstalo tu ohniště plné popela. Měl jsem taky chuť rozdělat si oheň, ale nedokázal jsem to. Už jsem chtěl jenom spát. Vzal jsem Pírka za uzdu a vedl jsem ho do jeskyně. Byla hluboká a já řekl Pírkov „Sem by se vešlo patnáct takových, jako jsi ty.“ Trochu zařehtal. Možná se mu zastesklo po stáji. Poprosil jsem ho o prominutí že jsem ho vytáhl na takovou štrapáci dal jsem mu oves poplácal jsem ho a popřál mu dobrou noc. Pak jsem se v nejtemnějším koutku jeskyně zabalil do deky a okamžitě jsem usnul jako dřevo, dřív než jsem se vůbec stihl bát. Řešení: Poprosil jsem ho o prominutí, že jsem ho vytáhl na takovou štrapáci, dal jsem mu oves, poplácal jsem ho a popřál mu dobrou noc. Bylo třeba doplnit 3 čárky. Správnou odpovědí je varianta C).