Veselí nad Lužnicí – České Velenice ČVUT v Praze Fakulta dopravní Elektrizace trati č. 226 Veselí nad Lužnicí – České Velenice Jaromír Louma Praha 16.12.2008 Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR
Seznámení s tratí Seznámení s tratí vznik trati v roce 1871 jako odbočka ze základní trasy Dráhy císaře Františka Josefa (Vídeň – Č. Budějovice – Plzeň) na Prahu přes Veselí nad Lužnicí celková délka trati 55 km jednokolejná, neelektrifikovaná, zastaralá vedena rovinatou krajinou Třeboňské pánve Praha 16.12.2008 Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR
Praha 16.12.2008 Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR Seznámení s tratí Stanice Km Veselí n. Lužnicí Vlkov n. Lužnicí 5 Frahelž 9 Lomnice n. Lužnicí 12 Lužnice 17 Třeboň 21 Třeboň lázně 23 Majdalena z. 31 Majdalena 33 Suchdol n. Lužnicí 39 Suchdol n. Lužnicí z. 40 Hrdlořezy 42 Dvory n. Lužnicí 44 Nová Ves n. Lužnicí 49 České Velenice 55 Gmünd NÖ 57 Praha 16.12.2008 Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR
osobní přeprava na trati je téměř výhradně provozována Seznámení s tratí osobní přeprava na trati je téměř výhradně provozována motorovými jednotkami řad: 810 854 Praha 16.12.2008 Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR
Technické vybavení Přejezdová zabezpečovací zařízení Mechanická s místní i dálkovou obsluhou stanice: Dvory nad Lužnicí, Hrdlořezy, Majdalena zastávka, Vlkov nad Lužnicí – hned 3x !!! Suchdol nad Lužnicí (foto: Rudolf Kuběna) Praha 16.12.2008 Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR
Staniční zabezpečovací zařízení Technické vybavení Staniční zabezpečovací zařízení na hlavních a předjízdných kolejích – 2. kategorie často se vyskytují mechanická stavědla Traťové zabezpečovací zařízení na většině trati – 2.kategorie na úseku Nová Ves n. Lužnicí – České Velenice - telefonie Praha 16.12.2008 Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR
Elektrizace Elektrizace Elektrizace železnice (v minulosti se používal termín elektrifikace železnice) je proces, kdy je železniční trať vybavována pevnými trakčními zařízeními, která slouží pro napájení hnacích vozidel elektrickou energií. Mezi pevná trakční zařízení patří: napájecí stanice, které jsou vybaveny elektrickým zařízením odpovídajícím příslušné napájecí soustavě u stejnosměrného napájení typicky - třífázový transformátor a můstkový usměrňovač u střídavého napájení typicky transformátor ve speciálním jednofázovém zapojení spínací stanice trakční (trolejové) vedení nebo napájecí (třetí) kolejnice Praha 16.12.2008 Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR
Optimalizace Plánovaná elektrizace trati bude provedena v rámci plánované optimalizace. Fikce zdrojem web MDCR plánovaná realizace v období 2007- 2013 plánované investice 4 mld. Kč Realita realizace – nejdříve v horizontu 10 let nejaktuálnější projektová dokumentace je z června 2000 5. 3. 2008 – ustanovení hodnotících komisí vládou ČR pro posouzení a hodnocení nabídek uchazečů o veřejné zakázce v otevřeném řízení na optimalizaci tratě České Velenice – Veselí nad Lužnicí Praha 16.12.2008 Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR
jenž by se daly směle označit za předelektrizační - výměny a instalace Optimalizace už v průběhu toku 2001 probíhaly mezi Veselím a Velenicemi stavební práce, jenž by se daly směle označit za předelektrizační - výměny a instalace nových závor a přestavba přejezdů samotných (Lomnice – Třeboň), kabelizace, odstraňování telegrafních drátů a sloupů a uřčité přípravy pro instalaci světelných návěstidel (Lomnice n. Lužnicí) současně byla postavena zcela nová budova zastávky Třeboň-lázně v Lomnici n. Lužnicí byly v roce 2002 vyměněny i výhybky (původní byly nahrazeny užšími) Železniční zastávka Třeboň lázně Praha 16.12.2008 Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR
a Českými Velenicemi instalováno automatické hradlo Optimalizace v současné době probíhají na nádraží České Velenice stavební práce, které souvisí s elektrizací tratě č. 199 České Budějovice – České Velenice v návaznosti na elektrizaci tratě č. 199 bude mezi Novou Vsí n. Lužnicí a Českými Velenicemi instalováno automatické hradlo Stavební práce, České Velenice Praha 16.12.2008 Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR
Ovlivnění trati č. 226 stavbou IV. koridoru Optimalizace Ovlivnění trati č. 226 stavbou IV. koridoru automatické hradlo ve stanici Lomnice n. Lužnicí odstranění všech mechanických přejezdových zabezpečovacích zařízení na úseku Veselí n. Lužnicí – Lomnice n. Lužnicí Praha 16.12.2008 Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR
Děkuji Vám za pozornost Konec prezentace Děkuji Vám za pozornost
Nádraží Veselí nad Lužnicí
Nádraží České Velenice