Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Advertisements

Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Pythagorova věta a její odvození
Učivo pro 5. ročník Michaela Eva Polášková Kalivodová
Tečna ke kružnici – vlastnosti, využití Thaletovy kružnice
Konstrukce kosodélníka
Konstrukce kosočtverce
Lomený výraz – podmínky, kdy je lomený výraz roven nule
Kolmé hranoly – rozdělení, vlastnosti, síť
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Konstrukce obecného čtyřúhelníku - Thaletova kružnice
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Konstrukce lichoběžníku - Thaletova kružnice
Vzájemná poloha dvou kružnic
Konstrukce lichoběžníku
Vzájemná poloha dvou kružnic
KRUŽNICE.
POZNÁMKY ve formátu PDF
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
VY_32_INOVACE_M-Ge 7.,8.09 Konstrukce obecného čtyřúhelníka Anotace: Prezentace zopakuje vlastnosti obecného čtyřúhelníka. Ukazuje postup při řešení konstrukčních.
Lomené výrazy – násobení a dělení
Vzájemná poloha dvou kružnic
Kružnice a kruh – vlastnosti, rozdíly
VY_32_INOVACE_M-Ge 7.,8.04 Věta usu
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Konstrukce trojúhelníku - Thaletova kružnice
Lomený výraz – definice, vlastnosti
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Vzájemná poloha přímky a kružnice
5_Kružnice, kruh Kružnice k (S, r) je množina všech bodů roviny, které mají od středu S vzdálenost r. S – střed, r – poloměr, d – průměr Platí: d = 2r.
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Anotace: Žák zjišťuje vlastnosti Thaletovy kružnice a její využití.
Matematika – 8.ročník Tečna ke kružnici
THALETOVA VĚTA.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Vypracovala: Pavla Monsportová 2.B
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.02 Číselné výrazy
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
MNOŽINY VŠECH BODŮ DANÉ VLASTNOSTI
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Česká republika: vodstvo
VY_42_INOVACE_118_KRUŽNICE A PŘÍMKA Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
III. část – Vzájemná poloha přímky
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_MII_VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMKY A KRUŽNICE.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Algebra a aritmetika v 6. a 8. ročníku Téma:
VY_32_INOVACE_AGEO_07 Analytická geometrie Kružnice.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Základní geometrické rovinné útvary 1
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Pythagorova věta – popisuje vztahy stran v pravoúhlém trojúhelníku
III. část – Vzájemná poloha přímky
IV. část – Vzájemná poloha dvou
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český VY_32_INOVACE_M-Ge 7.,8.13 Tětiva kružnice Anotace: Prezentace znázorní žákům vlastnosti tětivy kružnice. Využití Pythagorovy věty k výpočtům. Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český Očekávaný výstup: Využívá pojem množina všech bodů dané vlastnosti k charakteristice útvaru a k řešení polohových konstrukčních úloh. Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: Druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Školní rok 2012-2013 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: Osmý ročník základní školy

Připomeneme si případy: Tětiva kružnice Připomeneme si případy: p k k p p k VNĚJŠÍ PŘÍMKA SEČNA TEČNA Přímka p je sečna kružnice k. Přímka p je tečna kružnice k. Přímka p je vnější přímka kružnice k.

Tětiva kružnice D Tětiva kružnice je úsečka, jejíž krajní body leží na kružnici. k r d B Tětivy: AB; CD … + S Pokud prochází tětiva středem kružnice, jedná se o průměr kružnice. A C V našem případě tětiva CD.

Tětiva kružnice VLASTNOSTI TĚTIVY Tětiva kružnice je úsečka, jejíž krajní body leží na kružnici. k B r y Vzdálenost tětivy od středu kružnice S označíme x. + P x S Vznikne nám pravoúhlý trojúhelník SPB. Vzdálenost bodu P od bodu B označíme y. A Platí, že bod P je střed tětivy AB. V pravoúhlém trojúhelníku platí věta … Pythagorova.

Tětiva kružnice VLASTNOSTI TĚTIVY Z pravoúhlého trojúhelníku můžeme vypočítat: k B r 1) x - vzdálenost tětivy od středu kružnice y + P x 2) y – délku poloviny tětivy AB S 3) r – poloměr kružnice A

Tětiva kružnice x2= r2- y2 y2= r2- x2 r2= x2+ y2 VÝPOČTY k B r y 1. VZDÁLENOST STŘEDU KRUŽNICE OD TĚTIVY + P x S x2= r2- y2 A 2. POLOVINA DÉLKY TĚTIVY y2= r2- x2 3. POLOMĚR KRUŽNICE r2= x2+ y2