Sčítání celých čísel.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Středový a obvodový úhel
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Exponenciální funkce Exponenciální funkcí o základu a nazýváme každou část funkce, která je dána rovnicí: Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rostoucí, klesající, konstantní
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
. Kvadratická funkce ° Narýsuj: -1 -1
Lomené algebraické výrazy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Konstrukce trojúhelníku
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Druhá mocnina a odmocnina
Zlomky a desetinná čísla.
Dělitelnost přirozených čísel
Celá čísla Zapiš celá čísla, která jsou mezi: a) -8 a -5 d) -3 a 4
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Úpravy algebraických výrazů
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozcvička Urči typ funkce: Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Obvod a obsah rovinného obrazce III.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Trojúhelník Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
1 Opakování 5. ročníku Základní pojmy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
Přednost početních operací
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Funkce Absolutní hodnota
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Funkce Absolutní hodnota
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mgr. Radka Pospíchalová
Početní výkony s celými čísly: násobení
Počtové operácie s celými číslami: sčítanie a odčítanie
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Úvod Porovnávání celých čísel
Transkript prezentace:

Sčítání celých čísel

Celá čísla Množina celých čísel se skládá z přirozených čísel (1, 2, 3, …), nuly a záporných čísel (-1, -2, -3, …). Množina celých čísel se v matematice většinou označuje Z, podle Zahlen (německy čísla). číslo nula čísla záporná čísla přirozená

Vzdálenost pěti jednotek. Taktéž vzdálenost pěti jednotek. Celá čísla Vzdálenost obrazu čísla na číselné ose od nuly se nazývá absolutní hodnota čísla. Protože se jedná o vzdálenost, je absolutní hodnota vždy číslo kladné nebo nula (nezáporné). Značí se x. Vzdálenost pěti jednotek. 5=5 -5=5 Taktéž vzdálenost pěti jednotek. 5 = -5 = 5 Čísla 5 a -5 jsou čísla (navzájem) opačná. Mají stejnou absolutní hodnotu (na číselné ose leží stejně daleko od nuly). Obecně platí: x = -x = x

1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; … -1; -2; -3; -4; -5; … Celá čísla Slouží k vyjádření změny počtu prvků a jejich porovnávání. Například změny stavu hladin řek, změny teplot vzduchu, změny výše konta v bance apod. čísla kladná 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; … číslo nula čísla záporná -1; -2; -3; -4; -5; …

+ 6 - 8 + 4 - 5 Sčítání celých čísel. Mají-li dvě čísla: STEJNÁ znaménka, sečteme je jako přirozená čísla, (tj. bez ohledu na znaménka). Znaménko výsledku je shodné se znaménky sčítanců. např.: 2 + 4 = + 6 -3 + (-5) = - 8 + zbytečně nepíšeme RŮZNÁ znaménka, odečteme je jako přirozená čísla, (tj. od většího přirozeného čísla odečteme menší přirozené číslo). Znaménko výsledku je shodné se znaménkem čísla, které je na číselné ose dál od nuly (které má větší absolutní hodnotu). např.: -3 + 7 = + 4 4 + (-9) = - 5 + zbytečně nepíšeme

Rozdíl Různá znaménka Stejná znaménka Součet Sčítání celých čísel. Mnemotechnická pomůcka: Stejná znaménka Součet Různá znaménka Rozdíl

A nyní něco na procvičení: Vypočítej:  2 + 4 =  7 + (45) = 7 + 8 = 34 + 23 =  5 + (9) =  54 + 55 = 9 + (2) = 67 + (88) =  11 + (5) =  43 + (65) = 6 + (15) = 64 + 23 =  5 + 0 =  66 + 66 =  32 + 40 = 29 + (129) = 54 + (67) = 60 + (61) =  1 + (48) = 43 + 0 = 234 + (230) = 54 + 76 =

A nyní něco na procvičení: Řešení:  2 + 4 = 2 7 + (45) =  52 7 + 8 = 15 34 + 23 = 57  5 + (9) = 14  54 + 55 = 1 9 + (2) = 7 67 + (88) =  21  11 + (5) =  16  43 + (65) =  108 6 + (15) =  9 64 + 23 = 87  5 + 0 =  5  66 + 66 = 0  32 + 40 = 8 29 + (129) =  100 54 + (67) =  13 60 + (61) =  1  1 + (48) = 49 43 + 0 = 43 234 + (230) = 4 54 + 76 = 130

Sčítání celých čísel - shrnutí. 2 + 4 = 6  2 + (4) =  6 Mají-li dvě čísla stejná znaménka, určíme výsledek tak, že znaménko opíšeme a sečteme absolutní hodnoty čísel. 2 + (4) =  2 2 + 4 = + 2 Mají-li dvě čísla různá znaménka, určíme výsledek tak, že odečteme absolutní hodnoty čísel (od větší menší) a ve výsledku napíšeme znaménko, které je před číslem s větší absolutní hodnotou.