Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P17/14. 3. 2012, Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Modrá planeta Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P14/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu:Botanika –věda o rostlinách.
Advertisements

Název šablony: Inovace v chemii52/CH19/ Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Chemické děje a chemické rovnice.
Zemská atmosféra - stavba - soustředné vrstvy - různé vlastnosti
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P22/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Biologie člověka Autor:
NÁZEV ŠABLONY: INOVACE V CHEMII 52/CH21/ , VRTIŠKOVÁ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: ČLOVĚK A PŘÍRODA NÁZEV VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: CHEMICKÉ DĚJE A REAKCE AUTOR:
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P19/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Vnější geologické děje.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH16/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Kyseliny a zásady Autor:
Atmosféra Země.
Abiotické podmínky života
ATMOSFÉRA Obecná část Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH18/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Určování pH roztoku.
Název šablony: Inovace v chemii52/CH23/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Základní chemické výpočty.
VY_52_INOVACE_Z.6.24-atmosféra, počasí-prezentace
Název šablony: Inovace v chemii 52/CH22/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: ZÁKLADNÍ CHEMICKÉ VÝPOČTY.
Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P01/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH02/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: CHEMICKÉ LÁTKY A JEJICH.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH13/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: KYSELINY A ZÁSADY Autor:
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Atmosféra Země Název školy
Vrstvy atmosféry.
ATMOSFÉRA atmosféra = plynný (vzdušný) obal Země Složení vzduchu:
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_180_Atmosféra AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 7.,
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Název šablony: Inovace v chemii52/CH28/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Autor: Mgr. Eva Vrtišková Předmět:
Název šablony: Inovace v chemii52/CH12/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Přírodní látky Autor: Mgr.
Abiotické faktory prostředí
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – atmosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P13/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Hmyz Autor: Mgr. Eva Vrtišková.
Atmosféra Země, Atmosférický tlak
ATMOSFÉRA.
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Název šablony: Inovace v chemii52/CH09/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: VODA Autor: Mgr. Eva Vrtišková.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P28/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Části rostlinného těla.
Atmosféra VY_32_INOVACE_00_ATMOSFÉRA autor: Helena Nováková
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Stavba a složení atmosféry. Globální oteplování.
Atmosféra.
Název šablony: Inovace v chemii52/CH25/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Uhlovodíky Autor: Mgr. Eva.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Atmosféra Adéla Hegarová.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPlyny TémaAtmosféra.
Atmosféra Filip Bordovský.
Atmosféra Země a její složení
Vliv ozónové vrstvy na životní prostředí
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Vznik a vývoj atmosféry Země
Vlastnosti plynů Pohyb je základní vlastnost všech těles ve vesmíru. Toto tvrzení platí pro celý vesmír – pro hvězdy, planety, komety, pro celé galaxie.
Atmosféra Složení a stavba Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ ZEMĚPIS.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Vzduch Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
= vzdušný obal Země (atmos = pára z řečtiny) - zabraňuje výkyvům teplot na Zemi - chrání Zemi před kosmickým zářením, meteority - umožňuje život na Zemi.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV:VY_32_INOVACE_ S 20 TEMA: Atmosféra – plynný obal Země.
Atmosféra.
Atmosféra je plynný obal Země, který je k Zemi připoután gravitační silou, která nám zaručuje, že plyny neuniknou do okolního vesmírného prostoru. Model.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Atmosféra tornádo bouřka led oblačnost.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_04_ATMOSFÉRA.
Atmosféra Země.
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
VY_32_INOVACE_ Atmosféra Autor Mgr. Renáta Hořejšková
ATMOSFÉRA atmosféra a její vlastnosti
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_15_Atmosféra
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Transkript prezentace:

Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P17/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Modrá planeta Autor: Mgr. Eva Vrtišková Předmět: Přírodopis Třída: IX. Tematický okruh: Atmosféra Téma: Atmosféra Druh výukového materiálu: prezentace Použití ICT: interaktivní tabule, prezentace v.ppt, interaktivita Didaktické, metodické poznámky (popis použití výukového materiálu ve výuce): výklad,který žákům přibližuje význam a složení atmosféry. Uvádí i problémy znečištění atmosféry. Použité zdroje: - Přírodopis, učebnice pro devátý ročník ZŠ a víceletá gymnázia. FRAUS 2007, Plzeň. - Poznámky k učebnicím přírodopisu. Dostupné online z:

Vzdušný oceán

Vznik atmosféry  Atmosféra = plynný obal Země  Dnešní složení asi před 600 mil. let, po 4 mld. let dlouhém vývoji  Výsledkem činnosti mikroorganismů  Teprve před 300 mil. let se začala podílet suchozemská vegetace  Spojující článek mezi životem a horninami  Např. oxid uhličitý uvolňovaný při dýchání je vázán do vápenitých schránek živočichů a odtud do vápenců, …

Atmosféra

Složení atmosféry

Vrstvy atmosféry  Atmosféra dosahuje do výšky asi 700 km nad povrch Země  1. TROPOSFÉRA  Nejdůležitější pro život  Obsahuje 99 % vzdušné hmoty a veškerou vlhkost  Teplota +17 až -52 °C  S výškou klesá tlak, hustota i vlhkost  Dosahuje do výšky 16 km na rovníku a 9km nad póly  Důležitá vrstva pro vývoj počasí  Jaký je rozdíl mezi počasím a podnebím?

Vrstvy atmosféry  2. STRATOSFÉRA  Asi 50km nad povrch Země  Ve výšce 20-25km od povrchu je nejvyšší koncentrace ozónu – ozónová vrstva  Brání pronikání ultrafialového záření  Problém ozónová díra  Co jej poškozuje?

Ozónová vrstva

Vrstvy atmosféry  3. MEZOSFÉRA  Od 50 km do 85 km od povrchu Země  Teplota klesá až na -93 °C  4. TERMOSFÉRA  asi do 700 km od povrchu  Vzrůstá teplota až na °C  Oblast výskytu polární záře  zabery-polarni-zare zabery-polarni-zare  5. EXOSFÉRA  cca km  Teplota °C  Přechází v meziplanetární prostor

Látky a jevy škodící atmosféře  Aerosol a prach  Vznikají lidskou činností  Aerosoly zvyšují oblačnost a celkově ochlazují planetu  Azbestová vlákna  Azbest – křemičitan  Dříve stavební materiál, uvolňuje se do ovzduší, vdechování může způsobit rakovinu  Ultrajemné uhlíkové částice  Automobily, alergie

Škodliviny v ovzduší  Prchavé organické uhlovodíky  Chemický průmysl a automobily  Alergie, rakovina  Oxidy dusíku  Spalovací motory  Zvyšují koncentraci přízemního ozonu  Podél dálnic – usychání stromů  Radon  Radioaktivní plyn

Skleníkový efekt

Shrnutí – doplň

Použité zdroje   %B3ber/Geografia/atmosfera,%20zaklad_%20matur __html_m4970fb56.jpg %B3ber/Geografia/atmosfera,%20zaklad_%20matur __html_m4970fb56.jpg  4X9_FuV16xE/T898f0_abjI/AAAAAAAAAbQ/x2XyU2 No44c/s1600/Cechova_Atmosf%C3%A9ra_Z.bmp 4X9_FuV16xE/T898f0_abjI/AAAAAAAAAbQ/x2XyU2 No44c/s1600/Cechova_Atmosf%C3%A9ra_Z.bmp  2.jpg 2.jpg   ova_vrstva ova_vrstva