Názory uživatelů a veřejnosti na přínosy informačních a komunikačních technologií ve veřejných knihovnách v ČR a EU Výsledky průzkumu Vít Richter Národní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ludvík Eger, FEK ZČU v Plzni
Advertisements

Kandidátské země do EU Chorvatsko Turecko Makedonie Island.
Prezentace hlavních měst všech států EU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_242_Členské státy EU AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
Prezentace: Tomáš Orálek Marek Smital.  Vlastnosti navigací porovnáme na vybraných příkladech:  TomTom  Dynavix  Garmin  Mio.
Evropské vlajky 5. ročník
Česká cestovní kancelář
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
10 let výzkumu informačních potřeb veřejnosti Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
A hlavní města. Belgie  Rozloha – km²  Počet obyvatel –  Oficiální jazyk – nizozemština  Ústavní zřízení – federativní konstituční.
Informatizace veřejných knihoven Internet a veřejné knihovny jako informační centra měst a obcí PhDr. Ivana Štrossová Okresní knihovna Havlíčkův Brod.
Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod ve výuce III_Shrnutí_Riskuj Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod.
VY_52_INOVACE_Z.9.36-hospodářské organizace ve světě-prezentace
Budou chodit do knihoven? Průzkumy dospělé populace 1996 – 2007 – 2010 a nová koncepce rozvoje knihoven ČR Národní knihovna ČR.
COMENIUS Co si představit pod názvem projektu - A rainbow of cultures ? 2 roky rozvoje tvořivosti a myšlení žáků, prohlubování jazykových - IT.
Státy Evropské unie Hlavní města Lenka Zdeňková
Celoroční průběh počasí
Základní informace o státě a o počasí v hlavním městě
Comenius - Individuální mobilita žáků Slovensko český tematický monitoring Bratislava, 10. a
CULTIVATE: Evropská informační síť pro oblast kulturního dědictví Vít Richter Národní knihovna ČR Olomouc, listopad 2001.
EU.
SEVEROATLANTICKÁ ALIANCE
Evropská unie Za předpokladu použití mapy Evropy a psacích potřeb.
Najdi na slepé mapě Evropy státy podle zadání
Rozdíl je v lidech TechIN - Propojení studia a praxe , Karviná Rozdíl je v lidech TechIN - Propojení studia a praxe , Karviná ROZVOJEM.
Evropský den jazyků pohlednic pro Evropu.
STÁTY EVROPSKÉ UNIE Zpracovaly: Jana Kroupová Kristýna Kocarová Kristýna Kocarová.
EVROPSKá UNIE.
Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK Evropa – úvod do učiva.
Ekonomika a ekonomie Evropské unie Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
1 Priority budoucího vývoje knihoven - jak je financovat? Vít Richter Knihovny a strukturální fondy EU II Vsetín 24. dubna 2007 Vít Richter Národní knihovna.
Čtenáři a čtení v ČR v roce 2007 Výzkum dospělé populace nad 15 let Vít Richter Národní knihovna ČR Brno
Do knihovny po Internetu, na Internet do knihovny 28. února 2005 Vít Richter Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel: ,
Mezinárodní výzkum dospělých Programme for the International Assessment of Adult Competencies První zjištění z výzkumu OECD PIAAC MŠMT, Tento.
Jaký byl Březen měsíc internetu 2005? 20. dubna 2005 Vít Richter Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Národní knihovna ČR Tel: ,
 Vlajka:  Rozloha: km 2  Počet obyvatel:  Oficiální jazyk: nizozemština, francouzština, němčina  Ústavní zřízení: federativní konstituční.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Společná zemědělská politika Transformace organizací v resortu.
Koncepce internetizace knihoven Vít Richter Národní knihovna ČR ISSS 2004.
TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI FAKULTA TEXTILNÍ Katedra hodnocení textilií Kristýna Šlemínová.
Členské státy a jejich hlavní města
Kavříková, Bělinová, Březinová, Štěrbová
Evropská Unie Státy EU –průměrné teploty a srážky v hlavních městech.
Státy Evropské Unie a podnebí jejich hlavních měst
EVROPSKÁ UNIE.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Internet – výhoda pro znevýhodněné 29. února 2008 Vít Richter Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel: ,
Přístup k veřejnému internetu v knihovnách obcí a měst Vít Richter Knihovnický institut Národní knihovna ČR Tel ISSS 2007.
Ekonomika pivovarského průmyslu
Historický vývoj EU Petra Henychová.
Úvod do problematiky, definice základních pojmů
Kapitola 13: Evropské bankovnictví, Evropská centrální banka
1.1. EVROPSKÁ MĚNOVÁ INTEGRACE 1. přednáška Ing. Martina Šudřichová
EU - Hlasování kvalifikovanou většinou Berger Erik
Evropa - obyvatelstvo, EU Tercie Řešení úkol.
JSEM OBČANEM EVROPSKÉ UNIE Učebnice od s. 14 n.. EUROOBČAN ČR je od roku 2004 členem EU Občané EU mají stejná práva a povinnosti (bez ohledu na to, ve.
Praha, 30. září 2014 Setkání představenstva s vedoucími představiteli členských společností ČLFA Přínosy členství v Eurofinas.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Autor: Marcela Holíková Anotace: Sada materiálů slouží k úvodu učiva o Evropě a EU. ZEMĚPIS - EU.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO Datum ověření ve výuce: Téma: Evropská unie Tématický okruh: Nadnárodní společenství Vzdělávací.
Pakt stability a růstu EVSE Šárka Horáková.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Problémy trhu práce v České republice a Evropské Unii
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 15_Evropská unie, NATO
EVROPSKÁ INTEGRACE.
NATO Severoatlantická aliance.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_63
Najdi na mapě : Česko Rakousko Maďarsko Polsko Řecko Německo Švédsko
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Názory uživatelů a veřejnosti na přínosy informačních a komunikačních technologií ve veřejných knihovnách v ČR a EU Výsledky průzkumu Vít Richter Národní knihovna ČR

Základní údaje o průzkumu • Iniciování a financování průzkumu – Nadace Belindy a Billa Gatesových • Termín: říjen/listopad 2012 • 17 zemí:  Belgie, Bulharsko, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Itálie, Litva, Lotyšsko, Německo, Nizozemsko, Polsko, Portugalsko, Rumunsko, Řecko, Spojené království a Španělsko • Metoda:  Dotazníkové šetření 986 respondentů z ČR ( EU)  Řízené rozhovory v 50 knihovnách (697 uživatelů využívající ICT a 705 uživatelů, kteří ICT nevyužili – EU respondentů)  Kvalitativní hloubkové rozhovory s řediteli pěti knihoven • Cíl:  Jak knihovny pomáhají překonat digitální propast a sociální vyloučení  Knihovny jako instituce neformálního vzdělávání, zpřístupnění informací z egovernmentu  Jak je jich činnost oceňována veřejností

EU = veřejných knihoven EU = 1,3VK/10000 ČR = 5,1VK/10000

Financování knihoven Portugalsko = 6 EUR/obyv. ČR = 15 EUR/obyv. Dánsko = 65 EUR/obyv.

Přístup k internetu - domácnosti Eurostat2011

% dospělých, kteří za rok využili ICT v knihovnách

Hodnota, kterou uživatelé přisuzují ICT a spokojenost s ICT 65% 92%

Závěry • Veřejné knihovny – důležitý faktor pro překonání digitální propasti a sociálního vyloučení • Garance dostupnosti informací pro všechny skupiny obyvatel • Významná struktura neformálního vzdělávání • Značný potenciál pro zprostředkování informací z oblasti veřejné správy, pro hledání zaměstnání a aktivní občanství • České knihovny a jejich uživatelé se výrazně neliší od knihoven v EU

Dostupnost výzkumných zpráv: časopis Ikaros rok 2013 č. 8

Názory uživatelů a veřejnosti na přínosy informačních a komunikačních technologií ve veřejných knihovnách v ČR a EU Výsledky průzkumu Vít Richter Národní knihovna ČR