Pro bystré hlavy ! Máte dva džbány, pětilitrový a třílitrový a neomezený zdroj vody. Dokážete odměřit čtyři litry? Nevíte ? – Zkuste nápovědu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Termodynamika řešená úloha Petr Machálek.
Advertisements

KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Zeměpisná síť a zeměpisné souřadnice II
Prohledávání stavového prostoru
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Najdi na slepé mapě Afriky státy podle zadání
RNDr. Jaroslav Flejberk
Najdi na slepé mapě České republiky vodní nádrže podle zadání.
Pro velmi bystré hlavy ! Námořník vzpomínal, že při poslední plavbě kolem Evropy vyplouval se svou lodí z Petrohradu za krásného slunečného rána první.
VZTLAKOVÁ SÍLA PŮSOBÍCÍ NA TĚLESO V KAPALINĚ
Pan X říká příteli panu Y: „Mám tři dcery. Když vynásobím jejich věk dostanu číslo 72, když sečtu jejich věk dostanu číslo stejné, jako má dům před kterým.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
Najdi na slepé mapě ČR pohoří podle zadání.
Poradce 2010 Bob Kartous 7. dubna 2010, Brno. Znáte odpověď na dotaz studenta? 1.Co je to TSA? 2.Jaký je rozdíl mezi testem OSP a TSP? 3.Dokážete vyjmenovat.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Měření objemu pevného tělesa
Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
MĚŘENÍ OBJEMU.
Měření hmotnosti tělesa
Máme devět mincí, které jsou k nerozeznání. Víme však, že jedna z nich je falešná a že je lehčí než ostatní. Umíte ji určit pomocí rovnoramenných vah jen.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Pivní víceboj verze pro pány.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Acidobazické indikátory
Lidské tělo Prvouka 3.ročník VY_32_ZAZNAM_Prv.I.3.D.03 – Lidské tělo
Víte, jak pomocí doutnáků a zapalovače odměřit čas přesně 45 sekund ?
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Vektorové prostory.
Měření objemu.
Archimédův zákon (Učebnice strana 118 – 120)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Spočítej Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ str. 84, příklad 550 str. 84, příklad 550 Bazén o objemu 45m 3 se má naplnit vodou o teplotě.
13.
Slovní úlohy řešené rovnicemi
 př. 2 Jsou dány vektory u=(4;-1;2), v=(0;5;6), w=(s;t;5). Určete souřadnice s, t vektoru w, jestliže víte, že vektor w je kolmý k vektoru u i k vektoru.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H u s t o t a Creation IP&RK.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 09.
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Zahraj si mou hru. Kdo to je hasič voják policista.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
KAPITOLA 1: TROJÚHELNÍK – OPAKOVÁNÍ  Základní pojmy  Rozdělení trojúhelníků podle délky stran  Rozdělení trojúhelníků podle velikosti úhlů  Cvičení.
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 4: Programovací jazyk C Bc. Radek Libovický.
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Rovnice ve slovních úlohách I.
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Spočítej Bazén o objemu 45m3 se má naplnit vodou o teplotě
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
ZAL – 6. cvičení 2016.
Řešení slovních úloh rovnicemi
Poznávej zlomky.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
OBJEM Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_11_29.
Řešení slovních úloh rovnicemi
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_20 Slovní.
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2C_12
Výpočty celku a části celku zadané zlomkem
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
Šablona III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_HOP_139
VY_32_INOVACE_58_Jednotky objemu
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Měření objemu pevného tělesa
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
START QUIZ.
Autor: Mgr. Karolina Pátková
MĚŘENÍ OBJEMU.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Transkript prezentace:

Pro bystré hlavy ! Máte dva džbány, pětilitrový a třílitrový a neomezený zdroj vody. Dokážete odměřit čtyři litry? Nevíte ? – Zkuste nápovědu

Nápověda V této hádance není žádný trik. Důležitý je jen rozdíl v objemu nádob. Už víte ? – Správná odpověď zde ! Zpět k zadání

Řešení úlohy: - Naplnit třílitrový džbán, přelít do pětilitrového. - Znovu naplnit třílitrový, dolít z něj pětilitrový. Protože v něm už 3 litry byly, tak nám v třílitrovém zbude 1 litr. - Vylijeme pětilitrový, nalijeme do něj odměřený 1 litr a přidáme další tři... Klepněte pro jiné řešení ! Zpět k zadání

Jiné řešení úlohy: Naplnit pětilitrový džbán, přelít do třílitrového (zbudou 2 litry) - Třílitrový vylit a přelit do něj zbylé 2 litry (zbude místo pro 1 litr) Naplnit pětilitrový a odlit z něj do třílitrového 1 litr (zbudou v něm 4 litry) Zpět k zadání