Program GLOBE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Advertisements

Školní projekt ZŠ Smetanův okruh 4, Krnov
1 Projekt „České centrum pro mobilitu v letech “ finančně podporuje Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v rámci programu EUPRO.
Environmentální výchova pro základní školu
ZŠ BYSTŘICE N. P., NÁDRAŽNÍ 615
Řešení problému životního prostředí Bílý potok protékající Pomezím je potok nebo stoka?
Základy meteorologie.
Aby se mu lépe vedlo… ?…Dobrovodskému potoku
Den Země – svátek planety
Představení zajímavých projektů OPVK
Střední průmyslová škola, Karviná
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Jihomoravském kraji Pracovní schůzka koordinátorů ZŠ
Deštné pralesy – pozdě na záchranu?
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem - Aplikovaný výzkum prof. Jiřina Jílková Biomedicínský výzkum Ústí nad Labem, 23. května
Petr Kurz Krasec, o.s. Fr. Šrámka České Budějovice KRAjská Síť Environmentálních Center
Hydrosféra.
GLOBE GAMES 2013 Název: Srovnání okamžité teploty vzduchu s okamžitou teplotou vody.
Konference o Severní dimenzi: klima se mění (Ekotoxikologické problémy současnosti) Petra Božovská Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity, České.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Kyselý déšť.
Program Ekoškola je mezinárodní vzdělávací program, který v České republice organizuje sdružení Tereza. Jeho cílem je, aby žáci zlepšili prostředí ve.
Podpora biomasy z invazních nepůvodních druhů? Vývoj právní úpravy
Znečišťování ovzduší Karel Severa.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Biodiverzita V. Ochrana biodiverzity.
Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Kontakt: Sídlo: Pošta: Údolní 53Arna Nováka Brno
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Meteorologie Co je to meteorologie? Autor: Vendula Vincurová
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní škola Drnovice okres Vyškov Číslo a název operačního.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Složky krajiny a životní prostředí
Národní síť Zdravých měst ČR Místní Agenda 21 Brno, NKQ, 20. února 2013.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Setkání krajských zástupců EVVO 29. – 30. listopadu 2010 SEV – STŘEVLIK Oldřichov v Hájích.
Pro Zelený kruh - oborové setkání Velké změny začínají od nejmenších… Etické otázky spolupráce s komerčními partnery.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř ČMeS, Praha
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ JIHLAVSKÉ SÍDELNÍ AGLOMERACE Mgr. Tereza Chloupková, oddělení strategického rozvoje města Jihlavy Mgr. Tomáš Koukal, vedoucí.
Doktorské studium na AF
Úvod do ekologie Zkus na kousek papíru napsat co si myslíš že znamenají tyto pojmy: 1.Ekologie 2.Environmentální výchova 3.Udržitelný rozvoj.
Chráněná území ČR a regionu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Třebíč – duben 2014 – Sdružení Tereza a ZŠ Kpt. Jaroše.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a životní prostředí Zdroje energie III. Alternativní zdroje 2/2 Anotace: Prezentace slouží jako.
GLOBE na Jarošce v roce GLOBE po 10 letech  4 nadšené učitelky  60 aktivních žáků – 4. až 9. třída  4 skupiny žáků, jednou týdně odpoledne 
Koncept CSR na ČZU. Představení členů týmu  Monika Hezinová (ČZU)  Denisa Sládková (ČZU)  Štěpán Pospíšil (ČZU)  Dominika Petrová ( VŠE)  Filip Simon.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 4. Vliv činnosti člověka na prostředí Název sady: Základy ekologie pro.
Geofyzikální ústav AV ČR, v.v.i.. Obecné informace  Vznikl jako pracoviště ČSAV r  Je přímým pokračovatelem Státního ústavu geofyzikálního, založeného.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Název prezentace (DUMu): Voda
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT Nabízíme nové studijní zaměření Fyzika a technika termojaderné fúze Nové studijní zaměření, které FJFI ČVUT.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř
Název projektu Cesta k vědě poznáním všemi smysly II
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_31
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Transkript prezentace:

Program GLOBE

Sdružení TEREZA Naší vizí je společnost, ve které lidé mají rádi přírodu a místo, kde žijí, rozumí životnímu prostředí  a jednají v souladu s udržitelným rozvojem. 700 ZŠ a SŠ v ČR 35 000 dětí a studentů

Program GLOBE Global Learning and Observations to Benefit the Environment www.globe.gov

1995 – Al Gore vyhlašuje program GLOBE v USA 1995 – přistoupení ČR s koordinátorem Sdružení TEREZA 2012 – v GLOBE 111 zemí na celém světě

Program GLOBE v České Republice Stav k 1.9.2012: 142 škol 66 škol pracuje v programu GLOBE déle než 5 let 36 škol déle než 10 let 11 škol od r.1995.

Program GLOBE ve výuce Rozvíjí všechny stanovené klíčové kompetence Naplňuje průřezové téma environmentální výchova Pomáhá realizovat některé očekávané výstupy vzdělávacích oborů, především v oblasti přírodních věd

V programu GLOBE žáci: Provádějí měření a pozorování ve svém okolí a sdílejí výsledky – naměřená data odesílají do mezinárodní databáze na www.globe.gov. Bádají – jsou výzkumníky. Pracují na vlastních projektech řešících místní problémy životního prostředí. Jsou aktivní v místě, kde žijí. Vnímají planetu jako provázaný dynamický systém.

V programu GLOBE žáci: Provádějí měření a pozorování ve svém okolí a sdílejí výsledky – naměřená data odesílají do mezinárodní databáze na www.globe.gov. Bádají – jsou výzkumníky. Pracují na vlastních projektech řešících místní problémy životního prostředí. Jsou aktivní v místě, kde žijí. Vnímají planetu jako provázaný dynamický systém.

Měření v programu GLOBE 20 praktických měření prováděných na území 15x15 km v okolí školy

Měření v programu GLOBE Oblasti měření: meteorologie hydrologie vegetační pokryv fenologie pedologie

Meteorologie METEOROLOGIE Pozorujeme počasí a měření kvality ovzduší

Hydrologie HYDROLOGIE Sledujeme kvalitu vody v tocích a nádržích

Pedologie PEDOLOGIE Zkoumáme různé druhy půd a jejich vlastnosti

Vegetační pokryv VEGETAČNÍ POKRYV Mapujeme typy porostů a pokryvu zemského povrchu, určujeme biometrické parametry

Fenologie FENOLOGIE Pozorujeme změny v přírodě v průběhu ročních období

Odesíláme data do databáze Data jsou přístupná všem na www.globe.gov

V programu GLOBE žáci: Provádějí měření a pozorování ve svém okolí a sdílejí výsledky – naměřená data odesílají do mezinárodní databáze na www.globe.gov Bádají – jsou výzkumníky. Pracují na vlastních projektech řešících místní problémy životního prostředí. Jsou aktivní v místě, kde žijí. Vnímají planetu jako provázaný dynamický systém.

Měření a pozorování v programu GLOBE jsou základem bádání Měření a pozorování v programu GLOBE jsou základem bádání. Klademe si výzkumné otázky a hledáme na ně odpovědi… SPŠ-TP Karviná : Ovlivňuje déšť průhlednost vody? Ovlivňuje kvalitu vody lidská činnost? Jak se mění teplota (kvalita) vody od pramene k soutoku?

ZŠ TGM Moravské Budějovice Ovlivňuje Jaderná elektrárna Dukovany množství srážek v Moravských Budějovicích?

V programu GLOBE žáci: Provádějí měření a pozorování ve svém okolí a sdílejí výsledky – naměřená data odesílají do mezinárodní databáze na www.globe.gov Bádají – jsou výzkumníky. Pracují na vlastních projektech řešících místní problémy životního prostředí. Jsou aktivní v místě, kde žijí. Vnímají planetu jako provázaný dynamický systém.

Využíváme data – řešíme problémy ZŠ Andělská Hora Každoročně odhadují čas migrace žab na základě naměřených dat : teplota vzduchu a půdy, srážky Budují zábrany pro bezpečný přesun žab

Využíváme data – řešíme problémy ČAG České Budějovice Díky dlouhodobému sledování kvality vody a bezobratlých živočichů v Dobrovodském potoku odhalili původce znečištění – firmu na výkopové práce, informovali místní úřad a ten sjednal nápravu.

V programu GLOBE žáci: Provádějí měření a pozorování ve svém okolí a sdílejí výsledky – naměřená data odesílají do mezinárodní databáze na www.globe.gov Bádají – jsou výzkumníky. Pracují na vlastních projektech řešících místní problémy životního prostředí. Jsou aktivní v místě, kde žijí. Vnímají planetu jako provázaný dynamický systém.

ZŠ Jičín – Ekologický kroužek Čtyřlístek Navazujeme kontakty s odborníky, komunikujeme, prezentujeme, informujeme ZŠ Jičín – Ekologický kroužek Čtyřlístek Od r. 1996 pravidelné měsíční přehledy do Novin Jičínska Součástí sítě ČHMÚ

V programu GLOBE žáci: Provádějí měření a pozorování ve svém okolí a sdílejí výsledky – naměřená data odesílají do mezinárodní databáze na www.globe.gov Bádají – jsou výzkumníky. Pracují na vlastních projektech řešících místní problémy životního prostředí. Jsou aktivní v místě, kde žijí. Vnímají planetu jako provázaný dynamický systém.

Pracujeme s daty svými i ostatních škol, hledáme souvislosti mezi daty,porovnáváme, analyzujeme, vyhodnocujeme…

ZŠ Jílovská Praha – koloběh uhlíku Dokazovali přítomnost uhlíku v malých kouscích neživé přírody, počítali jeho množství v biomase svého lesa, vysledovali koloběh uhlíku na zemi

GLOBE Games GLOBE Games pořádáme pokaždé ve spolupráci s jinou školou GG 2013 – 16. ročník Litvínov, 25.-28. dubna

Studentská konference

Expedice Napapiiri - FINSKO 1. mezinárodní GLOBE learning expedice Červen / červenec 1998

Sibenik - Chorvatsko Mezinárodní GLOBE learning expedition (GLE) rok 2000

Jihoafrická republika Mezinárodní GLOBE konference rok 2009

Program GLOBE lze využít: jako součást výuky přírodopisu, fyziky, chemie, přírodovědných a fyzikálních praktik, zeměpisu a angličtiny pro samostatné práce žáků pro projektové dny

Na programu GLOBE spolupracují: Vědecká rada programu GLOBE Odborníci - Přírodovědecká fakulta UK, Česká zemědělská univerzita, Fakulta přírodovědně humanitní a pedagogickáTUL a další Dobrovolníci – studenti VŠ Czech GLOBE veterans

Program GLOBE v ČR garantují: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Ministerstvo životního prostředí

Program GLOBE v ČR podporují:

Děkujeme Vám za pozornost a těšíme se na další spolupráci. www.terezanet.cz globe@terezanet.cz