Czech POINT a jeho dopad na regionalnu samospravu a mesta po 3 rokoch agenda kataster Ladislav Nyíri Services Team Leader Novell Slovensko, s.r.o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JIP / KAAS / ZR aneb „Co budeme dělat
Advertisements

Ivan Langer stínový ministr vnitřních věcí červen 2006
Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Ivan Langer Ministr vnitra Zdeněk Zajíček Náměstek ministra vnitra Tisková konference
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
Zapojení do projektu Czech POINT. Základní informace Nejdřív! Smlouva s ČUZK (katastr nemovitostí)! •Výstupy z katastru nemovitostí jsou zpoplatněny 50,-
Virtuální akademie Řešení privátního cloudu.
Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál.
Strategie implementace
Czech POINT Pohodlná komunikace.
Czech POINT Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál Seminář Plzeň Luděk Šafář Projektový manažer.
Czech POINT Tereza Šístková xsist02.
Statutární město Karlovy Vary
Michal Neuwirth Partner Technical Readiness Microsoft s.r.o.
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Jednání implementátorů ORP Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum: 20.
Vypracovaly: Nikola Dreslerová, Eva Šenkeříková
Konference „10 let eGovernmentu v ČR“ Ivan Langer Praha, Senát Parlamentu ČR, 8. dubna 2010.
SAP Best Practices Odvětvové a meziodvětvové know-how v jednom paketu Dostupnost pro zákazníky SAP a partnery SAP.
Jeden cíl, společná cesta Ministerstvo vnitra České republiky Postup projektu CZECH POINT.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Úloha informačních technologií ve státní správě Robert Hernady Senior Systems Engineer Microsoft.
1 Přehled novinek v serveru Exchange 2007 Marian Henč Technology Specialist – AD & Messaging
Projekt ELIŠKA Centrální registr řidičů
Absolventská práce 2002 Aplikace XML rozhraní v prostředí krajského úřadu Autor : Marek Cop Vedoucí : Ing. Petr Pavlinec 2002.
E-Praha a interoperabilita. © 2006 KPMG Česká republika, s.r.o., the Czech member firm of KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved.
17. března 2003 Univerzální přípojka – brána do IVS Miroslav Nováček Libor Neumann.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Návrh zákona o elektronických úkonech, osobních číslech a autorizované konverzi dokumentů Zdeněk Zajíček náměstek ministra vnitra Vladimír Smejkal Legislativní.
LiveContent Univerzální Formulářové Řešení Michal Petrtýl, Marek Beneš.
Jiří Karpeta Platform Strategy Advisor Microsoft Czech Republic
This presentation, including any supporting materials, is owned by Gartner, Inc. and/or its affiliates and is for the sole use of the intended Gartner.
Ověřené výpisy z informačního systému katastru nemovitostí Ing. Vít Suchánek Český úřad zeměměřický a katastrální Komise pro informační systémy SMO Praha,
Informace z konference IIR eGovernment – Zpracoval(a): Jana Třísková, Alois Slovák Datum:
Jak využít Office 365? Několik scénářů. | Copyright© 2010 Microsoft Corporation.
Heterogenní serverové prostředí, správa, bezpečnost a interoperabilita Jak zajistit interoperabilitu v hererogenním serverovém prostředí? Jak spolupracuje.
Realizační tým ICZ duben 2005
eGovernment Informační systémy ve státní správě a samosprávě
Příležitost pro partnery s Windows 7 Lukáš Křovák Produktový manažer divize Windows
Novell ® Teaming+Conferencing Spolupráce, která dává smysl Ing. Martin Řehořek Client Manager
Seminární práce z předmětu SIPOL
Partnerská konference Solution Partners Clarion Congress Hotel Prague 1. října 2009.
Internet Explorer 8 Štěpán Bechynský Developer Evangelist Microsoft s.r.o.
Ministerstvo informatiky Cíle a plány 2003 Vladimír Mlynář ISSS
Windows 7 & Internet Explorer 8 vývoj aplikací a kompatibilita Štěpán Bechynský, Ondřej Štrba Developer Evangelists
Czech Point na poštách ISSS Mgr. Pavel Kolář náměstek generálního ředitele pro veřejnou správu.
Jak postupujeme vpřed v testování? Jak se nám daří vytvářet denní buildy? Stíháme opravovat chyby? Jak kvalitně chyby opravujeme?
government Zpracovali: Petra Vilímová , Monika Vatrtová,
Jakub Kvaček Segment Manager – Breadth Microsoft Česká republika
Miroslav Skokan IT Security Consultant
Czech POINT ve službách České pošty aneb Česká pošta ve službách Czech POINTU Petr Stiegler náměstek generálního ředitele pro veřejnou správu a eGovernment.
Aktuální bezpečnostní výzvy … a jak na ně ….. v praxi Dalibor Lukeš Platform and Security Manager Microsoft Czech and Slovak Michal Pechan Production Stream.
Podpora pro partnery zdroje pro obchodníky, studie návratnosti, případové studie atd. René Klčo Partner Account Manager.
Digitální mapa veřejné správy - DMVS.  Memorandum  o spolupráci, přípravě a realizaci projektu DMVS podepsáno na ČÚZK  Ministerstvo vnitra,
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
Potřebujete vybudovat business aplikaci? Pokryje dílčí obchodní potřeby určité skupiny zaměstnanců, jednoho nebo více týmů Bude vytvořena / připravena.
Chytrá volba pro podnikání René Keyzlar Operator Channel Lead 1/3/2012.
This presentation, including any supporting materials, is owned by Gartner, Inc. and/or its affiliates and is for the sole use of the intended Gartner.
Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Projekt je.
Co je to Czech POINT garantovaná služba pro komunikaci se státem prostřednictvím jednoho univerzálního místa možnost získání a ověření dat z veřejných.
Základy práce s portálem CzechPOINT. 2 Úřad na cestě k lidem Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál Asistované místo výkonu veřejné správy.
Katastr nemovitostí na internetu a reálné možnosti jeho využití fyzickými a právnickými osobami Č e s k ý ú ř a d z e m ě m ě ř i c k ý a k a t a s t r.
Základy práce s portálem CzechPOINT HW, SW, tokeny, certifikáty, administrace.
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
E-UtilityReport WEBOVÉ ŘEŠENÍ PRO VYJADŘOVÁNÍ K EXISTENCI SÍTÍ.
Czechpoint, bezdlužnost a záznam v trestním rejstříku
EGONovi tluče srdce! Ivan Langer ministr vnitra.
Telekomunikační a informační infrastruktura
Legislativní tok Ministerstvo spravodlivosti SR
Ivan Langer stínový ministr vnitřních věcí červen 2006
Transkript prezentace:

Czech POINT a jeho dopad na regionalnu samospravu a mesta po 3 rokoch agenda kataster Ladislav Nyíri Services Team Leader Novell Slovensko, s.r.o.

© Novell, Inc. All rights reserved. 2 Agenda eGON – koncept eGovernmentu v ČR Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy – Úvod – Zadání – Technologické řešení – Rané období – Rutinní provoz – Statistiky – Katastr nemovitostí

eGON – koncept eGovernmentu v ČR

© Novell, Inc. All rights reserved. 4 eGON- koncept eGovernmentu v České republice Ministerstvo vnitra vytvořilo koncept eGovernmentu v České republice a jeho marketingovým vyjádřením je eGON Součástmi eGONa jsou: – Czech POINT jako “prsty” - síť kontaktních míst veřejné správy – Komunikační infrastruktura veřejné správy (KIVS) jako “oběhový systém” - de facto intranet – eGovernment Act (Zákon 300/2008Sb.) jako “srdce” – Systém Základních registrů (Zákon 111/2009Sb.) jako “mozek

Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy

© Novell, Inc. All rights reserved. 6 Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy Úvod Základní koncept Czech POINT – Vytvořit přístupné kontaktní místo veřejné správy (které poskytne občanům a podnikatelům služby, o které mají zájem, formou, která šetří jejich čas a peníze) – které je dostupné všem občanům (nejen těm, kteří mají přístup k počítači, ev. mají elektronický podpis, ale místo asistované “úředníkem”) – které je “blízko” (dostatečně hustá síť takových kontaktních míst) – kde jednotlivá místa jsou si rovnocenná (jednorychlostní Czech POINT) – Vytvořit legislativní rámec (poskytovat služby, které mají legislativní oporu) Samotná myšlenka univerzálního místa, kde je žadatel kompletně obsloužen vznikla v letech Nicméně další nutné podmínky a politická podpora realizace takového projektu se objevily až v koncem roku Projekt dostává své jméno a marketingovou tvář. Formuje se realizační tým.

© Novell, Inc. All rights reserved. 7 Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy Zadání Realizovat ekosystém Czech POINT – navrhnout zpracování agend, které se hodí na rozjezd myšlenky Czech POINT (jsou vybrány agendy výpisu z katastru nemovitostí, obchodního rejstříku a živnostenského rejstříku) – legislativně zakotvit právní ekvivalenci výpisů pořízených u vlastníků registrů a na kontaktním místě Czech POINT (novelizace zákona 365/2000Sb. o informačních systémech veřejné správy a další legislativní úpravy) – určit místo, kde bude centrála Czech POINT a stanovit technické požadavky na kontaktní místo (centrála je umístěna na Ministerstvo vnitra, je stanovena minimální konfigurace kontaktního místa s minimálními technickými nároky) – definovat požadavek na znalosti obsluhy kontaktního místa Czech POINT (“vysoutěžit” poskytovatele školení a helpdesku, spustit informační webové stránky) – vybrat pilotní obce a připravit pilotní provoz......a tisíc dalších věcí

© Novell, Inc. All rights reserved. 8 Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy Technologické řešení Požadavky diktovány legislativou, obsluhou a cenou – Velké množství asistentů různé úrovně (vystřídalo se skoro , aktivních je cca ) – Omezená rychlost připojení (minimální požadavek je dnes 256kb/s) – Různorodost připojení kontaktních míst (technologické a bezpečnostní „zvláštnosti“) – Na kontaktním místě většinou není kvalifikovaný IT personál (Ministerstvo vnitra není technologickým správcem koncových zařízení) – Technologická různorodost na straně koncových zařízení (Obce a města si nakupují počítače sami, není zajištěn centrální nákup) – Bezpečnost a ochrana osobních údajů (Přenášená data jsou šifrována a v systému se neukládají; pouze transakční logy pro účely auditu. Všichni asistenti Czech POINT používají od pro přihlašování certifikát) – Asistent veden inteligentním XML602 formulářem (Konkrétní formulář je přístupný asistentovi na základě jeho rolí a oprávnění definovaných v identitním trezoru, inteligence formuláře obsahuje číselníky, workflow agendy, kontroly úplnosti údajů, atd....) – Stabilní, bezpečné a cenově dostupné centrum (Standardní i64 hardware, SUSE Linux Enterprise Server, Novell Identity Manager pro identifikaci, autentizaci a autorizaci, auditní systém Novell Sentinel, databáze MySQL, později Oracle Std. Edition, aplikačním jádrem je 602FormServer od společnosti Software602)

© Novell, Inc. All rights reserved. 9 Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy Rané období Pilotní provoz spuštěn na úřadě Městské části Praha 13 – pilotního provozu se účastnilo 37 úřadů, trval od do – k bylo připojeno 74 pracovišť České pošty a 10 pracovišť Hospodářské komory Do konce roku 2007 probíhala příprava na roll-out – Další legislativní úpravy (novela zákona o Rejstříku trestů, …) Vyhláška o dalších obcích, které budou kontaktním místem veřejné správy (kromě těch, které jsou kontaktním místem ze zákona o veřejné správě, těch je 227) K byl Czech POINT dostupný na 1100 obcích – Ministerstvo vnitra poskytlo obcím dotaci na nákup technického vybavení: - standardní PC, 2GB RAM, HDD, monitor, tiskárna, Windows 2000 a vyšší - Internet Explorer 6 nebo Firefox 3: webový prohlížeč - Acrobat Reader: prohlížeč.pdf - 602XML Filler: prohlížeč XML formulářů

© Novell, Inc. All rights reserved. 10 Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy Rutinní provoz

© Novell, Inc. All rights reserved. 11 Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy Rutinní provoz

© Novell, Inc. All rights reserved. 12 Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy Rutinní provoz

© Novell, Inc. All rights reserved. 13 Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy Rutinní provoz

© Novell, Inc. All rights reserved. 14 Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy Poskytování údajů z KN na pracovištích KÚ

© Novell, Inc. All rights reserved. 15 Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy Dálkový přístup ke Katastru Nemovitostí

© Novell, Inc. All rights reserved. 16 Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy Vydávání výpisů z KN na Czech POINTu Má jednoduché ovládání, takže není problém zaškolit obsluhu Je pro všechny občany, tedy nevyžaduje počítačovou inteligenci na straně klienta – občana nebo podnikatele Je dostupné na tisících kontaktních místech veřejné správy, nejen na omezeném počtu pracovišť katastrálních úřadů Je finančním přínosem pro obce, Českou poštu nebo Hospodářskou komoru či notáře, protože podle legislativy náleží správní poplatek za vydání výpisu provozovateli kontaktního místa Pro pracoviště KÚ znamená výrazné snížení zátěže a stresu pracovníků za přepážkou Na vydávání graficky složitějších výstupů, zejména rozsáhlejších mapových podkladů, tak zůstává více času a klidu

© Novell, Inc. All rights reserved. 17 Víte, že...? (aneb méně známá fakta o Czech POINTu)...podle socioekonometrické analýzy provedené po 2milióntém výpisu (k ) byly náklady na CzechPOINT 6,6m€ a přínos pro občany a podnikatele 18m€ a čistá současná hodnota (NPV) 35m€?...Czech POINT získal řadu ocenění v ČR a jedno v Německu...v Bratislavě najdete Czech POINT na českém velvyslanectví, Hviezdoslavova 8, Bratislava Děkuji za Vaši pozornost (Q & A)

Click to edit the outline text format –Second Outline Level Third Outline Level –Fourth Outline Level »Fifth Outline Level »Sixth Outline Level »Seventh Outline Level »Eighth Outline Level »Ninth Outline Level Unpublished Work of Novell, Inc. All Rights Reserved. This work is an unpublished work and contains confidential, proprietary, and trade secret information of Novell, Inc. Access to this work is restricted to Novell employees who have a need to know to perform tasks within the scope of their assignments. No part of this work may be practiced, performed, copied, distributed, revised, modified, translated, abridged, condensed, expanded, collected, or adapted without the prior written consent of Novell, Inc. Any use or exploitation of this work without authorization could subject the perpetrator to criminal and civil liability. General Disclaimer This document is not to be construed as a promise by any participating company to develop, deliver, or market a product. It is not a commitment to deliver any material, code, or functionality, and should not be relied upon in making purchasing decisions. Novell, Inc. makes no representations or warranties with respect to the contents of this document, and specifically disclaims any express or implied warranties of merchantability or fitness for any particular purpose. The development, release, and timing of features or functionality described for Novell products remains at the sole discretion of Novell. Further, Novell, Inc. reserves the right to revise this document and to make changes to its content, at any time, without obligation to notify any person or entity of such revisions or changes. All Novell marks referenced in this presentation are trademarks or registered trademarks of Novell, Inc. in the United States and other countries. All third-party trademarks are the property of their respective owners.