Interpretační cvičení Historický seminář 4. ročník gymnázia

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Realizace KA 02 v rámci projektu„Nadané dítě.eu“
Vůdcovská zkouška – Gemini 2010 •Změna •Aktivnější zaměření programů, praxe •Potřeby Castorů –rozdílné znalosti (úroveň ČK) –různorodé oddíly –možné zaměření.
Informační vzdělávání uživatelů Co je nového?. Vznik sekce IVU při SDRUKu Přehled aktivit Přehled aktivit Odborné semináře Brno – duben 2010 Brno – duben.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Iva Horová: Zpráva Komise eVŠKP za rok , Ostrava Biblioteca Academica Zpráva o činnosti za rok 2007 Odborná komise pro otázky elektronického.
Anotace Žák se seznámí s dílem Jiřího Wolkera …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstupÚstně interpretuje dílo J. Wolkera, pojmenuje versologické.
Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně E-learn 2002 Žilina 5. – 6. února 2002 E-learn.
VY_32_INOVACE_4.3.IVT1.09/Ku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavla Kubínková CZ.1.07/1.5.00/ Web šablony.
Počasí tabulka v MS Excelu Mgr. Jitka Křičková, Mgr. Jitka Rybenská.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Studentská inovace praxí Jana Mina ř íková, 5. NŠ-NJ.
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
Projekt Knihovny Kroměřížska spolufinancovaný Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
MP- LEKCE 2 – STYLY V MS WORD. Styly a důvody použití stylu Nadefinujeme si „šablonu“ pro určitý typ písma, kterou budeme chtít používat i v další části.
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Nadpis prezentace – písmo „Calibri“ varianta Bold, velikost 28bodů, zarovnání na střed Jméno Autora Citát vázající se k projektu, není povinný. Písmo „Calibri“,
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
, Elektronické služby knihoven prakticky, Praha Portál STM Lucie Hejná Státní technická knihovna
1 Mechanika s Inventorem 5. Aplikace – tahová úloha Petr SCHILLING, autor přednášky Ing. Kateřina VLČKOVÁ, obsahová korekce Tomáš MATOVIČ, publikace FEM.
Hra na zapamatování Informace o hře Vytvořil: Jakub Hrubý 6.A
Zadání samostatné práce SP1 Základy HTML. CÍL Ověřit znalosti použití základních HTML construkcí –Základní kostra –Kódování češtiny –Nastavení pozadí.
Žákovské práce ZŠ ŠVERMOVA.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA PROJEKT: Rozvoj klíčových kompetencí zaměstnanců členských podniků sdružení KPKV, reg. č. CZ.1.04/1.1.06/ Období realizace: 1.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Mechanika s Inventorem
2005 Šablona eVŠKP - titulní list ÚVOD  Definice doporučené šablony  Soubor s přednastavenými styly, strukturou, designem  NEREÁLNÉ problémy.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
HUMUSOFT s.r.o. Konference WITNESS Setkání uživatelů programu WITNESS Pustevny, Hotel Tanečnica
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Historické prameny.
PROPAGACE PRÁCE SEKTOROVÉ RADY, JEJÍCH VÝSTUPŮ A CELÉ ZAKÁZKY NSK2.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
RozšÍŘEnÍ IIS NZZ Konference projektu NZZ_
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Úvod do MS ACCESS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Novák.
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.1 Lucián Piller Intranet HR.
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
2. seminární úkol - projekt PSY117. Týmový projekt  Záměrem tohoto úkolu je vyzkoušet si realizaci jednoduchého výběrového šetření.  Pětičlenné týmy.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Slovník Nevíte jak pracovat se slovníkem na internetu?Nevadí,přečtět e si můj návod: Návod Jméno:Karolína Průšová Datum: Škola:Nám.Bří.Jandusů.
5. listopadu 2007Stanislav Tomeš PRAHA ročník setkání uživatelů GEPRO a ATLAS.
NA PÍSKOVIŠTI JSME BÝVALI NEJKREATIVNĚJŠÍ Robert Haas.
GIMP Využití nástroje Cesty Michal Zerzáň
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
VY_32_INOVACE_ZB04_3264TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektuCZ.1.07/ / Číslo projektu:Rozvoj.
Maturita ► Společná část  2 zkoušky ► Profilová část  3 zkoušky.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KRIZOVÉ ŘÍZENÍ POUŽITÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PRO MODELOVÁNÍ A SIMULACE KRIZOVÝCH SITUACÍ - SEMINÁŘ ING. JIŘÍ BARTA Operační program.
Zadání projektu Kupr Jaroslav. Zadání: Vytvoření fiktivního programu pro jednodenní akci. Prezentace Prezentace projektu na cvičení ve stanovený termín.
STRUKTURA METODIKY STRUKTURA METODICKÉHO LISTU PRACOVNÍ LIST PROJEKTOVÝ DEN A PREZENTAČNÍ DEN PROGRAM SEMINÁŘE CHEMIE 1 Projekt TROJLÍSTEK, Seminář chemie,
Seminář pro žadatele OP LZZ - Mezinárodní spolupráce: Shrnutí, doporučení, diskuse 29. červenec 2008 Praha.
AnotaceSoubor činností k připomenutí významu 28. března, pracovní listy, medailonky, shrnující otázky. AutorMgr. Ivana Tesařová PředmětVlastivěda Očekávaný.
Vedení dialogu a diskuse Dobrá dohoda je dcerou nespoutaného myšlení a vzájemného respektu Jiří Plamínek.
INSPIRAČNÍ ZDROJE KNIHY A ČASOPISY.
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE DĚJEPIS Úvod do tématu ŠOA Gymnázium Nové Strašecí
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Irena Nádvorníková
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Rozvoj IT kompetencí Pavla Kovářová.
Transkript prezentace:

Interpretační cvičení Historický seminář 4. ročník gymnázia Obrázky z půdy Interpretační cvičení Historický seminář 4. ročník gymnázia

Inspirace a prameny Obrázky B. Fritty určené synovi Tommymu Kniha O chlapci, který se nestal číslem (B. Fritta, I. Klíma, Židovské muzeum v Praze 1998) Rozhovor Jiřího Daníčka s Tomášem Frittou Haasem Všude se cítím trochu špatně

Základní údaje o programu 2 dvouhodinové bloky povinně volitelný seminář 22 účastníků cíle: interpretace obrazu a textu metody: hraní rolí – plášť experta diskuse

Popis programu – 1.dvouhodinovka KROK 1 7 S3, 15 minut expertní tým objevil obrázek a pokouší se ho vyložit (věci, barvy apod.) Úkoly: 1. Co nejpřesněji popište obrázek 2. Kdo ho maloval a pro koho? Z jakého důvodu obrázek vznikl?

Popis programu – 1.dvouhodinovka Krok 2 – 15 min Konference expertů, seznámení ostatních s interpretací

Popis programu – 1.dvouhodinovka Krok 3 ZS3, 15 min Rozrostla se sbírka obrázků (na dalších je vždy dítě) Pokus o interpretaci stejným způsobem (ale už 2 obrázky místo jednoho na skupinu) Jak mění další obrázky naši interpretaci?

Popis programu – 1.dvouhodinovka Krok 4 Změna pro práci týmů: NALEZENA DEDIKACE - Další 2 obrázky Co to znamená pro interpretaci? 15 minut práce týmů

Popis programu – 1.dvouhodinovka Krok 5 25 minut Společná diskuse všech nad celým souborem materiálu Zlomkovitost historického bádání - Prohlédnutí celého souboru obrázků

Popis programu – 1.dvouhodinovka www.jewishmuseum.cz www.pamatnikterezin.cz www.holocaust.cz Krok 6 Zadání domácího cvičení: Na uvedených internetových stránkách se seznamte s případem terezínských malířů obviněných z šíření propagandy hrůzy

Popis programu – 2.dvouhodinovka 15 min Kontrola domácího cvičení Krok 1 30 min každý sám Seznámení s textem rozhovoru s Tommym Vypsat si pojmy, kterým nerozumíme (jiná možnost – rozdělit text do více skupin, každý má něco jiného)

Popis programu – 2.dvouhodinovka Krok 2 – pořizování společného záznamu s přihlédnutím k tématům: Vztah k vlasti a domovu Vztah k židovství Politická orientace 25 minut

Popis programu – 2.dvouhodinovka Krok 3 – 20 minut Chvíle na přečtení výsledného materálu Závěrečná diskuse o Tomáši Frittovi Haasovi nad vzniklým životopisem

Děkuji za pozornost Iva Dvořáková Gymnázim J.A. Komenského Nové Strašecí dvorakovi.vil@seznam.cz http//:dvorakova.nostradivadlo.cz